תיאטרון אלמידאן (צילום: רמי שלוש)
תיאטרון אלמידאן (צילום: רמי שלוש)

עמותת אלמגור מאיימת בעתירה נגד התמיכה באלמידאן

העמותה פנה במכתב לראש העיר חיפה יונה יהב, ובו מפורט מדוע יש לבטל את התמיכה בתיאטרון. "יש לך אינטרס פוליטי אישי מובהק בנושא", מאשים הארגון את יהב

פורסם בתאריך: 11.12.17 13:22

עמותת אלמגור – ארגון נפגעי הטרור בישראל פנתה היום (שני) לראש העיר חיפה יונה יהב באמצעות עו"ד אביעד ויסולי בדרישה לבטל את אישור התמיכה של עיריית חיפה בתיאטרון אלמידאן. כזכור, בשבוע שעבר אישרה מועצת העיר תמיכה בתיאטרון בסכום של 1.2 מיליון שקל.

בפנייה ליה נכתב: "מתברר כי אישרתם בחריגה מסמכות חוקית תמיכה למוסד ציבורי שאינו עומד בקריטריונים שקבעו העירייה, משרד הפנים ובית המשפט העליון למתן תמיכות מתקציב העירייה למוסדות ציבור בכל דרך שהיא".

בדברי ההסבר לטענה נכתב כי תמיכת העירייה צריכה להינתן לסוג של מוסדות ולא למוסד פרטיקולרי וכי על התמיכה להינתן לפי תבחין שוויוני "לפי משקל העניין ולא משקל המעוניין". עוד נכתב כי התמיכה נתפרה למידותיו של תיאטרון אלמידאן וכי תיאטראות ערביים אחרים לא יכולים להגיש בקשה לתמיכה, וזאת משום שהעירייה החליטה שדרוש אולם של 200 מקומות ישיבה כדי לאשר את התמיכה, ומבין התיאטראות הערביים רק אלמידאן עומד בקריטריון. אלא שהעירייה היא ששוכרת את האולם עבור התיאטרון, כך שמדובר בתנאי "מפלה ובלתי שוויוני מהותית", כפי שגורס עו"ד ויסולי.

 

 

כמו כן, קובל הארגון, הסכום שמעבירה העירייה כתמיכות תרבות לכל המוסדות – יהודיים ולא יהודיים – עומדת בשנת 2017 על כ-140,000 שקל בסך הכל אשר מחולקים ל-18 עמותות שונות. העובדה שאלמידאן לבדו מקבל 1.2 מיליון שקל היא, כך נטען, בגדר "חוסר שוויון מהותי משווע והעדפה פסולה של תיאטרון אלמידאן". בהמשך המכתב מפורטים פגמים נוספים בהליך העברת התמיכה.

ארגון אלמגור מאשים את יהב בכך שהסיבה להטיה הבלתי חוקית לכאורה לטובת אלמידאן היא פוליטית. "לאישור או לאי אישור התמיכה תהיה משמעות רבה לתמיכה שאתה מבקש מהציבור הערבי לבחירתך מחדש בבחירות שייערכו בשנת 2018", נכתב.

מסיבות אלה מבקשת עמותת אלמגור מיהב "להורות לגזבר העירייה לא לבצע את ההחלטה להעברת התמיכה" עד שהליך האישור יתבצע כדין. עו"ד ויסולי מאיים כי "ככל שתועבר תמיכה מקופת העירייה בניגוד לחוק, האחראים על העברה כזו עלולים לחוב בחבות אישית ולהידרש להשיב את כספי התמיכה לקופת העירייה מכיסם". עוד נכתב כי אם לא יתקבלו דרישות הארגון, הוא ישקול "נקיטת הליכים על פי דין, כולל אך לא מוגבל לפנייה לערכאות משפטיות".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "מועצת העיר מאשרת בתחילת כל שנת כספים תבחיני תמיכה, כאשר כל מוסד ציבור שעומד בתבחינים אלה זכאי לקבל תמיכה. תיאטרון אלמידאן עמד בכל הקריטריונים המקצועיים שנקבעו על ידי מועצת העיר ואושר על ידי המפקח המקצועי. התמיכה אושרה בישיבת מועצת העיר שהתקיימה בשבוע שעבר בהתאם לנוהל תמיכות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר