נחישות רופאת כללית הצילה חיי פעוטה. בתמונה: ד"ר סבטלנה פודגורניך שהצילה את הפעוטה. צילום: דוברות כללית
נחישות רופאת כללית הצילה חיי פעוטה. בתמונה: ד"ר סבטלנה פודגורניך שהצילה את הפעוטה. צילום: דוברות כללית

נחישות רופאת כללית הצילה חיי פעוטה

רופאת הילדים במרפאת מרבך איבחנה מצב רפואי מסכן חיים בפעוטה והצילה את חייה תודות לנחישותה שעליה להגיע לחדר מיון, על אף התנגדות ההורים שחששו מביקור בבית החולים

פורסם בתאריך: 1.9.20 16:51

לטיפולה של ד"ר ד"ר סבטלנה פודגורניך, מומחית ברפואת ילדים במרפאת כללית מרבך בקרית חיים, הגיעו הורים עם תינוקת בת שנה וחודש עם שטפי דם בגדלים שונים בעיקר על העכוז וכן בידיים וברגליים. זו תמונה אופיינית  לפורפורה – מצב בו הגוף מפתח נוגדנים לטסיות הדם בגוף והם הורסים אותן, מסיבה בלתי ידועה. התופעה מופיעה בדרך כלל מגיל שנתיים עד שמונה והתוצאה היא התפתחות שטפי דם חיצוניים ופנימיים שעלולים לסכן חיים.

התמונה הקלינית במחלה זו היא של שטפי דם מפוזרים על פני הידיים והרגליים והופעת דימומים בריריות, כגון בלוע, באף, דימומים באיברים פנימיים שונים, כמו מערכת העיכול, מפרקים, רחם וכן מופיע גם דם בשתן. התוצאה היא תוך איבוד דם ואנמיה קשה. במצב בו הדימום מופיע ברשתית העיניים ובמוח, זהו מצב מסכן חיים. הסימן הראשון של פורפורה היא ירידה של טסיות בדם, גם כאשר שאר התמונה עדיין תקינה ולשם אבחנה מדויקת צריך לעשות בירור אימוני. כאשר התופעה מתמשכת למעלה מחצי שנה היא עלולה להיות כרונית ונדרשים מעקב וטיפול צמוד.

הרופאה במרפאת כללית שאבחנה מיד כי יש חשד למחלה הקשה, הסבירה להורים שעליהם להגיע בדחיפות לבית חולים, ואף ביוזמתה יצרה קשר עם מיון בית חולים כרמל ודיווחה על המקרה כדי לחסוך זמן יקר בקליטתה שם. אולם, ההורים התקשו להבין למה יש דחיפות בהבאת ילדה שנראתה להם במצב לא חמור לבית חולים ופחדו יותר מהקורונה. הם סירבו לצאת לבית החולים ואף כעסו על הרופאה על כי היא לוחצת עליהם לעשות זאת.

הרופאה לא נרתעה ולא ויתרה, היא הבינה עד כמה מסוכן מצבה של התינוקת ופנתה שוב להורים בשיחת טלפון בבקשה שיביאו את בתם לבית החולים. לבסוף התרצו ולאחר מספר שעות הביאו לחדר מיון את הילדה, שמצבה החמיר כי במקרה זה מהלך המחלה היה סוער ומהיר. בבית החולים הסתבר כי רמת הטסיות ירדה ל-0 עם צניחה משמעותית ברמת ההמוגלובין. במקרה זה היה דימום משמעותי ממערכת העיכול ובמפרק ורק לאחר טיפול אינטנסיבי חל שיפור ברמת בתרומבוציטים. עתה הילדה תעבור בדיקת מח עצם ותהיה במעקב צמוד על ידי המטולוג ילדים.

בחדר המיון ציין הצוות המטפל שעירנות הרופאה והעובדה שעמדה על כך שהילדה תגיע לחדר מיון הם שהצילו את חיי התינוקת.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר