תלמידי ישיבת בני עקיבא יבנה במאיץ החלקיקים בשווייץ
תלמידי ישיבת בני עקיבא יבנה במאיץ החלקיקים בשווייץ

תלמידי ישיבת יבנה ייסעו למאיץ החלקיקים בשווייץ

לאחר ביקורם של ארבעה תלמידים מהישיבה במרכז המחקר ייסעו תלמידי מגמת פיזיקה בשנה הקרובה להיפגש עם פיזיקאים מובילים. מנהל החטיבה העליונה רפי שניידר: "ספינות הדגל שלנו הן פיזיקה ומחשבים"

פורסם בתאריך: 17.8.17 11:51

תלמידי שכבת כיתות י"ב במגמת הפיזיקה בישיבה התיכונית בני עקיבא יבנה ייסעו בשנה הבאה למאיץ החלקיקים במרכז המחקר סרן בשווייץ. בשנה שעברה ביקרו במקום ארבעה תלמידים, ונוכח ההצלחה ייצאו השנה תלמידים רבים למרכז במטרה להעשיר את לימודי המגמה ולהפגיש את התלמידים עם פיזיקאים מובילים בתחומם.

מנהל החטיבה העליונה בישיבה רפי שניידר, שהצטרף לביקור במרכז בשנה שעברה: "ספינות הדגל שלנו הן פיזיקה ומחשבים. 50-40 אחוז מתלמידי שכבת י"ב לומדים במגמת הפיזיקה ברמה של 5 יחידות לימוד, וכך גם במתמטיקה. ארבעה תלמידים שלנו ביקרו בשנה שעברה במרכז סרן במסגרת פרויקט ארצי של תנועת בני עקיבא, ובשנה הבאה ייסעו יותר תלמידים. זה משפיע גם על תלמידי י"א ששומעים את הסיפורים ומתלהבים, וזה מדרבן אותם להמשיך במגמה. התלמידים שנסעו בשנה שעברה יציגו בקרוב תערוכה שתסכם את ביקורם ויקבלו על כך ציון לבגרות".

לדבריו של שניידר, הנסיעה מסייעת להבנת החומר הנלמד: "התלמידים עבדו שם עם חוקרים שנמצאים בחזית המחקר העולמית אשר סיפרו להם דברים הקשורים למאיץ שתלמידים שלא נמצאים שם לא יודעים".

איך משכנעים את תלמידי חטיבת הביניים בישיבה להצטרף למגמה?

"הבחירה של התלמידים במגמת הפיזיקה נעשית במחצית השנייה של כיתה ט'. אנחנו מארגנים ערב מגמות ופותחים בפני התלמידים את המגמות. השנה נפגיש את אחד מהתלמידים שחזרו משווייץ עם תלמידי כיתות ט' והוא יספר להם על החוויה. אמנם אין לנו בעיה של ביקוש לפיזיקה, אבל בכל זאת המפגש מעשיר את התלמידים".

ראש ישיבת בני עקיבא יבנה יורם שמיר: "ישיבת בני עקיבא יבנה רואה בדמות הבוגר שלה אזרח המשלב בחייו אורח חיים דתי-תורני עם השכלה מתקדמת במקצועות המדעיים והטכנולוגיים. לכן אנו שמים דגש על לימודי הקודש ברמה גבוהה ועל לימודים כלליים במגמת מצוינות במתמטיקה ובפיזיקה ולא חוסכים מאמצים כדי להפגיש אותם עם חזית המדע בארץ ובעולם, על מנת שבעתיד הם יתרמו מכישרונם הלימודי ומאישיותם הרוחנית לכלל החברה במדינת ישראל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר