נחשון צוק (צילום: בועז כהן)
נחשון צוק (צילום: בועז כהן)

מבוכה לצוק: חשש מהפסד והסיר את הצעתו

מ"מ ראש העיר נחשון צוק העלה הצעה לסדר שלפיה הדיון במצבו הפיננסי של התאגיד יפה נוף יידון בוועדת הכספים ולא במועצת העיר. אבל כשהתברר לו שהצעתו לא תאושר, הוא הסיר אותה מסדר היום לקול מחאתם של חברי האופוזיציה. מוטי בליצבלאו מהירוקים: "חבל שהוא פועל במחשכים"

פורסם בתאריך: 11.8.20 21:32

הקואליציה במועצת העיר ובעיקר מ"מ ראש העיר נחשון צוק חוו הערב (שלישי) מבוכה רבה, כאשר מחשש לכישלון באישור הצעה לסדר שהגיש הוא הסיר אותה לקול מחאתם של חברי המועצה.

צוק, אשר משמש חבר דירקטוריון בתאגיד העירוני יפה נוף, העלה הצעה לסדר "לדון במצבה הכספי של יפה נוף עקב סיום ההתקשרות עם משרד התחבורה ובהשלכות על תקציב העירייה. בשל השינויים הצפויים בחוזים של יפה נוף מול גופים ממשלתיים וספקים, הדיון בהיבטים התקציביים ובהשלכותיהם על תקציב העירייה, ולעניין זה המלצות והכרעות לגביו, יועבר למסגרת ועדת הכספים".

כזכור, המצב של יפה נוף הוא קשה מאוד לנוכח הפסקת ההתקשרות של משרד התחבורה עם התאגיד – דבר שהוביל לאיבוד של פרויקטים משמעותיים רבים, ההמלצה של הוועדה לניגוד עניינים של נבחרי ציבור במשרד המשפטים לבטל את מינויו של יואב רמתי ליו"ר הדירקטוריון ולחבר בדירקטוריון, הבדיקה שעורך משרד הפנים על הליך מינויה של המנכ"לית סאלי גליצנשטיין, והודעתו של רמתי כי הוא משעה את עצמו מתפקידו.

מיד לאחר שצוק העלה את ההצעה לסדר החל ויכוח קולני בין חברי המועצה באשר למצבו של התאגיד ולאשמים בכך, וחברי האופוזיציה דרשו מצוק שהדיון על יפה נוף ייערך במועצה ולא בוועדת הכספים. בינתיים התקיימה הצבעה, אך בשל הסערה ביקשה היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין לאפשר הצבעה שמית. לאחר שחברי האופוזיציה הצביעו נגד הצעתו של צוק, וכמה מחברי הקואליציה, ובהם אלי לנדאו משדולת הגימלאים, שהירה שלבי מחד"ש ונעמה לזימי מחיים בחיפה של ראש העיר, נמנעו, קראה מזכירת העיר ברכה סלע בשמה של סיגל ציוני, שנכחה עד אז באולם אך יצאה ממנו עם תחילת ההצבעה השמית. או אז אמר צוק כי ציוני כבר הצביעה בעד, אך חברי האופוזיציה זעמו ודרשו לא לקבל את הצבעתה המוקדמת של ציוני. צוק קלט שהצעתו צפויה להפוך לפארסה והסירה את הצעתו.

 

 

באופוזיציה זעמו על הצעד של צוק וכינו אותו פחדני ומביש. מוטי בליצבלאו מהירוקים, אשר משמש גם הוא חבר בדירקטוריון יפה נוף ובוועדת הביקורת של התאגיד, קם על רגליו וצעק על צוק: "תפסיק לבזות אותנו פה. חוצפה. בושה וחרפה. תתבייש לך. חוצפה כזאת לא ראיתי בחיים שלי. לא ייתכן דבר כזה".

בתום הישיבה אמר בליצבלאו ל"כלבו – חיפה והקריות": "הם לא היו מסוגלים לקיים את ההצבעה הראשונה כמו שצריך, ובהצבעה השמית ראה צוק שאין לו רוב, והוריד את ההצעה מסדר היום. התפרצתי וצעקתי שזה ביזיון כי לצוק יש רוב בוועדת הכספים, ואני רציתי שזה יהיה שקוף לכולם. הרי מיהם בעלי המניות ביפה נוף? כל חברי המועצה. לכן הדיון צריך להיות במועצה. חבל שמ"מ ראש העיר פועל במחשכים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. השקוף.

    אני מקווה שעכשיו כולם מבינים מי ראש העיר האמיתי ומי בובה על חוט!!!!!!

  2. עיריית חיםה חייבת וכדה קרואה ותוכנית התייעלות ענקית

    ועדה קרואה
    ועדה קרואה
    ועדה קרואה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המצב הכספי בחיפה גרוע כי מחלקת הגבייה לא מתפקדת ונתון גביית המיסים עמד על מתחת 60% כל שנה, הגרוע בישראל. לשם השוואה בכל הערים הגדולות אחוז הגבייה של מיסים מעל 85%.
    מאות מליוני שקלים לא נגבו. יהב הסתיר וטייח את המצב על ידי הלוואות שרק העמיקו את הגרעון

  4. דובי

    זוהי השקיפות שבה מתהדרת העבריינית המורשעת. דיקטטורה של מטורללים.
    נראה על זה כתבה בצפון קוריאה טי.וי?

  5. ביזיון

    את מה שהתרחש בישיבת המועצה האחרונה אפשר לתאר במילה אחת: ביזיון. את חיוך הבוז על פניו של נחשון צוק, שבלשון גסה וללא הצלחה, ניסה להשתיק חברי מועצה, גם המסיכה שעטה על פניו, לא הצליחה להסתיר. אם רק היה יודע כמה פאתטי הוא נשמע, כשהוא משתיק דוברים בגסות, קורא להוצאתם מהאולם, או מאיים עליהם בתביעת דיבה, רק משום שהעזו להביע דיעה. איומים, סתימת פיות ונסיונות השתקה הם נשקם של החלשים. ואין ספק, ההנהגה הנוכחית בחיפה לא רק שהיא כושלת, היא גם מאוד חלשה. ושוב מתברר שמעבר למילים הגבוהות והחלולות, לנחשון צוק ולעינת קליש אין מושג קלוש בדבר. לא בכספים, לא בתכנון, לא בניהול. גם לא בספורט, בתיירות ובים. אין להם מושג בכלום. ובינתיים, במשך כמעט שנתיים, הם רק הורסים. הרסו את חברת יפה נוף, הורסים את אתוס, והורסים את הספורט, את התרבות ואת הרווחה בחיפה. למה? ככה, פשוט כי הם יכולים, ואנחנו הציבור, לא עוצרים בעדם ולא יוצאים לרחובות ומוחים. אנחנו מקיימים הצבעה דמוקרטית הכריז נחשון צוק, שניהל את ישיבת המועצה במקומה של ראש העיר עינת קליש שנעדרה, מבלי שהסיבה להעדרותה ניתנה. הצבעה דמוקרטית? הרי החברים בקואליציה העירונית כפופים וכבולים למשמעת ברזל קואליציונית, ומצביעים כפי שמורים להם שני ראשי העיר שלה, נעדרי הראש והלב, גם במקרים בהם ההצבעה נוגדת את שכלם הישר ואת מצפונם. ההצבעות במועצת העיר חיפה רחוקות מלהיות דמוקרטיות וחופשיות. ראויים להערכה חברי הקואליציה שהירה שלבי, נעמה לזימי ואלי לנדאו שנמנעו מלתמוך במהלך, שנכשל בסופו של דבר, מהלך שאותו יזם והוביל נחשון צוק, ממלא מקום ראש העיר, שתכליתו לנקות את עצמו ואת שותפתו להנהגה מאחריות לקריסתה של חברת יפה נוף, להתנער מאחריות אישית ולגלגל אותה על כלל חברי המועצה. שלושה חברי קואליציה נמנעו, ואחרים עזבו את האולם קודם שהסתיימה ההצבעה, אולי כדי לא להיות שותפים לפארסה ולא להיות חלק מהבושה. מי שצפה בשידור החי מישיבת המועצה, ודאי ראה איך הצעקות באולם הפכו את הגברת שתירגמה לשפת הסימנים בפינה השמאלית התחתונה של המסך למיותרת – הצעקות באולם היו כל כך רמות עד שבודאי גם החרשים וכבדי השמיעה מבין הצופים היו מסוגלים לשמוע. הערה למזכירת העיר, ברכה סלע – במקום להוכיח, מלשון תוכחה, את חברי המועצה, הגיע הזמן שתוכיחי ותעמידי במקומם את שני הבוסים שלך, ולא תהיי שותפה פעילה למצגי השווא החלקלקים והמתעתעים שהם, בעזרתך, יוצרים. לעינת ולנחשון – במקום לנקות אורוות דמיוניות, מוטב שתתחילו לנקות את הרחובות. חיפה, לדאבון לב, מעולם לא היתה מוזנחת ומלוכלכת כל כך. למי שיבוא אחריכם בעוד שלוש שנים תהיה עבודה רבה בשיקום ההרס שאתם זורעים ובניקוי האורווה הגדולה, הבזבזנית והיקרה שאתם עכשיו מקימים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר