עסקים סגורים בהדר
עסקים סגורים בהדר

הצעה לסדר: סיוע לעסקים הקטנים בחיפה

מועצת העיר תדון בישיבתה הקרובה בהצעה לסדר של יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן לסיוע לעסקים הקטנים בחיפה. בין ההצעות: שימוש במאגרי הנתונים של עיריית חיפה לפרסום לעסקים, מתן הלוואות, מענקים וערבויות, קיצוץ ביועצים מיותרים ובפעילויות של מינהלת 2030, והפסקת פעולות גבייה

פורסם בתאריך: 24.4.20 07:54

לנוכח מצבם הקשה של העסקים הקטנים בחיפה, שחלקם נסגרו ואחרים עומדים בפני כניסה, תדון מועצת העיר בישיבתה הקרובה בהצעה לסדר של יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן לסיוע לעסקים הקטנים בחיפה.

בהצעתו כתב האן: "העיר נמצאת במשבר קשה, וחלקו בשל נגיף הקורונה. למען האיתנות הפיננסית של העיר ולמען אלפי משפחות של עצמאים ובעלי עסקים שחשובים לעיר, כבר בימים אלה, ובמיוחד ביום שאחרי המשבר, יש להפוך כל אבן ולמצוא כל דרך שהיא כדי לסייע לעסקים להרים את הראש קצת מעל המים ולא לטבוע".

האן ציין כי "יש דרכים רבות ויצירתיות, ולא בהכרח יקרות, לעזור לחלק גדול מהם, אם לא לכולם", ופירט 12 דרכים:

1. לעירייה יש מאגר עצום של טלפונים של תושבים וקבוצות ווטסאפ לשעת חירום. זו שעת חירום וזה הזמן להשתמש במאגר הזה לטובת כל הצדדים ולטובת בעלי העסקים שזקוקים לדיוור ישיר לתושבי העיר, תוך שימוש בערוצי הפרסום של העירייה ומאגרי המידע המעולים שיש בה על תושבי העיר לפי פילוחים שונים.

2. הפעלת תוכנית ליישום המשכיות עסקית לעסקים הקטנים – הלוואות שיהפכו למענק, ערבויות של העירייה לעסקים שונים לפי תעדוף וקריטריונים, והנחות בתשלומי מים וארנונה.

3. הקמת מסגרת משולבת עם יועצים מתנדבים בניהול עירוני שייתנו ייעוץ באינטרנט לעסקים איך להסב את הביזנס שלהם ולהתאימו, ולו חלקית, למשבר כזה, כולל סיוע וייעוץ במילוי טפסים לקבלת סיוע ממשלתי וכל סיוע נדרש אחר.

4. קידום פרויקטים ויזמויות לעידוד עסקים מקומיים המבוססים על שווקים דיגיטליים.

5. הקמת מינהלת אסטרטגיית משולבת עם נציגות של בעלי העסקים לטיפול ביום שאחרי, תוך מתן תעדוף ותקצוב למינהלת זו.

6. יצירת מפגש רחב של בעלי עסקים במתחמים השונים בעיר ביחד עם בעלי מקצוע כדי לטפל בבעיות שוטפות ולפתור אותן.

 

 

7. יצירת מיפוי דינמי חי של מצב העסקים בעיר.

8. עדכון מהיר והכרחי של תקציב 2020 תוך קיצוץ של נושאים שאינם הכרחיים כדוגמת יועצים מיותרים ופעילויות של מינהלת 2030, ותקצוב משמעותי של תקציב לסיוע לעסקים הקטנים בחיפה.

9. קבלת החלטה שכסף חיפאי יושקע בחיפה ובעסקים של חיפה, כולל תמיכה של חברות גדולות בעסקים הקטנים.

10. גיוס הון לתמיכה מבחוץ להקמת קרן לעסקים קטנים חיפאיים שנמצאים במשבר.

11. גיוס הבנקים המקומיים למתן הלוואות ומענקים.

12. הפסקה של פעולות גבייה אגרסיביות כדוגמת מילגם נגד עסקים שונים בעיר לתקופה מוגדרת.

לדבריו של האן, "אלה הן רק דוגמאות ליכולות של העירייה לפעול לטובת העסקים הקטנים, ואני משוכנע שיש נושאים נוספים. ההחלטה שצריכה להתקבל היא התמקדות של העירייה בעיקרון שהצלת העסקים הקטנים נמצא בראש סדר העדיפויות של העיר, ויש למצוא כל דרך לשמר אותם בחיים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. איך אפשר לוותר על יועץ השייט !?!

    העיר בשיוט מהיר לתוך קרחון ענק…. חייבים את היועץ

  2. מיכאל

    לאפשר הפשרות של קרקעות לבניה והזרמת כספים לבנית תשתיות זה יביא עוד אנשים ועסקים לעיר הזאת כולל צעירים

  3. אבי

    אביהו היקר – סעיף 5 מיותר מאחר ויש כבר את מנהלת 20XX (אשר לדעתי האישית תדרדר את העיר במהירות לאבדן) , אי לכך מציע כי מנהלת זו ( אשר מקבלת את כספי המיסים של התושבים) תבצע את עבודה בשלב הזה רק עבור עזרה לעסקים הקטנים לחזור פעילות כימי קדם ולא עם הבטחות על נמל תעופה/רכבל/שכונת מגורים מול הים/מרינה/ועוד מיני הפלאות מבית היוצר של הבנין חצי עגול ברחוב עיראק,

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר