כללית מציינים את יום רופאי המשפחה הבינלאומי. תמונה ממאגר Ingimage
כללית מציינים את יום רופאי המשפחה הבינלאומי. תמונה ממאגר Ingimage

כללית מציינים את יום רופאי המשפחה הבינלאומי

במהלך השנה נערכים כחמישה מיליון ביקורים אצל רופאי המשפחה של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי. בכללית מציינים את היום להוקרת רופאי המשפחה שלנו בזמני השגרה בכלל ובתקופת הקורונה בפרט

פורסם בתאריך: 24.5.20 15:35

בימים אלה מצוין יום רופא המשפחה העולמי והנהלת כללית שיגרה תודה אישית לכל 463 רופאי המשפחה של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי. על ההיקף העצום של עשייתם מעידה העובדה שבסיכום שנתי נרשמו למעלה מ-5 מיליון ביקורים אצל רופאי המשפחה במחוז חיפה וגליל מערבי, או בנתון חודשי: קרוב ל-400 אלף ביקורי מטופלים.

רופאי המשפחה, מרביתם בכללית, מהווים את עמוד השידרה של הרפואה בישראל ואכן רפואת הקהילה בישראל נמצאת שנה אחר שנה בהשוואה בינלאומית במיקום מוביל ביחס לעולם. על כך מעידים גם נתוני תוחלת החיים שהיא מהארוכות בעולם. חשיבותם הרבה של רופאי המשפחה באה לידי ביטוי נוסף בתקופת הסגר הקורונה, כאשר הם יחד עם צוותי המרפאות המשיכו לתת שירות רצוף ולהיות זמינים במרפאות ואף התאימו עצמם במהירות למתן שירות בטלפון ובוידאו צ'ט כאשר נרשמה ירידה משמעותית בשיעור הפונים למרפאות.

ככל שזרקורי התהילה הופנו לבתי החולים, הרי שבפועל מרבית חולי הקורונה טופלו ועדיין מטופלים בקהילה – למעלה מ-500 ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי, הרבה יותר מאשר בכלל בתי החולים באיזור.

רפואת המשפחה היא תחום התמחות בדומה להתמחות מקצועות האחרים כמו עיניים, לב, נשים, וכללית מפעילה בשיתוף עם הטכניון מחלקה גדולה מהמובילות בארץ לרפואת משפחה בה מתקיים מסלול התמחות וכן נערכים קורסים לעידכון ידע. סך הכל 190 מרופאי המשפחה של כללית הם בעלי מומחיות ברפואת משפחה ולנוספים יש מומחיות ברפואה פנימית ועוד.

מדובר במקצוע שוויני מבחינה מגדרית, אך גם בו יש מגמת התחזקות של הנשים שמספרן עולה מעט על זה של הגברים: 236 נשים לעומת 227 גברים והגיל הממוצע הוא 49.

רונן נודלמן, מנהל המחוז מציין: "באופן סמלי יום רופא המשפחה נחוג בצומת חשוב של מעבר מתקופת מגבלות הקורונה לסוג של שיגרה חדשה, כשאחת המשימות הגדולות העומדות בפני רופאי המשפחה היא החזרת המטופלים לתוכנית הטיפולית שלהם, בשאיפה למנוע נזקים מתקופה בה מעטו להיבדק ולנהל אורח חיים בריא. זאת בצד הערכות לאפשרות של גל נוסף, משולב עם מגיפת שפעת. כל זאת, כשחלק ממגבלות הקורונה עדיין כאן והסכנה לא חלפה, כך שגם כיום יש אילוצים שמקשים על מתן השירות כמו קבלת המטופל כשעוטים מסכה, הקפדה נוספת על הגיינה, שמירה על ריחוק פיזי  בהמתנות ועוד".

"לשמחתנו", הוסיף, "יש לנו צוות רופאים איכותי, מסור ומיומן שהמשיך לתת שירות במהלך כל המשבר תוך גילוי נכונות להתאמת מתכונת השירות למציאות המשתנה".


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר