ליל המדענים במדעטק (צילום: מושון תמיר)
ליל המדענים במדעטק (צילום: מושון תמיר)

מדוע הטכניון לא ישתתף באירועי ליל המדענים?

אירועי ליל המדענים ייערכו השנה בחיפה בשני מוסדות בלבד - האוניברסיטה והמדעטק. בטכניון טוענים שמשרד המדע והטכנולוגיה סירב להעביר תקציב לקיום אירוע ראוי, אך במשרד מכחישים

פורסם בתאריך: 11.9.17 17:15

אירועי ליל המדענים בחיפה יתקיימו השנה בשני מוסדות בלבד – באוניברסיטת חיפה ובמדעטק. הטכניון, מהמוסדות המדעיים המובילים בישראל, ייעדר גם השנה מאירועי ליל המדענים, שיתקיימו ב-19 בספטמבר.

האירועים מאורגנים על ידי משרד המדע והטכנולוגיה בשיתוף עם האיחוד האירופי, ובטכניון מציינים כי הם ביקשו מהמשרד תקציב שיתאים לקיום אירוע מכובד אך נענו בשלילה ולכן ביטלו את השתתפותם. גם המכון לחקר הימים והאגמים בחר לא להשתתף בליל המדענים.

מהטכניון נמסר: "אנו רואים חשיבות רבה בקיומו של אירוע ליל המדענים, אשר יוצר חשיפה נרחבת של תחומי המדע וההנדסה הרבים שבהם אנו עוסקים בפני קהל הרחב, ובמיוחד בפני בני נוער בגילאי התיכון וחטיבת הביניים. אירוע כזה יכול להשפיע עליהם בבחירת מקצועות הלימוד בהמשך הדרך. קיומו של אירוע מעין זה, על היבטיו הלוגיסטיים המורכבים, כרוך בעלויות גבוהות שעבורן אין לנו תקציב ייעודי. לצערנו, על אף פניות חוזרות ונשנות, התקציב שהעמיד משרד המדע והטכנולוגיה לטובת האירוע לא מאפשר לנו לקיים אותו בצורה נאותה, ולכן נאלץ הטכניון גם השנה לא לקחת בו חלק. אם יימצא מימון ממשלתי לאירוע בשנה הבאה נשמח כמובן להשתתף בו".

דוברת משרד המדע והטכנולוגיה ליבי עוז: "ליל המדענים הוא יוזמה של האיחוד האירופי שמעביר מדי שנה תקציב נכבד למימון האירועים. נוסף על מימון זה מציע משרד המדע והטכנולוגיה למוסדות מימון של עד 40,000 שקל לקיום האירועים ברחבי הארץ. כמו כן נותן המשרד מעטפת של פרסום ארצי נרחב לאירועים כדי לחסוך למוסדות הוצאות פרטניות אלו".

האירועים יתקיימו השנה תחת הכותרת "עתיד האנושות בשנת 2050", ובמסגרתם מוזמן הקהל הרחב להגיע למוסדות המשתתפים ולהיפגש עם מדענים, לסייר במעבדות, לשמוע הרצאות, להשתתף בסדנאות, לחזות בהופעות ולהשתתף בניסויי מדע חווייתיים ובפעילויות מדע המתאימות לילדים. ההשתתפות בכל האירועים היא ללא תשלום.

באוניברסיטה יתקיים בשעה 17:30 בבמה המרכזית בקפה דשא מופע לילדים בשם "עושים חגיגה מהמדע – זה לא קסמים זה מדע", שיכלול ניסויים, פיצוצים והכנת שיקויים. בשעה 19:30 תופיע במקום להקת דמנטה במופע "הפרעת קצב", שיעסוק ביכולת לייצר כלי נגינה מקוריים. בבניין הראשי, בקומות ה-600 וה-700, יתקיימו פעילויות בנושאים התנהגות צרכנית סביב בזבוז מזון, כיצד ייראה טיפול פסיכולוגי בעוד 50 שנה (שבמסגרתו ישתתפו המבוגרים בסרטון אינטראקטיבי המדמה טיפול והילדים יקבלו צילום מזכרת מההדמיה), פסיכודרמה 2050, ארכיאולוגיה של הזבל לאורך החיים, יהודים על המאדים, ומקומם של דת ולאום בעידן חקר החלל. במקום תוצב עמדת החתמה להצלת כדור הארץ, והאטרקציה המתוכננת היא מפגש עם הרובוט שייצג את ישראל בתחרות באירופה. במדרחוב יוקם דוכן מזון בסגנון שלם כפי רצונך ובו "מזון שניצל והפך לארוחת שף".

במדעטק יוכל הקהל לצייר את רכבי העתיד בקיר יצירה דיגיטלי והם יוצגו על מסך אינטראקטיבי ענק. פעילויות שיתקיימו במדעטק הן התנסות חווייתית בהדמיה של משחקים תחת השפעת אלכוהול וסמים, מופע של רובוט-שחקן בחיקויים מסרטים ובשיחה עם הקהל, וסדנאות בנושאים עיר העתיד על המים (שבה יתמודדו המשתתפים עם תכנון ובנייה של מבנים על פני המים), והכנת גחלילד (דמויות מוארות). בבמה המרכזית יוזמן הקהל לבחור פריטים שיוכנסו לקפסולת הזמן המדעית שתיטמן בארץ עד לשנת 2050 – פרויקט ארצי שיוזמת משרד המדע והטכנולוגיה. כמו כן, בליל המדענים תינתן לקהל הזדמנות לבקר בתערוכות שבמוזיאון ללא תשלום.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר