דוד עציוני ורג'א זעאתרה (צילומים: בועז כהן, רמי שלוש)
דוד עציוני ורג'א זעאתרה (צילומים: בועז כהן, רמי שלוש)

פשרה: עציוני יתנצל בפני זעאתרה

בחודש מאי הגיש יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה תביעת לשון הרע נגד סגן ראש העיר דוד עציוני ודרש התנצלות ופיצוי בסך של 75,000 שקל. השניים הגיעו לפשרה שקיבלה תוקף של פסק דין ושבמסגרתה יתנצל עציוני על פוסט שפרסם

פורסם בתאריך: 30.12.19 11:07

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה וסגן ראש העיר דוד עציוני הגיעו לפשרה בתביעה שהגיש זעאתרה נגד עציוני.

בחודש מאי הגיש זעאתרה לבית המשפט השלום בחיפה באמצעות עו"ד אמיר פאח'ורי תביעת לשון הרע נגד עציוני בשל פוסט שפרסם סגן ראש העיר בעקבות פוסט של יו"ר חד"ש שנשא את הכותרת "לשחרר את השואה מציפורני הציונות". הפוסט של זעאתרה עורר סערה, ובתגובה שלח עציוני מכתב לשר הפנים אריה דרעי שיפעל להפסקת כהונתו של זעאתרה כחבר מועצה וכחבר קואליציה, ומכתב נוסף גם לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו הוא קרא לו "להפעיל את כל כובד משקלך על מנת לא לתת במה לאיש כזה לכהן בתפקיד חבר מועצה במדינת ישראל", תוך הבאת ציטוטים לכאורה מהפוסט של זעאתרה.

זעאתרה טען כי הציטוטים שיוחסו לו על ידי עציוני אינם נכונים, ולאחר שהניסיונות להגיע להבנות מחוץ לבית המשפט לא צלחו, הגיש זעאתרה נגד עציוני תביעה בטענה ללשון הרע, שבה הוא דרש פיצוי בסך של 75,000 שקל וביקש מבית המשפט "להורות ו/או לחייב את הנתבע לפרסם בכותרת מתאימה, במקום, במידה, בהבלטה ובדרך שבה פורסמה לשון הרע הכחשה של הפרסום נשוא תובענה זו, ומעל לכל – התנצלות בפני התובע".

היום (שני) כאמור הגיעו הצדדים לפשרה שקיבלה תוקף של פסק דין, ולפיה "הנתבע יפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, עד 1 בינואר 2020, התנצלות שנוסחה הוא 'ביום 2 במאי 2019 פרסמתי דברים בקשר למאמר שפורסם, מהם נפגע יו"ר סיעת חדש במועצת העיר מר רג'א זעאתרה. חלק מהפרסום הנ"ל התבסס על טעות, ומשכך הריני לחזור בי ממנו באופן מלא, להתנצל על טעות זאת בפני מר זעאתרה ולהדגיש כי לא היתה לי כל כוונה לפגוע בו ו/או בציבור שהוא מייצג".

כמו כן נקבע כי עציוני לא יסיר את הפוסט נשוא התביעה מדף הפייסבוק שלו.

 

 

עציוני מסר בתגובה ל"כלבו – חפה והצפון": "שמנו את המקרה מאחורינו. אנחנו ממשיכים הלאה לטובת תושבי חיפה".

זעאתרה: "בלהט הוויכוח הפוליטי אנשים עושים טעויות. במקרה זה אני בהחלט מעריך את זה שחברי עציוני השכיל להודות בטעותו ולהכות על חטא. לכן גם מצאתי לנכון לקבל את התנצלותו הכנה. מעל הכל ולפני הכל, חשוב שבחיפה נמשיך לנהל שיח מכבד ומכובד, במיוחד על ידי שליחי ציבור".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הבנתם

    עציוני מאד חתיך וזה הספיק כנראה כדי להיות סגן ראש עיר בלי שום נסיון קודם,
    ולא לעשות כלום שנה מאז שנבחר, סתם לקבל שכר ולטייל בעולם.
    ועוד לדרוש קורסים באנגלית על חשבוננו
    (איך נהיה עורך דין בלי אנגלית? למד במכללת דמיקולו)

  2. עציוני צריך להתנצל על עוד הרבה דברים!

    במיוחד על שיתוף פעולה מ ל א עם צוקליש ותמיכה דה פקטו בצוקליש בכל הביזונות שמתרחשים בעיר.
    הסתכסכות עם מקבלי החלטות בירושלים, ויתור על תקציב המטרונית, חזירי הבר….לא שמעתי אותו יוצא נגד צוקליש בשום נושא או מוכן להתפטר בשל המחדלים שבעיר.

    בעיני הבחור עסקן שטובתו קודמת לכל – לא ראיתי שעשה משהו מהותי לטובת חיפה אבל כן קראתי שפעל להתפקדות המונית לליכוד כדי שיוכל להשתלט על הסניף המקומי ולרוץ מטעמם חס וחלילה! לראשות העיר. גם דווח שהוא שקל להתמודד בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין בחיפה. וכמובן הולך ללמוד אנגלית! בקיצור יש לו הרבה זמן לקידום אישי.

    לתשומת ליבם של אלו שראו בו מושיע בבחירות הקודמות ואוי ואבוי אפילו שוקלים להצביע לו בבחירות הבאות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר