הבית הקהילתי טבריה 15 (צילום: טל מנסור)
הבית הקהילתי טבריה 15 (צילום: טל מנסור)

"נראה שהמטרה היא חיסולה של קהילת הדר"

פעילים בשכונת הדר זועמים על החלטתה של עיריית חיפה להעביר את פעילותו של התאגיד העירוני קהילת הדר למתנ"ס רמות לצורך התייעלות וחיסכון בעלויות. מועצת הדר: "פגיעה בקהילת הדר תפגע בתהליכי ההתחדשות של השכונה ותדרדר אותה למקום שיהיה קשה מאוד להתרומם ממנו"

פורסם בתאריך: 27.9.20 08:16

עיריית חיפה החליטה על העברת פעילותו של התאגיד העירוני קהילת הדר למתנ"ס רמות ועוררה את זעמם של הפעילים בשכונה. מפרוטוקול ישיבה שהתקיימה ביום חמישי בלשכת מנכ"ל העירייה אוהד שגב עולה כי מטרותיו של המהלך, לדבריו של שגב, הן "התייעלות, חיסכון בעלויות, תקורות ועוד", וכי יש "לראות איך מעבירים את השרביט של קהילת הדר לתאגיד רמות".

בישיבה השתתפו היועצת המשפטית של העירייה ימית קליין, סמנכ"ל משאבי אנוש צפריר רוזן, מנהל לשכת התאגידים ישראל בן שלום, מנהלת אגף הרווחה מאירה קיפרמן, ראש לשכת ראש העיר גלי סגל גרינברדג, מנכ"ל קהילת הדר יעקב ברודר, מנהל מחוז חיפה והעמקים בחברת המתנ"סים רחמים נינו, מנכ"ל מתנ"ס רמות אבנר אוליאל, היועץ המשפטי של קהילת הדר עו"ד זוהר נסים וראש לשכת מנכ"ל העירייה גלית דור.

עו"ד זוהר נסים הצביע על כך ש"יש לתת את הדעת לנושא סוגיית העובדים, עריכת שימועים וכו' ויש לקבל החלטה לגבי המשך הפעלת התאגיד, ואם לא – לפעול משפטית לסגירתו". בסיומה של הישיבה קבע שגב כי באחריותה של סגל גרינברג לסכם עם ראש העיר עינת קליש רותם על מינוי של מ"מ לברודר, לכנס ישיבת דירקטוריון של קהילת הדר לגבי העתקת הפעילות ולמנות חמישה נציגים של העירייה בדירקטוריון של מתנ"ס רמות.

ברודר, שמשמש מנכ"ל התאגיד מיום הקמתו בשנת 2005, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "המהלך הזה הוא עצוב. אני מקווה שהדר תזכה ליחס שהיא ראויה לו בתור מרכז העיר".

גורם בתאגיד: "נראה כי מטרתו של התהליך, לאחר העברת הפעילות של קהילת הדר למתנ"ס רמות, היא חיסולו של התאגיד. זה השלב הבא. המהלך יוביל להשתלטות של המגזר החרדי על מבנים שיתפנו. בנכס ברחוב בית"ר 8 כבר ראינו שהמגזר הרוסי ויתר על שלוחת הקהילה, ולא מן הנמנע שנראה דברים כאלה בשאר הנכנסים שבאחריות קהילת הדר, כמו למשל ביתנו ברחוב ירושלים".

קהילת הדר היא תאגיד עירוני שרשום כעמותה. היא הוקמה בשנת 2005 במטרה לפתח ולשקם את שכונת הדר, בדגש על הפיכתה לשכונת מגורים שתהווה אבן שואבת לאוכלוסיות צעירות. מטרותיה של העמותה, כפי שנכתב באתר האינטרנט של עיריית חיפה, הן "קידום שכונת הדר על כל רבדיה; ניהול מתנ"ס – מרכז קהילתי בשכונת הדר; עידוד וביצוע של פעילות קהילתית, חינוכית ותרבותית, תוך שיתופם של התושבים ובמעורבותם; פיתוח ועידוד ארגונים ופעולות קהילתיות, לרבות פעילויות חברה, תרבות, חינוך, ספורט, נופש וטיולים". עם פעילויותיה הבולטות של קהילת הדר נמנות התוכניות "כפר הסטודנטים" ו"נהדר בהדר", ובשנת 2017 זכתה העמותה בפרס ירושלים לאחדות ישראל.

קהילת הדר מפעילה מתנ"ס על שלוחותיו, ובהן ביתנו ברחוב ירושלים 29, מרכז תרבות ופנאי ברחוב בית"ר 8, המרכז הקהילתי-חרדי אתנחתא ברחוב השילוח 1, והבית הקהילתי טבריה 15 ברחוב טבריה 15; מסגרות כמו המרכז לגיל הרך ברחוב ארלוזורוב 92 הנותן שירות לילדים ולהורים בנושאים של התפתחות הילד, צהרון אתנחתא שנותן מענה ל-30 ילדים בגילאי הגן מהמגזר החרדי; מרכז למידה טיפולי בבית הספר היסודי ליאו בק, בית הצעירים במקלט בית שטרוק ברחוב ארלוזורוב 21, מרכז הנוער הדר במבנה בית הספר בסמ"ת הישן ברחוב בלפור 12 שנותן מענה לימודי, חברתי וטיפולי לכ-200 בני נוער בהדר, ומרכז אגרוף וג'ודו בבניין התעשייה ברחוב הרצל 92; שתי פינות חמות לקשישים בשלוחת ביתנו ובשלוחת טבריה; ואת מועצת הווטרנים בשלוחת בית"ר 8.

רשת המתנ"סים רמות חיפה היא רשת של מרכזי תרבות, חינוך, פנאי וקהילה שהוקמה בשנת 1998 בשיתוף עם החברה למתנ"סים ועם עיריית חיפה. הרשת מפעילה מרכזים קהילתיים בשכונות רמות ספיר, רמת אלון, רמות רמז, רמת בגין ואחוזה.

 

 

חבר מועצת העיר אלי בן דיין מסיעת הליכוד, המשמש חבר הנהלה בקהילת הדר, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "זה מהלך גרוע מאוד ולא נכון. זו לא הדרך להשקיע ברובע הדר שזקוק לתשומת לב מירבית, בטח בימים אלו. במקום למנות יועצים ולבזבז עליהם כספי הציבור, היה צריך למנות איש מקצוע בדמותו של ברודר, המנכ"ל היוצא, שמכיר את כל הבעיות של הדר ושיבנה לה תוכנית עבודה שהיא זקוקה לה כל כך. זה לא החיסכון התקציבי שיציל את העיר. יש הרבה מאוד סעיפים בתקציב שאפשר לחסוך בהם ולא בהדר".

יובל בקר, חבר הוועד המנהל של קהילת הדר: "לשכונת הדר מגיעה אחריות עירונית ישירה, ולא דרך חברת המתנ"סים. הייתי מצפה מהעירייה שלא תעביר את האחריות על הדר לחברת המתנ"סים. המשמעות של המהלך הזה היא פחות אחריות של העירייה על המתרחש בשכונה, והתייחסות יתרה למרכיב הכלכלי על חשבון התושבים. זה יבוא לידי ביטוי בביטחון האישי, במצבם של הרחובות והתשתיות, בתרבות ובחינוך. ברודר שמסיים בימים אלה את תפקידו כמנכ"ל קהילת הדר, הקדיש את חייו למען השכונה ותושביה. חבל שלא תהיה יותר דמות שזהו תפקידה ואחריותה העירונית".

גם במועצת הדר הכרמל לא התקבלה החלטתה של העירייה בשוויון נפש. מהמועצה נמסר כי היא "רואה בחומרה רבה את המהלך שיוביל בפועל לפירוק קהילת הדר על ידי העירייה. קהילת הדר היא גוף מתכלל ומרכז לכמה מתנ"סים ולפעילותה של העירייה בהדר בשנים האחרונות, ומשמעותו של המהלך היא פירוקה. תהליכי ההתחדשות בהדר זקוקים לארגון שפועל כגורם מתכלל שמכיר את האוכלוסייה בשטח ופועל עם התושבים בתחומים שונים כמו תשתיות, חינוך, רווחה וביטחון".

עוד נמסר ממועצת הדר כי "מקריאת פרוטוקול ההחלטה אנו למדים כי תהליך זה בא כביכול במטרה ליצור התייעלות ולחסוך משאבים, אך אנו אומרים חד משמעית שהנפגעים המרכזיים מכך יהיו תושבי השכונה כולם, ועל כך לא נעבור לסדר היום. במקום שבו רוצים להמשיך ולחזק תהליכים של התחדשות עירונית, צריך להשקיע משאבים, כוחות, ואנרגיה. פגיעה בקהילת הדר תפגע בתהליכי ההתחדשות של השכונה ותדרדר אותה למקום שיהיה קשה מאוד להתרומם ממנו, שלא לדבר על כך שיידרשו לכך משאבים רבים והשקעת כספים שעתה נחסכים מטעמי 'התייעלות'. אנו קוראים לעירייה לחזור בה מהחלטתה הפוגענית, להשאיר את קהילת הדר כגוף מתכלל ולמנות מנכ"ל חדש לתאגיד שיפעל מתוך ראייה הוליסטית, יראה את הצרכים הייחודיים של שכונה זו, ויהיה אמון על תהליכי ההתחדשות שלה כפי שהובטח לנו בפגישה עם ראש העיר בחודש שעבר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

35 תגובות
  1. עמרי

    עוד החלטה שערורייתית. הכסף הולך ליועצים ומשפטנים ולא לפעילות הנה דוגמה
    כל מי שהתכנס בישיבה להחליט על סגירה מרוויח כמו 3-4 עובדים במתנ"סים
    ובתוך זה שוב מקופלת השתלטות חרדית בהדר
    מה חדש?? בזיון וכשלון

  2. אילנה

    1. חבל שבחירות לעיריה זה פעם בחמש שנים. 2. בביה"ס בו למדה הגברת קליש אדריכלות ערים, שכחו להזכיר שבעיר חיים בני אדם ולא רק חזירים וכאלה ש הגברת זקוקה להם בקואליציה. 3. כל עוד ואיננו דיקטטורה, ומותר להפגין – זה מה שיש לעשות.

  3. עצוב

    נדמה שקליש ואנשיה, בעקביות ובשיטתיות, הורסים ומחרבים כל חלקה טובה בעיר. חלק מהדברים שהיא עכשיו מקלקלת, רומסת, הורסת, לא בטוח שמי שיבוא אחריה יוכל בכלל לתקן. עצוב.

  4. תושב הדר

    טעות קשה. או שממש לא מבינים את הצרכים או שבמכוון מתכננים להחליש את הקהילה. כך או כך, החרדים בטוח ידעו לנצל את המצב.

  5. חיפאי דואג

    קאליש היא מריונטה. כל עוד אנשי הקואליציה נדבקים לכסאות המרופדים ולא מפרקים אותה כדי למנע את המשך ריסוק העיר הם שותפים מלאים לתהליך. מקווה שיתעשתו ויעשו את הדבר הנכון.

  6. האופטימי

    בזמנו מצנע ניסה להרוס את המבנה היפהפה ברחוב טבריה 15 כדי לבנות בניין בן 12 קומות. התושבים התארגנו והגזירה הוסרה.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גוראל מצנע יהב קליש באים מאותה מפלגה שהורסת את חיפה כבר 40 שנה.
    מפלגת העבודה לא רק הרסה את חיפה, אלא גם את עצמה תוך כדי.
    המסקנה המתבקשת היא שחיפה צריכה ראש עיר מהליכוד, בדחיפות עליונה.

  8. להחזיר את ההדר להדר

    הד"ר לשיקום ערים שהבטיחה בבחירות לשקם את המרכז האורבני של העיר ובראשו הדר, לא רק שלא מקיימת את הבטחותיה עד כה , אלא עושה צעדים פוגעניים אפילו בלי להבין מה היא עושה. הדר בתקופתה מדרדרת 10 שנים אחורה. נורא !

  9. הורסת ורומס

    איך אפשר לפגוע בפינת החמד המקסימה של טבריה 15. כמה הרס מביאה קאליש לעיר ועד מתי? הבטיחה שהיא יודעת לרפא את העיר אך שוכרת יועצים יקרים שעל פועלם נוכל לדעת ב 2030.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קליש הבטיחה בקמפיין הבחירות שלה להחזיר ההדר להדר, והנה מהלך של "ייעול" שיפעל בכיוון ההפוך. כבר לא מפתיע.

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הערבים משתלטים לנו על העיר חיפה כל היהודים עוזבים או למרכז או לקריות הסמוכה …חייב שיהיה מישהו שישמר את חיפה כעיר יהודית מזל שיש תחרדים שישמרו על העיר חיפה בצביון יהודי תודה רבה להם ..במיוחד הדר אזור של סודנים נרקומנים רוסים שיכורים וערבים חייב לתת לחרדים דריסת רגל באזור הזה

  12. יקותיאל

    לגזור ולשמור.הכל מתוכנן!!! החברס החרדים בעירייה מחפשים נואשות מבנה לציבור החרדי להקמת בית ספר/ תלמוד תורה ליטאי.לכן מספרים לכם סיפורים שבשלב זה המקום יסגר לצורך התייעלות.ניפגש בעוד מספר חודשים.עוד מעוז של החברס הליטאים יפתח במקום.צאו להפגין!!!

  13. עדיין אפשר לתקן

    קאליש, איכזבת. את עדיין יכולה לתקן את ההחלטה השגויה הסאת

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגברת קליש רותם וחבר מרעיה ממשיכים את דרכו של עמרם מצנע לחיסול הדר הכרמל.הפגיעה הפעם היא פגיעה אנושה ולא רק זה מאפשרים למיסיונרים החרדים להשתלט על מבנים להקים בתי כנסת שלא לצורך ישיבות שלא לצורך ופגיעה אנושה בתושבים החילונים של העיר.היתחיל הזה אריה בליטנטאל וכעת ממשיכי דרכו החרדים.בושה להנהלת העיר שכך מתייחסת לאחת השכונות הוותיקות בעיר חיפה

  15. תמיר

    קליש מוכיחה שוב ודוב כמה היא רדודה בכל הקשור לניהול עיר. מתחילת דרכה היא התעסקה בזוטות תוך כדי שהיא מתעסקת בקידום נושאים בעלי תמיכה באינטרסים האישיים שלה. בחירתה לראשות העיר היתה טעות. היא נבעה מהרצון "להעניש" את הקודם לה בתפקיד ולא בגלל יכולות שלה שהתבררו כחוסר יכולות. מספיק לבחון את התנהגותה במרחב העירוני ולהבין שהיא כישלון .מה שהיא עושה כעת בהדר לא יסלח ולא ישכח .הציבור יראה לה את הדרך החוזה בבוז ובחד משמעיות.

  16. עוקב אחרי מתנס רמות

    אין ספק שאת קליש לא מעניין ה"כאן ועכשיו" וספק אם מבינה מהי התחדשות עירונית מהפן של בניית קהילה. מתנס רמות ארגון המתנהל בצורה רשלנית מזה 15 שנה,לפחות שאני עוקב אחריו, מפעיל מתנס מעונות וצהרונים ברמות רמז ורמת אלון באופן גרעוני ואלמלא תמיכה של מליונים מעיריית חיפה לא היה שורד אחרי שנים בניהולו של יואל קיש חדל אישים ומומחה לרכבי קירור, אבל פחות מבין בניהול עמותות. ספק אם יוכל להפעיל גם את הפעילויות בקהילת הדר ברמה שהן מופעלות כיום.

  17. אזרח מודאג

    קאליש ידועה כאויבת העיר וראשת עיר גרועה הזויה שלא מבינה דבר בניהול עיר .בעניין מתנס הדר יש ישיבת רבת משתתפים של אוכלי חינם וכל הצוות הענק הזה ברוב טמטומו מחליט לסגור את מתנס הדר ברחוב טבריה מטעמי חיסכון .פשוט יותר לצמצם כולי חינם מקבלי הטבות .ולסייע לתושבים בהדר במקום לפגוע בהם צריך לחזק את הדר לא להרוס אותו

  18. אנונימי

    אני רק שנתיים בשכונה.. לי לא יצא להשתתף בשום פעילות במקומות שברשימה.. ניסיתי פעם אחת להשתתף בפעילות בטבריה 15 וחוויתי חוויה מאוד לא נעימה..

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קהילת הדר???? בועה לחליבת כספים על ידי שרצים שמנים וזקנים שלא מסתפקים במה שבלעו עד עתה

  20. גל

    טעות: יונה יהב הפריח את הדר ודאג לה מאוד. אם זה בשעבוץ כבישים ומדרכות ואם זה בההאת סטודנטים לגור בהדר ולהתנדב בה.
    קליש רק מחריבה.

  21. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לקליש שמפתחת את הדר באופן טבעי (תכניות אב להתחדשות) ולא על ידי הבאת אוכלוסיות זמניות שמנגנות על גיטרה בגגות וצובעות גדר. רק אוכלוסיית קבע בורגנית תוכל לגרום לשיקום של הדר.

  22. גילה

    אל תשכחו שמי שהחריב את הדר בעקביות במשך 15 שנה זה יונה יהב. זה לא הוגן להפיל את האשמה על מצבה המחפיר של הדר על קליש.

  23. שלישע

    הדר, מאז ומתמיד אזור של מוכי גורל ונרקומנים.
    יאללה, שלב ראשון להעביר אותם למרכז הכרמל ואז נראה מה עושים עם האזור המכוער הזה.
    יש עוד שכונות בחיפה של אנשים קשי יום אשר חיים שם 45 שנה ומקבלים יחס הרבה יותר גרוע.
    כתבה שמעניינת את הטוסיק.

  24. מור

    קליש היקרה סתם בובה על חוט שמנוהלת ע'י בעלי ההון.
    נחכה לבחירות בסבלנות בואו נתפלל שלא תחריב לגמרי את העיר.

  25. בוחרת מתוסכלת

    גברת התבלבלת! קיצוצים הם לא תכנית עבודה!
    איפה כל הדיבורים היפים שלך מלפני הבחירות?
    פשוט ייאוש העיר הזאת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר