שהירה שלבי (צילום: חגית הורנשטיין)
שהירה שלבי (צילום: חגית הורנשטיין)

חד"ש מבקשת את סגנות ראש העיר כבר כעת

לנוכח הדחתו של הרב דובי חיון וההערכות על צירופם של חברי אופוזיציה לקואליציה, בסיעת חד"ש מתכוונים לפנות לראש העיר עינת קליש רותם ולבקש להקדים את מינויה של שהירה שלבי לסגנית ראש העיר

פורסם בתאריך: 21.9.20 20:56

בסיעת חד"ש מתכוונים לפנות לראש העיר עינת קליש רותם בבקשה להקדים את כניסתה של חברת הסיעה שהירה שלבי לסגנית ראש העיר ולמנותה לתפקיד כבר עכשיו. הסיבה לפנייה הצפויה: ההתפתחויות בקואליציה העירונית לאחר הדחתו של הרב דובי חיון מתפקידיו כסגן ראש העיר וכמחזיק תיק התרבות – מהלך שעדיין מחייב את אישור רוב חברי המועצה. כזכור, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים בין חד"ש לסיעת חיים בחיפה של קליש רותם, אמורה שלבי להחליף את חיון ולהתמנות לסגנית ראש עיר במחצית הקדנציה.

בהצבעה על אישור תקציב עיריית חיפה לשנת 2021 נחשפה שבריריותה של הקואליציה, כאשר חברי הקואליציה חיון, שלבי, שרית גולן שטיינברג ויעקב פינגולד נעדרו מההצבעה, ויו"ר סיעת חד"ש רג'א זעאתרה נמנע. מנגד, חבר האופוזיציה הרב אורי אוזן מסיעת ש"ס הצביע בעד אישור התקציב בשל הוראה שקיבל מראשי מפלגת ש"ס הארצית.

הצעד הראשון של קליש רותם בעקבות ההצבעה היתה הדחתו של חיון, אך בסביבתה של ראש העיר טוענים כי היא שוקלת להדיח גם את שלבי, אך ההחלטה בנושא תתקבל רק עם שובו של מ"מ ראש העיר נחשון צוק מחו"ל. כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", קליש רותם עשויה לצרף לקואליציה את אוזן ואת שי אבוחצירה ויוסי שלום מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה. מקורבים לאבוחצירה ולשלום טוענים כי אחד מהתנאים להצטרפות לקואליציה היא מינויו של שלום לסגן ראש העיר – מהלך שיכול להבשיל רק אם שלבי תודח.

 

 

בחד"ש אישרו ל"כלבו – חיפה והקריות" כי הם מתכוונים לפנות לקליש רותם ואמרו: "לפי ההסכם, הסגנות שלנו תתחיל במרץ 2021. לנוכח ההתפתחויות האחרונות נדרוש להיכנס לתפקיד כבר השנה".

עוד אמרו בחד"ש: "שמענו וקראנו על מגעים לסידורי עבודה כאלה ואחרים. אנחנו מאמינים שראש העיר לא תפר את ההסכם ותשמור על המסורת של שיתוף הציבור הערבי בהנהלת העיר. זו זכות ולא חסד. לגבי התקציב, כבר ב-20 באוגוסט שלחנו רשימת דרישות בנושאי חינוך, תרבות, תשתיות ועוד. לצערנו, ההיענות היתה חלקית ומאוחרת, ולכן נאלצנו להימנע, והודענו על כך מראש. לא ייתכן שמתוך 96 מיליון שקל לפרויקטים במימון של מפעל הפיס, אין אפילו אולם ספורט או אולם תרבות אחד באף שכונה ערבית. לא ייתכן שמתוך 32 מיליון שקל לבינוי מוסדות חינוך, אין בית ספר או גן ערבי אחד. לא ייתכן שתקציב התרבות הערבית עומד על 200,000 או 300,000 שקל לעומת 1.6 מיליון שקל לתרבות התורנית. לא ייתכן שמתחילת הקדנציה הנוכחית אין שום תמיכה עירונית בתיאטרון ערבי. לא ייתכן שבבתי ספר ממלכתיים ערבים המבנים מתפוררים בזמן שהעירייה מתקצבת במיליוני שקלים בתי ספר פרטיים של זרמים מסוימים. אלה דברים שאנחנו דורשים כבר שנתיים וציפינו שהם יבואו לידי ביטוי בתקציב. לא יכולנו לתמוך בתקציב כזה שמתעלם בצורה כה גסה מהצרכים ומהזכויות האלמנטריות של הציבור ששלח אותנו למועצה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. דו-ראש העיר

    אני עדיין לא מאמין שהייתה קבוצה של כולה 3 אנשים. עינת, נחשון ודובי. מעניין אם יש עוד קבוצות כאלה של צוקליש + חבר מועצה.
    מזכיר קצת את הבדיחה מסברי מרנן שלמשפחת חסון יש קבוצות וואצאפ משפחתיות כמספר חברי המשפחה ובכל קבוצה חסר מישהו בכוונה.

  2. מיקי

    צירוף חד"ש לקואליציה, הבטחת רב תושבי חיפה לא לבחור שוב בקליש, ממילא האישה הזו כישלון גדול ואכזבה לתושבי העיר

  3. שרי מאמי...התעוררת?

    חחח, איזה תגובות, ממש בא לבכות. תבינו סוף סוף, העירייה מתפקדת מעולה, למרות ולמרות. חג שמח והרבה בריאות!

  4. דין דין

    אין אנשים מתאימים להבחר?אז שימו את המפתחות ולכו הביתה.ועדה קרואה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יוסי שלום? שהירה שלבי? מי האנשים האלו?
    חסרי נסיון ציבורי מינימלי, עסקנות של עסקנות של עסקנות.
    שמעתי את שהירה הזו במספר ישיבות מועצת העיר חיפה, מתלהמת, צועקת, מדברת לא לעניין בכלל, שואלת שאלות מנותקות מהתוכן, קמה מהדיונים באמצע בחוסר עניין, לא מצביעה פעמים רבות נעדרת, האם זו הדמות המתאימה לקבל סגנון ראש העיר?
    בכל זאת צריך לשמור על יוקרתה ומעמדה של מועצת העיר חיפה, יש לבחור אנשי רוח, אנשי עשייה, אנשים עם רקורד, עם מעוף, משכילים ובעלי נסיון.
    יושבים היום במועצה אנשים צעירים חסרי נסיון, משתלחים ומתלהמים, מעלים הצעות לסדר אבסורדיות שאין להן שום תועלת ממשית לחיי העיר מלבד להגיע לכותרות כדי לקבל תמונה שלהם בתקשורת. כמה מאנשי מועצת העיר עם רקורד של 10 שנים בניהול גוף כלשהו? אולי 5-6 מתוך כל ה-30. זאת בושה. את מי אנחנו בוחרים??

  6. מתניה טיקטינסקי

    איך גב שהידה רוצה סגנות כאשר על הפרק הצבעה על תקציב וסיעתה ,יוק. מה סיעת חדש תורמת לקואליציה. הימנעות מהצבעה או העדרות היא הצבעה אנטי. וכן הנימוקים שלאחר ההצבעה המובאים בכתבה זו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר