מנחות הקבוצה גליה גולדנברג כץ ורחלי מוטובה (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
מנחות הקבוצה גליה גולדנברג כץ ורחלי מוטובה (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

קבוצת טיפול לילדים עם הפרעת קשב וריכוז

בעקבות עלייה בשיעור הפניות בנושא ערכה שירותי בריאות כללית סדנת טיפול במרפאה לטיפול רגשי בילדים ונוער בקרית שמואל

פורסם בתאריך: 8.12.17 10:09

שירותי בריאות כללית קיימה סדנה קבוצתית לטיפול רגשי בילדים שסובלים מהפרעת קשב וריכוז. הקבוצה פעלה במרפאה לטיפול רגשי בילדים ונוער בקרית שמואל בחיפה, והיא נפתחה בעקבות עלייה במספר הפונים עם אבחנה של ההפרעה ששיעורם מגיע לחמישה עד שמונה אחוזים מהאוכלוסייה. עלייה זו מוסברת במודעות גוברת מצד הציבור והמטפלים ומהימצאותם של כלי אבחון יעילים יותר מאשר בעבר.

בקבוצה השתתפו שמונה ילדים בגילאים 10-7 שאובחנו עם הפרעת קשב וריכוז, והנחו אותה הפסיכותרפיסטית רחלי מוטובה והעובדת הסוציאלית גליה גולדנברג כץ המתמחה בטיפול משפחתי. הסדנה, שנערכה ללא תשלום כחלק מתוכנית הטיפול במרפאה, כללה 12 מפגשים עם הילדים ומפגשי הכנה וסיכום עם ההורים. במפגשים הושם דגש על פיתוח מיומנויות לוויסות רגשי ועל מתן כלים לילדים בהתמודדותם עם מצבים חברתיים. בסדנה נעשה שימוש בכלים טיפוליים הנהוגים בגישה הנרטיבית של החצנת הבעיה, ולשם כך הוצע לילדים לבטא את תחושותיהם באמצעים חזותיים. הם התבקשו לבנות דגמים תלת מימדיים, ובדרך זו הדגימו באופן מוחשי את הקושי שהם חווים. אחת מהילדות למשל יצרה עמדת די.ג’יי שבאמצעותה היא ביטאה את העוצמות שבהן היא חווה גירויים בעוצמות חריגות. היא אף הביעה משאלה שתצליח לשלוט בהם כפי שתקליטן מצליח לשלוט בקצב.

 

 

מנחות הקבוצה ציינו כי רוב הילדים נחשפו בסדנה לשפה חדשה – השפה הרגשית – ולמדו להתבונן על הצורה שבה העולם הרגשי שלהם מפעיל אותם מול ילדים אחרים, מול מבוגרים ומול סיטואציות שונות באופן שגורם לעתים לקצר בתקשורת ולאי הבנות. לדבריהן, הבנתם של הילדים את המנגנון מסייע להם לנתב את הרגשות לתגובות מותאמות יותר התורמות לשיפור המגעים החברתיים שלהם.

גלית כץ, עובדת סוציאלית אחראית במערך בריאות הנפש ילדים ונוער של הכללית במחוז ובמרפאה בקרית שמואל, מציינת כי הסדנה אפשרה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז לתת ביטוי נרחב וחזותי להתמודדויות שהם חווים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לשפה הרגשית. מה עם כלים התנהגותיים?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר