פסטיבל הסרטים בחיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
פסטיבל הסרטים בחיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

עימות בין הנהלת פסטיבל הסרטים ליוצרים דוקומנטריים

יוצריו של סרט דוקומנטרי טוענים כי גילו שסרטם נדחה מבלי שאיש מוועדת המיון צפה בו. הנהלת הפסטיבל מכחישה וטוענת שוועדת המיון צפתה בלינק אחר שנשלח ומאיימת בתביעת לשון הרע

פורסם בתאריך: 10.9.17 13:09

יוצרי הסרט הדוקומנטרי "אהבה מתרגשת לבוא" מתעמתים בימים האחרונים עם הנהלת פסטיבל הסרטים הבינלאומי של חיפה סביב טענות שסרטם נדחה מבלי שאנשי הפסטיבל צפו בו. "לא כך רציתי להתפרסם כקולנוען אבל זה מה שקרה", כתב ישראל וינקלר, אחד מיוצרי הסרט, בפוסט בפייסבוק, "סרט תיעודי שעשיתי עם אלדד בוגנים על חייה ומותה של המשוררת מירי בן שמחון נדחה על ידי פסטיבל חיפה. עד כאן אין משהו יוצא דופן. אנחנו רגילים לדחיות, כמו קולנוענים רבים. מה שהיה שונה הפעם הוא שהתברר לנו שוועדת המיון של הפסטיבל כלל לא צפתה בסרט. אפילו לא פעם אחת".

לטענת וינקלר, אל הנהלת הפסטיבל נשלח לינק לסרט באתר vimeo עם סיסמה המיועדת לוועדת המיון בלבד. היוצרים גילו באמצעות האתר שהקובץ לא נפתח כלל מאז שנשלח. "מרוב מבוכה שלחנו מייל להנהלת הפסטיבל כדי לבדוק אם לא חלה טעות", המשיך וינקלר, "בתגובה קיבלנו מכתב המתאר את תהליך המיון המקצועי והיסודי שנערך על ידי ועדת המיון".

בשלב זה התחוללה תפנית מפתיעה. יוצרי הסרט פנו לאיגוד התסריטאים וליו"ר פורום הסרטים הדוקומנטריים כדי לקבל ייעוץ. לטענת וינקלר, "כעבור שעה קיבלנו מייל מפתיע מטלי דגן, מפיקת הפסטיבל, המבקשת לקבל קובץ עדכני של סרטנו. מביך. כמובן שבשלב זה כבר הסרנו את הקובץ המקורי. על המייל לא הגבנו, ואז קיבלנו כמה הודעות ווטסאפ שבהן התבשרנו כי יש לפסטיבל הודעה משמחת עבורנו וכי סרטנו התקבל לפסטיבל, כלומר סרטנו נדחה על ידי הפסטיבל מבלי שנצפה ואז התקבל באורח פלא לפסטיבל מבלי שנצפה".

וינקלר סיפר כי החליט לעמוד בפיתוי ולא לשתף פעולה עם הפסטיבל. לדבריו, איגוד התסריטאים הסכים לשתף פעולה עם יוצרי הסרט ופנה בתלונה רשמית למנהלת הפסטיבל פנינה בלייר.

מנגד טוענת הנהלת הפסטיבל כי טענות היוצרים הן חסרות יסוד. "טענותיהם של יוצרי הסרט 'אהבה מתרגשת לבוא' הן מטעות, מרושעות ומשוללות כל בסיס עובדתי", נכתב בתגובה ארוכה ומפורטת של ההנהלה, "יוצרי הסרט שלחו לפסטיבל שני לינקים אך בדקו כנראה רק את הלינק המאוחר. לו היה נבדק גם הלינק שנשלח לראשונה על ידי היוצרים היה מתברר להם כי שלושת הלקטורים צפו בלינק הראשון בלבד, ולכן טענותיהם החוזרות ונשנות בפרסומים שונים גובלות בהוצאת לשון הרע כלפי צוות והנהלת הפסטיבל".

בתגובה נטען עוד כי הסרט נותר מחוץ לתחרות בעקבות הציון שניתן על ידי הלקטורים: "כאשר בוטלה, מטעמים טכניים, השתתפותו של אחד הסרטים, שהיה לפי דעת הלקטורים טוב מסרטם של המתלוננים, ניסינו לחזור ולצרף את סרטם של המתלוננים לתחרות, אך לא הצלחנו להשיגם על אף המאמץ". כמו כן נכתב כי חוות הדעת מתועדות על ידי הנהלת הפסטיבל.

הנהלת הפסטיבל הוסיפה כי היא מצפה מהיוצרים להתנצל על דבריהם, וכי אם לא יעשו זאת בתוך שבעה ימים יועבר העניין לטיפול משפטי.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר