בית הספר הריאלי (צילום: איציק בן מלכי)
בית הספר הריאלי (צילום: איציק בן מלכי)

חשיפה: פירוט שכר הלימוד בריאלי בשש השנים הקרובות

במסמך ששלחה ועדת החריגים הארצית לבית הספר מפורטים הסכומים שייגבו מכל שכבות הגיל, ומולם גובה התקצוב של משרד החינוך. כצפוי, שכר הלימוד בכיתות א'-ח' יעלה באופן ניכר. התקצוב לבית הספר קוצץ דרסטית

פורסם בתאריך: 23.11.17 12:29

חשיפה: לראשונה מביא "כלבו – חיפה והצפון" את הפירוט המלא של שכר הלימוד שיגבה בית הספר הריאלי מכל שכבות הגיל, וזאת לפי מסמך שנשלח לבית הספר מוועדת החריגים הארצית של משרד החינוך. הפירוט מתחלק לשניים. בחלקו הראשון מופיעים הסכומים המותרים לגבייה במשך שש שנים בכיתות א'-ו' ובכיתות ז'-ח', ונוסף על כך גם פירוט של השתתפות משרד החינוך בתקציב בית הספר מדי שנה בשש השנים הבאות; ובחלקו השני של המסמך מפורט שכר הלימוד שניתן לגבות בכיתות ט'-י"ב. יצוין כי לפי החלטת ועדת החריגים ובהסכמת בית הספר, בשנת הלימודים תשפ"א (2021-2020) יחל בית הספר לגבות שכר לימוד בכיתות ט'-י"ב בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד החינוך.

במכתב למנכ"ל בית הספר ד"ר יוסי בן דב כתב יו"ר ועדת החריגים הארצית ומנהל מינהל רישוי בקרה ואכיפה במשרד החינוך גור רוזנבלט: "ועדת החריגים קיבלה את מכתבכם שבו הודעתם על כוונתכם כי בתי הספר היסודיים של הריאלי – כיתות א'-ח' – יעברו למסלול שבו משרד החינוך לא מתקצב אותם, ובהתאם יוכלו לגבות תשלומי הורים שלא בהתאם לחוזר המנכ"ל בנושא תשלומי הורים, וזאת באופן מדורג".

רוזנבלט מפרט בטבלה את הסכומים המדויקים שניתן יהיה לגבות, ולצדם את המימון שיעניק משרד החינוך לבית הספר. תשלומי ההורים יעלו משנה לשנה עד לשנת הלימודים תשפ"ד, בעוד שבע שנים, שבה יסיר משרד החינוך לחלוטין את הפיקוח על סכום הגבייה. במקביל הוא גם יקטין את התקצוב שהוא מעניק לריאלי, ובעוד שבע שנים לא יעביר לו כספים כלל. כבר בשנה הנוכחית סכום המימון שמעביר משרד החינוך הוא נמוך באופן ניכר מבשנים הקודמות. לפי מידע שמסר בית הספר בעבר, משרד החינוך העביר לו 40 מיליון שקל בשנה, כעת התקצוב הוא 11,800,000 שקל.

 

טבלת שכר הלימוד

טבלת שכר הלימוד בבית הספר הריאלי

 

 

בסכומים הנגבים מההורים מבית הספר היסודי ועד לסיום כיתה ח' תהיה בשנים הקרובות עלייה תלולה, אבל הסכום הכולל שישולם על ידי ההורים על כל השנים לא ישתנה באופן דרמטי. זאת בהנחה שבתום תקופת המעבר של שש השנים, כאשר הפיקוח על התשלומים לכיתות א'-ח' ייפסק, בית הספר לא יזניק את שכר הלימוד באופן חד.

רוזנבלט: "העלאת תשלומים זו כפופה להתחייבות של בית הספר כי לא יהיה תלמיד שהחל את לימודיו בריאלי ולא יוכל להמשיך את לימודיו מסיבות כלכליות בעקבות העלאת הסכומים".

בסיום המכתב כתב רוזנבלט כי בתקופה הקרובה אמור צוות משותף למשרד החינוך ולריאלי להתכנס "על מנת לבחון חלופות לצורך מתן פתרון למציאות שנוצרה בעקבות מעבר בתי הספר למסלול שאינו מתוקצב".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר