בית הספר דגניה (צילום מתוך דף הפייסבוק של בית הספר דגניה)
בית הספר דגניה (צילום מתוך דף הפייסבוק של בית הספר דגניה)

שאילתה: מדוע הופסק פרויקט "מחשב לכל ילד" בדגניה?

בשאילתה שהגישה לראש העיר עינת קליש רותם כתבה חברת מועצת העיר סופי נקש כי חלוקת מחשבים בבית הספר דגניה במסגרת פרויקט "מחשב לכל ילד" הופסקה, ותהתה: "האם מדובר בתהליך של 'ייבוש' תקציבים כחלק מהרצון להעתיק את בית הספר?"

פורסם בתאריך: 8.3.21 09:24

חברת מועצת העיר סופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה הגישה לראש העיר עינת קליש רותם שאילתה שכותרתה היא "הפסקת חלוקת מחשבים בבית הספר דגניה – פרויקט 'מחשב לכל ילד'".

בשאילתה כתבה נקש כי "לאחרונה פנו אלי הורים בבית ספר דגניה וביקשו לדעת מדוע פרויקט חלוקת המחשבים שהיה קיים בבית הספר במשך כמה שנים הופסק. מדובר בבית ספר שמדורג בדירוג סוציואקונומי נמוך, וחלוקת המחשבים התבצעה שם לילדי כיתות ד'. המחשבים שימשו את הילדים ללימודים והיוו עזרה ענקית לילדים ולהורים".

עוד כתבה נקש: "רק לאחרונה, בישיבת מועצה שבה דנו בחלוקת המחשבים לבתי הספר ברחבי העיר, התהדרה מחזיקת תיק החינוך סיגל ציוני בפרויקט זה, ואף צירפה טבלאות רבות על היקף חלוקת המחשבים בעיר. מדובר בשנה שבה התלמידים זקוקים למחשבים לא למשחק אלא ללימוד, שנה שבה הם נמצאים בביתם סגורים ומתקשרים רק דרך המחשבים. חלק גדול מהילדים בדגניה זקוק למחשב כמו אוויר לנשימה ואין להם אפשרות כלכלית לרכוש מחשב, ולכן פרויקט זה היה חשוב מאוד. עד לפני שנה עוד חולקו המחשבים, ולפתע השנה הופסק הפרויקט – דבר שמעלה תהיות רבות".

 

 

בשאילתה מבקשת נקש לקבל תשובות לשאלות: "מדוע הופסק הפרויקט עכשיו, בשנת קורונה, והאם מדובר בתהליך של 'ייבוש' תקציבים כחלק מהרצון להעתיק את בית הספר? מדוע מתבצעת החלטה כזו באופן חד צדדי בלי לדבר על כך עם ההורים וליידעם מראש?".

כזכור, עתידן של בית הספר דגניה בקרית חיים לוט בערפל בשל כוונתה של עיריית חיפה לפנות את בית הספר ולהעביר את תלמידיו למתקנים יבילים בשטח בית הספר גורדון בשל קרבתו למיכלים של תש"ן. עם פרסום כוונה זו ב"כלבו – חיפה והקריות" החל ועד ההורים בפעולות מחאה ודרש לפנות את המיכלים ולא את בית הספר. אתמול (ראשון) הגישו חברי האופוזיציה במועצת העיר דרישה לקיים ישיבה שלא מן המניין בנושא עתידו של בית הספר.

יו"ר ועד ההורים של דגניה רוית אטיאס אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "'מחשב לכל ילד' היה פרויקט מבורך שהתחיל לפני שש שנים. הובטח לנו שפרויקט זה ימשיך, ומאכזב מאוד שאנשים לא עומדים במילתם".

 

סופי נקש

סופי נקש

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. נפתחו המספרות אז מתעניינת

    באיזה צבע שיערה של סופי נקש בתמונה? נשורת רדיואקטיבית זרחנית? גוונים בצבעי קליפ זוט עני?
    הגוון מענן האבק של קריסת הלבניה? שיער מטאלי של יוניקורן מסדרת ילדים? בין הפותרים נכונה יוגרל מחשבון כיס לכל ילד

  2. אסף מתל חי

    עוד אחת שעסוקה בלהניח הנחות ולייצר פרובוקציות. בכל ישיבת מועצה היא מתנהגת כמו זבוב טורדן צעקני וחסר כל כבוד למעמד .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר