רכבי ניידת עד הבית. צבי מינקוביץ . צילום: דוברות "כללית"
רכבי ניידת עד הבית. צבי מינקוביץ . צילום: דוברות "כללית"

עדכוני "שירותי בריאות כללית" מהשבוע האחרון בצפון

פורסם בתאריך: 12.5.20 21:35

ד"ר חנא פרח, מומחה ברפואת ילדים ומחלות זיהומיות של כללית במרכז להתפתחות הילד, במחוז חיפה וגליל מערבי, הוזמן לאולפן ווינט ומשך כשעתיים וחצי היה שותף פעיל בשיח שנערך בנושא הקורונה, בעיקר סביב השאלה של חזרה ללימודים. המומחה מכללית הציג מחקרים שונים העוסקים בשאלה אם ילדים מדביקים ונדבקים, סיפר כי לשמחת כולם עד כה מרבית הילדים מגלים סימני מחלה קלים אך גם כשהם מפתחים מחלה קשה הם מחלימים ברוב המקרים. הוא הדגיש את החשיבות שבשמירה על כללי התנהגות כמו ריחוק פיזי, מסכות ורחיצת ידיים ומאידך קרא לכל מי שזקוק לטיפול רפואי דחוף או מעקב כחולה כרוני שלא להזניח את בריאותו.

כדוגמה, סיפר כי הורים רבים חששו להביא את התינוקות והפעוטות לחיסון והדגיש כי חשוב להקפיד על תוכנית החיסונים ולא לדחותם כי יש מחלות קשות לא פחות ואף יותר מקורנה וחשוב להגן על הילד מפניהם. על כן, צוותי טיפות החלב של כללית יזמו פניות להורים כדי לעודדם להגיע ולחסן.

דר פרח חנא מתארח באולפן ווינט. צילום: דוברות "כללית"

דר פרח חנא מתארח באולפן ווינט. צילום: דוברות "כללית"


תוך כדי שנג'מה עבאס, מנהלת הסיעוד במרפאת כללית בעבלין ביצעה במאהל הבדיקות שהקימה כללית בתמרה בדיקות קורונה כשהיא עטופה מכף רגל עד ראש במדי המיגון, היא הבחינה לפתע שהקצין מפיקוד העורף מוכר לה מאד. הסתבר שזהו חברה לספסל הלימודים במכון מנדל למנהיגות חברתית, סגן אלוף ניזאר דעקה שהגיע למקום במסגרת תפקידו במילואים ואשר בימי שיגרה הוא מרצה למנהיגות במכללת כנרת וחבר בצוות מחקר לחוסן לאומי באוניברסיטת אריאל.

תחילה הוא לא זיהה אותה כי הייתה מכוסה לחלוטין, אך לאחר מכן זיהה את קולה וכך היה מפגש מרגש ומאד בלתי צפוי שרק הנסיבות המיוחדות של הקורונה יכלו לגרום, כאשר שני אנשים בתפקידים שונים לגמרי נפגשים יחד לאותה מטרה שהוא שירות החברה – משימה לה חונכו ומעניקה להם תחושת סיפוק גדולה.


צי של 5 ניידות כללית עורכות ביקורים יזומים בבתיהם של מטופלים שאינם חולי קורונה שמתקשים או מנועים מלהגיע למעקב הסדיר במרפאות בשל מגבלות הקורונה

הנהלת כללית במחוז חיפה וגליל מערבי: רונן נודלמן – מנהל המחוז, רות ברוך – מנהלת הסיעוד ורן אהרון – המנהל האדמיניסטרטיבי, חנכו את צי 5 ניידות ביקורי הבית שהחלה כללית להפעיל ברחבי המחוז לאחר הצלחת השירות שהופעל כפיילוט בחיפה.

השירות מבוסס על ביקור יזום של אחות, לעתים גם רופא, המתואם מראש עם המטופל ונועד למעקב ובירור מצבם של חולים המרותקים לביתם, מתקשים או מנועים מהגעה למרפאה בשל סיכוני הקורונה, בהיותם עם ריבוי מחלות, בדר"כ בני הגיל ה-3 ואילך. האחות מבצעת מעקבים והערכת מצבם כמו מדידות לחץ דם, לקיחת דגימות דם, בדיקת בצקות ברגלים ועוד. כמו כן, היא בוחנת אם התרופות ניטלות כנדרש ובעת תיאום הביקור אף בודקת אם יש צורך בהבאת תרופות חסרות.

רות ברוך, מנהלת הסיעוד במחוז, שיזמה את השירות, מדגישה כי אין מדובר בשירות הקיים מטעם היחידה להמשך טיפול ואף לא בהזמנת ביקור רפואי דחוף, אלא בביקורים יזומים מטעם הצוות כדי להמשיך בטיפול ומעקב מסודרים למניעת הדרדרות במצבם. המטופלים מספרים כי ביקור צוות הניידת מפחית מאד חרדה באשר למצבם הרפואי ומעניק שקט נפשי בידיעה שהם במעקב ותחושה שבכללית זוכרים אותם ודואגים להם.


למעלה מ-500 חולי קורונה שאושפזו בקהילה טופלו על ידי כללית במחוז חיפה וגליל מערבי

הצוות הרב מקצועי של כללית במחלקת הקורונה בקהילה במחוז חיפה וגליל מערבי שהוקמה עם פרוץ משבר הקורונה טיפל עד כה בלמעלה מ-500 מאושפזים בבתי מלון או בבית, כמות העולה משמעותית על מספר המאושפזים בכלל בתי החולים באיזור

המחלקה בניהולה של ד"ר אפרת גיל, שבימי שיגרה מנהלת  את המערך הגריאטרי של כללית במחוז כוללת צוות של 15 רופאים, 4 אחיות בכירות בחמ"ל בניהולה של אורלי צור – עוזרת מנהלת הסיעוד במחוז, יחד עם עשרות אחיות במרפאות שמלוות את המטופלים במהלך האישפוז, צוות עובדות סוציאליות, בניהולה של עו"ס יפעת אלון, וצוות מינהלי בראשותו של עלי איסמעיל.

צוות המחלקה דואג לאספקת ציוד לניטור עצמי של כל מטופל כמו מד סטורציה לרמת חמצן בדם, מד חום ועוד ומדריך את מתאשפז כיצד להפעילו. האחיות נמצאות עמו בקשר טלפוני פעמיים, 7 ימים בשבוע, לניטור מצבו מרחוק. בנוסף על המעקב הרפואי והרגשי. העובדות הסוציאליות יוזמות קשר עם כל מתאשפז חדש ובהמשך מלוות את החולים בהתאם לצורך.

מטבע הדברים, מספר צוות מחלקת הקורונה בקהילה של כללית, הטיפול אינו מסתיים ברפואה והוא כולל היבטים רגשיים, הרגעת חולים שנקלעים למשבר נפשי, מתן פתרונות למשפחות שנאלצו להיפרד, ואפילו דאגה לחגיגת בר מצווה לנער מאושפז.

צוות החמל של מחלקת קורונה המטפל בחולי קורונה של כללית במחוז. צילום: דוברות "כללית"

צוות החמל של מחלקת קורונה המטפל בחולי קורונה של כללית במחוז. צילום: דוברות "כללית"

 


כתבה שיווקית


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר