עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)
עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)

מדוע הקפיאה העירייה את המכרז למנהל אגף הנהלת עיר?

עיריית חיפה נאלצה להקפיא את המכרז לתפקיד מנהל אגף הנהלת עיר בלשכת ראש העיר בעקבות בדיקה שערך משרד הפנים, וזאת בשל פניות שקיבל המשרד אשר טוענות כי המכרז דומה למכרז לתפקיד ראש הסגל בלשכת ראש העיר אשר נעצר גם הוא בהתערבות המשרד

פורסם בתאריך: 12.10.20 07:55

עיריית חיפה הקפיאה מכרז לתפקיד מנהל אגף הנהלת עיר וקשרי חוץ ופנים בלשכת ראש העיר. הסיבה להקפאה היא בדיקה שנערכה במשרד הפנים לאחר פניות שהתקבלו במשרד על כך שהמכרז דומה מאוד למכרז לראש סגל בלשכת ראש העיר – מכרז שנדחה בעקבות התערבות של משרד הפנים אשר טען כי "לא קיימת משרה בשם ראש סגל ברשויות של יותר מ-100,000 תושבים".

מהשוואה בין שני המכרזים עולה כי המכרז למנהל אגף הנהלת עיר מנוסח באופן זהה כמעט לחלוטין למכרז לראש סגל, למעט שני סעיפים ושינויים מינוריים בכמה סעיפים אחרים. נוסף על כך, סעיף דרישות המשרה בשני המכרזים הם זהים.

בתיאור התפקיד במכרז לראש הסגל נכתב כי מדובר ב"אחריות לניהול כוח האדם בלשכת ראש העיר, לרבות הגדרת משימות, צרכים ויעדים, סדרי ואופני פעולה והתנהלות, וקביעת ממשקי עבודה פנים וחוץ לשכה". במכרז למנהל אגף הנהלת עיר סעיף זה אינו קיים ומופיע בו כי אחד מתיאורי התפקיד הם "פיקוח ובקרה על ביצוע העבודה השוטפת באגף".

אל המכרז הנוכחי הוכנס סעיף שלפיו אחד מתפקידי המשרה הוא "אחריות לניהול עבודת מועצת העיר והוועדות העירוניות, ותכלול הטקסים והאירועים של הנהלת העירייה והמועצה, כולל קידום קשרי החוץ ואירוח משלחות המגיעות לחיפה". לעומת זאת, במכרז הקודם הופיע סעיף שקובע כי אחד מתפקידיו של נושא המשרה הוא "מתן מענה לגורמים שונים בנוגע לנושאים מקצועיים הקשורים לעבודת ראש העיר".

כמו כן במכרז הנוכחי דרגת המשרה היא "45-43 בדירוג המח"ר (מדעי החברה והרוח בהסתדרות האקדמאים; ב"כ). חוזה בכירים – 80-70 אחוז משכר מנכ"ל", בעוד שבמכרז הקודם דרגת המשרה היא רק "חוזה בכירים – 80-70 אחוז משכר מנכ"ל".

במכרז לראש הסגל נכתב בתיאור התפקיד כי אחד מתפקידיו הוא "אחריות על ניהול ועל סיוע מקצועי לראש העיר בקידום ענייני הרשות בהתאם להנחיותיו, תוך תכלול עבודת היחידות הסמוכות והכפופות ישירות לראש העיר", ואילו במכרז למנהל אגף הנהלת עיר הושמטו בסעיף זה המילים "והכפופות ישירות לראש העיר".

במכרז הקודם תיאור התפקיד כולל גם "אחריות לתיאום, לניהול מעקב ולבקרה בתחומי הארגון והתפעול מול בעלי התפקידים המקצועיים הכפופים ישירות לראש העיר – מזכיר העיר, פניות הציבור, דוברות והסברה, הנצחה ומורשת, מחקר כלכלי חברתי", ובמכרז הנוכחי הושמטו המילים "פניות הציבור".

במכרז הקודם כללו תיאורי התפקיד "גיבוש, ריכוז והפעלת צוותים מקצועיים, בין ורב תחומיים, בנושאים שעל סדר היום העירוני, בהתאם למדיניות ראש העיר", ובמכרז הנוכחי לא מופיעות המילים "בהתאם למדיניות ראש העיר".

 

 

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", המכרז לראש הסגל בלשכת ראש העיר עורר התנגדות בארגון עובדי העירייה עוד טרם פרסומו. החשש של הארגון היה כי מי שתתמודד על התפקיד ועשויה לזכות בו בתמיכתה של עינת קליש רותם היא גלי סגל גרינברג, המנהלת האדמניסטרטיבית של לשכת ראש העיר, שפרסמה בדף הפייסבוק שלה האשמות קשות נגד ראש העיר הקודם יונה יהב ועובדי העירייה.

גורמים בעירייה טענו אז כי גם בעיריית ירושלים קיימת משרה של ראש סגל, אך במשרד הפנים הדגישו כי בעיריית ירושלים מדובר במשרת אמון ולא במכרז שעליו מתמודדים עובדי עירייה, כמו המכרז שפרסמה עיריית חיפה. ממשרד הפנים נמסר אז בתגובה לשאלת "כלבו – חיפה והקריות" כי "מבירור עולה כי לא קיימת משרה בשם ראש סגל ברשויות של יותר מ-100,000 תושבים, אך קיימת משרת אמון של עוזר בכיר. עיריית חיפה היא רשות איתנה ורשאית להוציא מכרז למשרת עוזר בכיר גם במכרז רגיל. טווח השכר הוא בין 60 ל-70 אחוז משכר מנכ"ל". בעקבות פנייה נוספת לקבלת הבהרות נמסר ממשרד הפנים: "מכיוון שהנושא בכללותו נמצא בבדיקה מול הרשות המקומית, ביקש המשרד מהרשות לדחות את קיום המכרז עד לסיום הבדיקה".

עם פרסום המכרז למנהל אגף הנהלת עיר וקשרי חוץ ופנים טענו גורמים בעירייה כי בהנהלת העירייה החליטו להתחכם ולנסח מכרז דומה לאותו תפקיד רק תחת כינוי אחר. "כל בר דעת רואה כי זוהי אותה הגברת בשינוי אדרת", אמר גורם בעירייה ל"כלבו – חיפה והקריות", "אני מאמין שגם במשרד הפנים הבחינו בדמיון הבולט בין שני המכרזים, ומשום כך החליטו לבדוק את העניין".

ממשרד הפנים נמסר: "לאור בדיקת משרד הפנים, המכרז לתפקיד ראש אגף הנהלת העיר הוקפא על ידי העירייה".

בעירייה חיפה סירבו להגיב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. אני בכלל מסיפור אחר

    "בדמוקרטיה, כמו במתמטיקה, האחד שואב את כוחו, מכמות האפסים שעומדים אחריו". קייזר סוזה

  2. השקוף

    קאליש קאליש מה יהיה איתך???חשבתי שאת מנקה את האורווה חחחחח….את בונה אורוות חדשות מו סייס מנוסה!!!!!מתי תביני שהתושבים בעיר סולדים ממך שרק מחכים שתעופי להם מהחיים!!!!!

  3. 80% חוזה בכירים. זה מכובד מאוד !!!

    זה 32 אלף שח ברוטו בחודש .
    רק שתדעו לאן כספי המיסים הולכים.

    חצי מיליון שח בשנה עלות העסקה כוללת.

  4. נועה

    האורוות הבזבזניות של קליש , כדי שהיא עצמה לא תעבוד ולא תעשה מאומה לטובת העיר.
    ראש עיר לא ראויה

  5. אביבה

    נורא ואיום. ראש העיר רימתה את הציבור החיפאי וממשיכה לרמות.
    קצנו בראש העיר הזאת !!!

  6. פשוט אין גבול לחוצפה

    נןכלות לשמה.
    הם אפילו לא מתביישים יותר בכל נעשה בגלוי
    מנהלת 2030 היא שיא חדש של בזבוז ומינוי מקורבים
    מספיק ועדה קרואה עכשיו!!
    עזבו ביבי צאו תפגינו עד להחלפת העיריה העושקת!

  7. נמאס

    מאז קליש רק קומבינות והקפאות. גם פינומ בינוי בקרית אליעזר הקפיאה פשוט לא עושה שום דבר יעיל לעיר .
    נמאס ממנה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר