מוריס ומרילין היימן
מוריס ומרילין היימן

קוראים לי מוריס היימן

וביחד עם אשתי מרילין הקמתי את קרן טליה למען ילדים ע”ש בתנו טליה היימן ז’’ל

פורסם בתאריך: 28.10.17 19:15

מהי קרן טליה למען ילדים?

“הקרן שהקמנו, שאני עומד בראשה כיו”ר ואשתי מרילין היא מנהלת הפרויקטים שלה, מסייעת לילדים עם ליקויי למידה ממשפחות מעוטות יכולת לקבל את הכלים החינוכיים החיוניים להצלחתם. תלמידים בעלי קשיי למידה מבתי ספר תיכוניים ברחבי הארץ מקבלים מקרן טליה מלגות עבור אבחונים דידקטיים ופסיכו-דידקטיים, שלהם היו זקוקים לקראת בחינות הבגרות. התוצאות וההמלצות של האבחונים מסייעות למורים ללמד את התלמיד אסטרטגיות למידה מתאימות לקראת הבחינות, ומאפשרות לתלמידים להגיש בקשה למשרד החינוך עבור התאמות בדרכי היבחנות אשר חיוניות להצלחתם בבחינת הבגרות. התאמות אלה מאפשרות לתלמיד עם לקות הלמידה להיבחן בתנאים מיוחדים המותאמים לצרכיו הספציפיים. התלמידים הצעירים לומדים אסטרטגיות למידה כבר בבית הספר היסודי, ובכך מצמצמים פערים בלמידה מול בני גילם שרוכשים שיטות אלה באופן טבעי. בזכות תוכנית זו הילדים מחזקים גם את ביטחונם העצמי, שהוא משמעותי בתהליך הלמידה לקראת הצלחתם בלימודים בפרט ובחיים בכלל”.

במה עוד עוסקת הקרן?

“מטרה נוספת היא להגביר את המודעות הציבורית לגבי הקשיים והבעיות שאיתם מתמודדים צעירים הסובלים מפסוריאזיס, כולל פסוריאזיס שמלווה בדלקת פרקים, במטרה לשפר את הזמינות של הטיפולים החדשים ביותר”.

 

ספר על בתכם טליה.

“טליה נולדה בשנת 1983 בחיפה והיתה ילדה מלאת חיים, אוהבת וחברותית. היא גדלה להיות בחורה יפה, חייכנית ובטוחה בעצמה. היה בה דחף פנימי שסחף בהתלהבותה אחרים. עם זאת, משפחתה וחבריה הקרובים ידעו שהחיים עבורה לא תמיד היו פשוטים. טליה סבלה מליקויי למידה ומפסוריאזיס המלווה בדלקת פרקים. היא נלחמה לגבור על הקשיים והצליחה בכך תודות לרוח הלחימה ולכוח הנחישות שלה ביחד עם תמיכה כספית ממשפחתה. בשנות ילדותה המוקדמות אובחנה טליה כסובלת מדיסלקציה ומבעיות קשב. התסכול מלקויות הלמידה גברו כשהיא החלה את לימודיה בחטיבת הביניים. בגיל 12 הופיעו הסימפטומים הראשונים לפסוריאזיס – מחלת עור כרונית שמתפרצת לרוב בשל מצבי לחץ. במקרה של טליה ההתפרצות נגרמה כנראה בשל קשייה בבית הספר. כמו חבריה היא ביקשה ללמוד לקראת בחינות הבגרות, אך לא נמצא בית ספר תיכון בחיפה שידע איך לסייע לה לממש את הפוטנציאל הגלום בה. בשל כך היא נאלצה במשך שנתיים וחצי לנסוע מדי יום במשך שלוש שעות לבית הספר בית של תמר בקיבוץ שפיים, שם היא למדה לא רק את מקצועות הלימוד אלא גם כיצד לשמור על ריכוז בבחינה ומיומנויות למידה אחרות. בשאיפתה העקשנית ליצירת דעת קהל אוהדת בציבור ולשיפור זמינות התרופות לסובלים ייצגה טליה את צעירי אגודת הפסוריאזיס הישראלית בדיון שהתקיים בנושא בוועדת העבודה והרווחה בכנסת בתחילת 2005. במכתב שמסרה לוועדה בעקבות הדיון היא תיארה את ההשפעה של המחלה על ביטחונם העצמי של נערים ונערות הסובלים מהמחלה אשר שוללת מהם איכות חיים נורמלית. טליה קיוותה שהיא וחבריה הסובלים יקבלו מזור מתרופות חדשות שבשלב זה כמעט אינן נכללות בסל הבריאות. ההשפעה של התרופות הללו על טליה היתה מיידית. בחודשים שקדמו לקבלת המנה הראשונה של התרופה Remicade בשלהי 2004 היא לא היתה מסוגלת להחזיק עט בידה, אבל חמש שעות בלבד לאחר קבלת המנה הראשונה היא כבר יכולה היתה לכתוב ללא כאב”.

כיצד איבדה טליה את חייה?
“היא היתה בעיצומם של לימודים במכללת אריאל במטרה להשלים את בחינות הבגרות והפסיכומטרי ולהתקבל ללימודי עבודה סוציאלית במכללה. באופן אירוני, דווקא כשדברים החלו להסתדר, איבדה טליה את חייה כשאמבולנס צבאי החליק והתנגש חזיתית במכוניתה. התאונה אירעה ב־9 במרץ 2005 בזמן שהיא היתה בדרכה למכללה באריאל ביחד עם חברה שהצטרפה לנסיעה לאחר ביקור בירושלים”.

כיצד ניתן לסייע לקרן?

“אפשר לחפש ‘Talia Trust for Children’ בפייסבוק ולהתחבר לעשייה. התכלית של קרן טליה היא לעשות את המעט מול האובדן הגדול שבלכתה מאיתנו באמצעות עזרה לילדים עם בעיות דומות לשלה שאינם יכולים לממן את העזרה ההכרחית להם בחניכה לימודית או בטיפולים רפואיים אשר חיוניים כל כך להצלחתם”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר