יעל שנער (צילום: טל חפץ)
יעל שנער (צילום: טל חפץ)

"מי מפקח על מינהלת 2030?"

בשאילתה שהגישה לראש העיר עינת קליש רותם בנושא השקיפות במינהלת 2030 מבקשת חברת מועצת העיר יעל שנער לדעת מיהו הגוף שמפקח על המינהלת, האם יש לה דירקטוריון, מי כתב את המכרזים לתפקידים בה והיכן ניתן למצוא פרוטוקולים של הדיונים ואת את דוחותיה הכספיים

פורסם בתאריך: 9.6.20 07:52

חברת מועצת העיר יעל שנער מסיעת הירוקים ממשיכה לתקוף את נושא השקיפות בעיריית חיפה, ולאחר שהצעתה לסדר לפרסם את יומניהם של סגני ראש העיר הוסרה מסדר יומה של ישיבת המועצה האחרונה, כעת היא מגישה לראש העיר עינת קליש רותם שאילתה בנושא השקיפות במינהלת 2030.

"ביוני 2019 הודיעה ראש העיר בחגיגיות על הקמת מינהלת 2030", פותחת שנער את השאילתה, "בדבריה היא אמרה 'אני גאה להודיע היום, כשבעה חודשים לאחר כניסתי לתפקיד, על הקמת מינהלת חיפה 2030 להתחדשות העיר. תפקידה של המינהלת יהיה לחבר ולהוביל קדימה את כל גופי העירייה, לפעמים גם את תאגידיה, באותו הכיוון. כפי שבתל אביב קמה מינהלת עיר עולם, ששמה לעצמה למטרה לחזק את תל אביב כעיר גלובלית, והיא עושה זאת בהצלחה רבה, חיפה זקוקה למצפן אחר – להתחדשות כלכלית, סביבתית ותשתיתית'".

שנער מוסיפה כי "בדרישות התפקיד במכרז למנכ"ל המינהלת נכתב כי 'המינהלת אמורה להשתתף בפורומים עירוניים וממשלתיים לטובת האצת פרויקטים לפיתוחה של העיר ולעסוק באיגום ובריכוז המשאבים העירוניים והחוץ עירוניים ובגיוס משאבים מגופי ממשלה, מגורמים בין לאומיים ומתורמים'. עוד נכתב בהגדרות תפקידה שהמינהלת תעסוק בייזום ובביצוע פרויקטים בתחומי הספורט, התרבות, השיט, הים, התיירות ועוד. בישיבות מועצה ובהתבטאויות אחרות נאמר על ידי ראש העיר כי המינהלת היא יחידת העלית של העירייה. מכל אלו אנו למדים כי המינהלת היא גוף רב חשיבות. ראש העיר השוותה את מינהלת 2030 למינהלת עיר עולם בתל אביב, ואני מאחלת למינהלת 2030 להצליח ולהיות באותה הרמה, אבל מינהלת עיר עולם מתנהלת בשקיפות. באתר משרד המשפטים אפשר לראות מיהם החברים בוועד המנהל של מינהלת עיר עולם ומיהם חברי ועדת ביקורת, לראות כמה משתכרים המנכ"ל ובעלי תפקידים אחרים, לקרוא את הדוחות הכספיים וללמוד על מקורות המימון".

 

 

לפיכך מבקשת שנער לקבל מענה על השאלות מיהו הגוף שמפקח על המינהלת, האם יש לה דירקטוריון, מי כתב את המכרזים לתפקידים בה והיכן ניתן למצוא פרוטוקולים של הדיונים ואת את דוחותיה הכספיים.

שנער אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "כחברת סיעת הירוקים, איכות הסביבה ואיכות השלטון תמיד הולכים אצלי ביחד. בשאילתה שהגשתי אני רוצה לשפוך אור על הפינה החשוכה הזאת שנקראת מינהלת 2030. לציבור מגיע לדעת מהו המבנה הארגוני של המינהלת, מי מפקח עליה, איך נבחרו היועצים, מה השכר שלהם וכו'. שקיפות היא לא תוכנית כבקשתך, והשקיפות לא יכולה 'לדלג' על המינהלת. אמון הציבור במינהלת יגבר כאשר היא תתנהל בשקיפות, כפי שנעשה בגופים מקבילים בערים אחרות. אני מקווה שבעקבות השאילתה שלי אכן יפורסמו הדוחות הכספיים והפרוטוקולים ויתברר מיהם החברים בדירקטוריון ובוועדת הביקורת".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. תשובה לשאילתה

    מיניתי מקורבים שתמכו בי בבחירות, שכרתי יועצים בתחומים לא רלוונטיים כפי שנחשון הורה לי, ואם אתם רוצים לדעת מה אני חושבת באמת אתם מוזמנים להיכנס לדף של המשתמש הפיקטיבי שלמה כהן.

  2. שיר

    כל המנהלת הזו זה גוף לא תקין . גוף נפרד שעלותו גבוהה הרבה יותר ושמתפקד במקביל לעירייה עצמה כדי לאפשר לראש העיר הסתגרות ולא שקיפות.

  3. חחחח

    מנהלת 20-30 אלף שקל בחודש משכורת על כלום, הרמז נמצא כבר בשם.

  4. אוי וי, שיר/שירה ויעל שנער

    תתנדבו לשיטור בעיר, לשמור על לחיפאים בלילות, תעשו משהו שנראה בעין, כדי לעזור בשמירה על העיר היפה שלנו, מכל מיני חולירות וחזירים. תעשו משהו מועיל ולא רק לקטר. אופוזיציה שרק מקטרת ולא עושה דבר מועיל בעיר חיפה. ״אנחנו בזמן האבוד״ של הסופר הצרפתי פרוסט…

  5. האמת

    מנהלת נטולת יעדים.
    לכן גם נטולת אפשרות לבדוק האם היעדים האלו יושמו על ידה.
    קידום התחדשות עירונית זה העיסוק של מהנדס העיר ומנהל ההנדסה
    קידום עסקים זה העיסוק של החברה הכלכלית חיפה
    קידום מיזמי תיירות זה עיסוק של החברה לפיתוח תיירות חיפה
    קידום אסטרטגיות פיתוח זה התפקיד של חברות ייעוץ מקצועיות
    פשוט אין סיבה למנהלת הזו

  6. האמת לאמיתה

    הבדיחה היא, שלקטר זה שם המשחק היום . לקטר כמה שיותר. ועוד פעם לקטר…לכן קיטור חכמולוגי זה שם המשחק. קידום הקיטור זה העניין. פשוט אין סיבה לדבר אחר, רק לקטר. קדימה…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר