סכנה לעור לאחר הסגר הקורונה: מומחי כללית מסבירים. תמונה ממאגר Ingimage

סכנה לעור לאחר הסגר הקורונה: מומחי כללית מסבירים

לקראת שבוע המודעות לסרטן העור, מתריעים מומחי כללית על תופעה מדאיגה: אנשים שהיו תקופה ממושכת בהסגר בשל הקורונה חושפים עצמם לשמש לפתע למשך שעות רבות ומסכנים בכך את בריאותם

פורסם בתאריך: 21.6.20 10:18

ד"ר יורי שקלר, מומחה ברפואת עור בכללית, מחוז חיפה וגליל מערבי, מתריע על תופעה מדאיגה בה נתקלים לאחרונה רופאי העור של כללית: אנשים ששהו זמן ממושך בביתם ולא נחשפו כמעט לקרני השמש חושבים בטעות שיש צורך להשלים חסרים בויטמין די על ידי שהייה למשך זמן ממושך בשמש, כך הם נוהגים גם באשר לילדיהם הצעירים. מדובר בהתנהגות מוטעה ומסוכנת, שכן ההמלצה היא להיחשף בהדרגה ורק בשעות שלפני 10 בבוקר ולאחר 16:00. חשיפה מרוכזת לשמש לאחר תקופה ממושכת בה לא נחשף עורנו לקרני שמש עלולה לגרום לכוויות ולנזק חמור. בנוסף, בשמש החזקה שלנו די בדקות בודדות ביום כדי שגופנו יספוג את כמות השמש הנדרשת ולא ניתן לצבור "מחסני" ויטמין. יש להדגיש כי בשמש הישראלית די במספר דקות של חשיפה לשמש בעת, גם ההליכה לרכב או לתחנת האוטובוס, כדי שגופנו יקבל את מנת ויטמין ה-D היומית שלו. רק במקרים מסויימים, בעיקר בגיל גבוה ובינקות, נדרשת השלמה בתחליף תרופתי.

ככלל, יש לנהוג בהתאם לכללים המומלצים להגנה על העור מפני קרני השמש: להימנע מחשיפה לשמש בין השעות 10:00-16:00, להקפיד על חבישת כובע, הרכבת משקפי שמש, כיסוי הגוף ככל שניתן בחום, שימוש בתכשירים עם מקדם הגנה 30 לפחות. ברגע ששמים לב להופעתו של נגע חדש, או לשינוי שחל בנגע קיים, יש לפנות לרופא עור כי גילוי מוקדם מעלה מאוד את סיכויי הריפוי.

במהלך שבוע מודעות העור, שנערך ב8-14 ליוני, ביוזמת ובשיתוף פעולה עם האגודה למלחמה בסרטן, יערכו כמידי שנה מומחי העור של כללית ברחבי מחוז חיפה וג"מ בדיקות נגעים במבצע ייעודי. צוותי המחלקה לקידום בריאות של כללית בניהולה של ענת ספרוני אליהו, יציבו דוכני הדרכה בסמוך למחלקות העור, יסבירו לפונים כיצד לנהוג ויחלקו חומרי הסברה כיצד לנהוג בשמש ועל חשיבות האיתור המוקדם.

הבדיקה נערכת במרפאות כללית בחינם. יש לתאם תור מראש במוקד שירות הלקוחות 2700* או באמצעות האתר או האפליקציה של כללית.

ד"ר יורי שקלר. צילום: דוברות כללית

ד"ר יורי שקלר. צילום: דוברות כללית

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר