גן תות בחיפה
גן תות בחיפה

הגננת עזבה, הורי הצהרון נשארו ללא פתרון

הגננת באחד מהצהרונים בכרמל הודיעה בתחילת עבודתה כי היא מחפשת עבודה אחרת. למרות זאת בעירייה לא נערכו, וכעת, למורת רוחם של ההורים, מופעל הצהרון על ידי ממלאות מקום

פורסם בתאריך: 14.11.17 14:17

הורים לילדים בצהרון גן תות בכרמל המערבי בחיפה הביעו טענות כלפי העירייה שלא נערכה בזמן לשיבוץ גננת קבועה לצהרון. בשבוע שעבר הופתעו ההורים לשמוע שהגננת הקבועה של הצהרון מצאה משרה אחרת והחל מהיום (שלישי) היא לא תגיע לגן. אם לילד בצהרון סיפרה ל"כלבו – חיפה והצפון" כי הגננת אמרה להם שהיא עדכנה את המפקחת על הגן בתחילת עבודתה על כך שהיא מתכוונת לעזוב לכשתמצא עבודה אחרת, ולמרות זאת בעירייה חיכו לדקה ה-90 כדי לחפש מענה.

כתוצאה מהמצב החליטו ביחידת הצהרונים בגני הילדים להפנות למקום גננות וסייעות זמניות. לדברי יו"ר ועד ההורים בצהרון רובי אברהם, כל פניותיו בתקופה האחרונה ליחידת הצהרונים בנושא לא נענו. היום (שלישי) שלחו ההורים מכתב תלונה לראש העיר יונה יהב ובו סיפור המקרה.

"אנו מביעים בזאת את מורת רוחנו על אופן הטיפול ועל ההתייחסות של הנהלת הצהרונים", נכתב בתלונה, "מדוע ההורים לא קיבלו הודעה מסודרת בפרק זמן סביר טרם פרישתה של הגננת, ובצורה שבה ניתן להיערך מראש לתחלופה בכוח האדם? היעדר גננת קבועה לאורך זמן מפר את האיזון ואת השקט הנפשי של הילדים ומערער את היציבות בגן. הילדים זקוקים לדמות מטפלת קבועה, ולא נאפשר את הארעיות ואת חוסר הוודאות הכרוכים בהגעתן של גננות מחליפות אקראיות מדי יום".

עוד כתבו ההורים: "המערכת כשלה בכך שהיא אינה מצליחה לאייש את צוות הצהרון. גם בשנה שעברה סבלו הורי גן תות מתחלופה של צוות הצהרון. אנחנו משלמים ממיטב כספינו מדי חודש ולא מוכנים לשלם על הכשל המערכתי ובטח שלא על חשבון הילדים".

 

 

זמן קצר לאחר שההורים פנו ליהב הגיעה תגובתה של מנהלת יחידת הצהרונים סיגלית סייג, ובה נטען שמכתב ההתפטרות של הגננת הגיע רק לפני שבוע: "לצערי, הזמן מאז הודעת הגננת ועד עזיבתה אינו מאפשר גיוס גננת אחרת".

אברהם: "בעשרת הימים האחרונים ניסיתי לתפוס את מנהלת יחידת הצהרונים אך ללא הצלחה. לא היה עם מי לדבר. בכל יום דיברתי עם הפקידה שאמרה לי שהיא איננה. היום, אחרי ששלחתי את המכתב לראש העיר בתפוצה רחבה, פתאום היא חזרה אלינו באימייל מפורט, אך תשובתה שהם עושים מאמצים לא מספקת אותנו".

אם לילד בצהרון: "הופתעתי מהודעת הגננת בשבוע שעבר, וכמוני גם שאר ההורים. אף אחד לא הודיע לנו מה קורה בצורה רשמית. זה ממש ביזיון".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "בפתיחת שנת הלימודית הנוכחית כללה מצבת כוח האדם בצהרון תות גננת וסייעת, ובהמשך שובצה סייעת נוספת. לפני כשבוע קיבלה הנהלת יחידת הצהרונים מכתב התפטרות מהגננת, שהחליטה לסיים את תפקידה במערכת הצהרונים. בטרם סיום עבודתה הודיעה הגננת לכלל ההורים על עזיבתה הקרובה, עדכנה את צוות הבוקר ואף ערכה מסיבת פרידה עם ילדי הצהרון. לצערנו, פרק הזמן הקצר שחלף מהודעת הגננת ועד עזיבתה בפועל לא אפשר גיוס גננת אחרת, אך על מנת להמשיך לאפשר קיום מסגרת לילדים לשעות הצהריים והמשך פעילות הצהרון תמשיך יחידת הצהרונים להפעיל את הצהרון באמצעות גננות/סייעות ממלאות מקום, ובמקביל תמשיך לעשות את מירב המאמצים לגיוס גננת קבועה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התנהלות כושלת של כל הגורמים, החל מראש העירייה ואגף החינוך, ועד הגננת שלא עידכנה בשום שלב את ההורים. נמאס מכסתח הצהרונים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אמא בחיפה
    מה הבעיה לנהל מערך של צהרונים? לאיפה הכסף של הציבור הולך? ביזיון

  3. אמא מתוסכלת

    המצב מאד דומה בצהרון הפועל בגן זמיר באחוזה וגם שם אין מענה ראוי מהעיירה!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר