עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)
עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)

משרד העבודה מנסה לגשר בין העירייה לארגון העובדים

הממונה על יחסי עבודה במשרד העבודה והרווחה במחוז עו"ד נאוה כהן קיימה ישיבת תיווך ראשונה בין ארגון עובדי עיריית חיפה והסתדרות הכללית במרחב חיפה לבין הנהלת העירייה במטרה לגשר בין הצדדים לאחר ההכרזה על סכסוך עבודה בעירייה. בקרוב תתקיים פגישה נוספת

פורסם בתאריך: 10.1.20 07:57

ישיבת תיווך בין ארגון עובדי עיריית חיפה והסתדרות הכללית במרחב חיפה לבין הנהלת העירייה נערכה אתמול (חמישי) במטרה לגשר בין הצדדים לאחר הכרזתה של ההסתדרות על סכסוך עבודה בעירייה. את הישיבה ניהלה הממונה האזורית על יחסי עבודה במשרד העבודה והרווחה במחוז חיפה והצפון עו"ד נאוה כהן, וגורמים שנכחו בה אמרו ל"כלבו – חיפה והקריות" כי היא נערכה "באווירה טובה". מכיוון שהליך התיווך הוא חסוי נמנעו הצדדים לפרט מה נאמר בו, למעט שנקבע כי הם ייפגשו לישיבה נוספת בקרוב.

החרפת היחסים בין ארגון העובדים לראש העיר עינת קליש רותם נרשמה מיד עם פרסום פוסט של המנהלת האדמיניסטרטיבית של לשכת ראש העיר גלי סגל גרינברג, שבו נכתב בין השאר כי ב"עירייה שלטו השחיתות וטובות ההנאה, מכרזים שהיו בה (אם היו בכלל) היו מכורים ותפורים, המקורבים בה לראיס עשו מה שרוצים, ואנשים החתימו שעון בעירייה והלכו לעבוד במקום אחר". זמן קצר לאחר הפרסום שלח יו"ר ארגון העובדים אמנון עידו לקליש רותם מכתב תחת הכותרת "הכפשת שמם הטוב של עובדי העירייה על ידי מנהלת לשכת ראש העיר", ובו נכתב כי "ארגון העובדים שבע מהתנהלותה הדורסנית והפוגענית של הנהלת העיר, אשר חדשות לבקרים בוחרת להשמיץ את עובד העירייה ולפגוע בשמם הטוב". עידו דרש כי סגל גרינברג תתנצל, ואיים בנקיטת צעדים ארגוניים אם היא לא תעשה כן.

שבוע לאחר מכן הודיע עידו כי יכריז על סכסוך עבודה בשל פגישתה של קליש רותם "עם גופים מקבילים שאינם מייצגים את העובדים על מנת לזרוע פילוג בשיטת הפרד ומשול", ובשל כוונתה של העירייה לשכור את שירותיה של חברת חקירות שתבדוק תלונות אנונימיות על עובדים עירייה. למחרת החלו אסיפות הסברה באגפים שונים בעירייה שגרמו לעיצומים של כמה שעות שבהן לא נערכה קבלת קהל ולא היה מענה טלפוני. לאחר שמזכירות ההסתדרות במרחב הצביעה בעד הכרזת סכסוך עבודה, עבר הנושא אל הוועדה לתיאום וביצוע בהסתדרות הארצית, שאישרה את המהלך. על פי חוק יכול ארגון העובדים לשבות תוך 15 ימים מיום ההכרזה.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה ל"כלבו – חיפה והקריות": "אתמול התקיימה ישיבת תיווך בין ההסתדרות במרחב חיפה וארגון עובדי עיריית חיפה לבין עיריית חיפה בפני הממונה האזורית על יחסי עבודה במחוז חיפה והצפון עו"ד נאוה לוי, וזאת במסגרת סכסוך העבודה שהוכרז על ידי ההסתדרות במרחב חיפה ב-31 בדצמבר 2019. המשא ומתן התנהל באווירה טובה, ובהמשך צפויות להתקיים פגישות נוספות בין הצדדים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ראיתם את עובדי העירייה המסורים בסערה !??! מלאכים

    פינו גזם שחסם מדרכות ,פתחו ניקוזים ,חילוצי אנשים , מענה מהיר במוקד. דיווח על חסימות ודרכי גישה חלופיות….
    אנשים מסורים אמיתיים ומחוייבים למקום העבודה.
    איך אפשר לבוא אליהם בטענות ?! ואיך מעיזים להגיד שהם פרזיטים ,רקבון …. איך. חוצפה.
    הם הלב של העירייה.
    זה לא הייטק. השכר ממש צנוע. תפרגנו להם.
    עבדו סביב השעון.

  2. הגיע הזמן להפרטת מערך העירייה!

    די כבר עם העובדים שמועסקים ישירות דרך העירייה ונותנים פריון נמוך עם משכורות גבוהות שכל שנה עולות ומכבידות על הארנונה של כולנו.
    הגיע הזמן להפריט את מערך העבודה בעירייה ולא רק בניקיון אלא גם במשרדים ובאגפים השונים.
    אפשר לחסוך עשרות ומאות מיליונים בשנה ולקבל שירות טוב יותר בהרבה.
    ולא פחות חשוב מזה להקל על הארנונה המטורפת שלנו פה בעיר.

  3. באמת ארנונה מטורפת

    הארנונה בחיפה לא נורמלית ואולי זה באמת קשור לשכר הגבוה של העובדים ולכמות הלא מידתית של עובדים;יותר מ5000 עובדים על עיר של 280,000 תושב.
    בתא יפו למשל מועסקים לפי פרסומים כ7500 עובדים על יותר מחצי מיליון תושבים(ועשרות אלפי תיירים/מבקרים שמגיעים לשם מדי יום)

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר