בסיס צה"ל ברחוב טשרניחובסקי (צילום: בועז כהן)
בסיס צה"ל ברחוב טשרניחובסקי (צילום: בועז כהן)

הוועדה המקומית צפויה לאשר תוכנית להקמת שכונת מגורים בשטח בסיס צה"ל בטשרניחובסקי

התוכנית, המוגשת על ידי רשות מקרקעי ישראל, מציעה הקמת שכונה של 460 דירות בבניינים של 15-5 קומות, המשלבת שטחי תיירות ומסחר וחזית לאורך הרחוב. שטח הבנייה עיקרי לכל השימושים – מגורים ותיירות – הוא 49,840 מ"ר

פורסם בתאריך: 16.11.21 11:11

מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה צפויה לאשר בישיבתה היום (שלישי) את התוכנית להקמת שכונת מגורים על שטח בסיס צה"ל שברחוב טשרניחובסקי לאחר פינויו. את התוכנית הגישה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), והיא מציעה הקמת שכונה, המשלבת שטחי תיירות ומסחר וחזית לאורך הרחוב. על פי התוכנית המוצעת, מתוכננת הקמת 460 דירות בבניינים של 15-5 קומות. התוכנית תידרש, לאחר אישורה של הוועדה המקומית, את אישורה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

התוכנית מייעדת בצפונה שטחים, שישמשו טיילת ציבורית. לאורך רחוב טשרניחובסקי מוצעות כיכרות עירוניות עם שימושי מסחר ושטחי ציבור. שטח הבנייה עיקרי לכל השימושים – מגורים ותיירות – הוא 49,840 מ"ר.

מהמידע שהועבר לחברי הוועדה, עולה כי השטח שימש עוד בימי המנדט כמחנה צבאי של הבריטים, ועם קום המדינה עבר לידי צה"ל. בשל מיקומו האסטרטגי בקצה רכס הכרמל המשקיף צפונה על מפרץ חיפה ומערבה אל הים התיכון, הציבו בו הבריטים תותחים להגנה על נמל חיפה בעת מלחמת העולם השנייה. לאחר קום המדינה הוקם בו בסיס נ"מ. בשטח הבסיס מצויים חמישה אובייקטים מימי הבריטים: ארבעה בונקרים ועמדת תצפית, והם מתוכננים לשימור.

 

מהתייחסות משרד מהנדס העיר לתוכנית עולה, כי הוועדה המקומית ממליצה לוועדה המחוזית להפקיד את התוכנית עם התוספות הבאות: להקצות אתר למבני ציבור לטובת בית ספר בתחומי התוכנית עם גישה וחזית מרחוב טשרניחובסקי, שיהיה בעל טופוגרפיה מישורית ככל הניתן. על המגרש להשתרע על שטח שלא יפחת מ-3.6 דונם, כשבית ספר עצמו יכיל 12 כיתות לימוד לפחות. כמו כן, ממליץ משרד מהנדס העיר ששטחי הציבור לשאר השימושים הדרושים (גני ילדים, מעונות יום, בית כנסת, מועדון נוער וכו'), שייבנו בתוך בנייני המגורים, ימוקמו בקומת הקרקע בלבד ולא יפחתו מ-1120 מ"ר.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יחסי צבא חברה

    עוד בטון ועוד הרס של ריאה ירוקה. וזה בשביל שעוד כמה יזמים ירוויחו. בשום עיר שמפנים בה בסיס צבאי אין שיפור באיכות ורמת החיים. אולי רק של שקבלנים ושל מי שקנה דירה להשקעה.

  2. עידן

    עדיין מדובר במקום אסטרטגי למה לא לחדש את הבסיס? זה לא שנגמרו המלחמות

  3. אין שכל יש דאגות

    ובבקר ובערב תעמדו שעה בפקק לצאת/ להיכנס לשכונה.
    הכל אצלנו בלי תכנון מקיף ומעמיק, העיקר לגזור קופון נדלני

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר