שרבל רוזה (צילום: NARIMAM PHOTOGRAPHY)
שרבל רוזה (צילום: NARIMAM PHOTOGRAPHY)

"כשיהיה היצע, המחירים יירדו, אבל אני לא רואה את זה קורה"

"דירה היא החלום הכי גדול, הפרויקט הכי גדול שאנשים עושים בחיים, אם אין שקיפות, אין לנו מה לחפש בתחום" • בית פתוח עם שרבל רוזה מ"גולד האוס נכסים", שמספר על הדירה שנחטפה בתוך שעתיים

פורסם בתאריך: 16.12.21 16:30

רזומה: יש לי ניסיון של שבע שנים כמתווך נדל"ן. לפני כן הייתי מנהל חשבונות.

כמה עובדים במשרד? זה משרד פרטי שלי, ואני עובד לבדי.

באילו שכונות אתם מתמקדים? קרית אליעזר, המושבה הגרמנית, כרמל צרפתי וכרמל מערבי.

מוטו? שקיפות מלאה. בלי זה, אין לנו מה לחפש בכל תחום, אבל במיוחד בדירות. דירה היא החלום הכי גדול של אנשים, הפרויקט הכי גדול שהם עושים בחיים, אז חייבים פה שקיפות. כי אחרת, לאחר שהעסקה תתבצע וחס וחלילה יתגלו דברים שלא דיברתי עליהם, אני פשוט נמחק אצלם. מאוד חשוב, גם במחיר של לא לקנות את הבית, הלקוחות האלה יחזרו אליי, כי הייתי שקוף איתם. זה סוד ההצלחה.

מה הן ההעדפות של הלקוח החיפאי? מרפסת, חנייה כמובן ונגישות. ברור שזה מתייחס לאנשים שיש להם תקציב לשלושת הדברים האלו. אבל אם אין להם תקציב והם מוגבלים, הנגישות היא הכי חשובה. יעדיפו בניין עם מעלית או קומה ראשונה ללא מדרגות.

באיזו שכונה הכי קשה למכור, או שבמחיר הנכון הכל יימכר? במחיר הנכון כל דירה תימכר, אבל השכונה הכי קשה, מניסיון, זו שכונת כבאביר. ואני מדבר על אלו שרוצים לגור למעלה, ברכס, לא למטה. בגלל כביש הגישה והבעייתיות שיש ביציאה מהשכונה בשעות הבוקר.

מה עדיף? קרוב לים או על הרכס? קרוב לים, אנשים אוהבים להיות ליד הים. ברור שזה אינדיבידואלי, וכל אחד עם הבקשות שלו, אבל הקרבה לים מאוד חשובה היום. בת גלים הפכה משכונת עוני לשכונה יוקרתית. המחירים שם טיפסו למקומות שלא ייאמנו.

טרנד חדש. דירות להשכרה לטווח ארוך. איך זה ישפיע על שוק הנדל"ן? אותם אנשים ששוכרים לטווח ארוך, בעצם מעלים את הביקוש לשכירות באותו האזור, וכך גורמים לעליית המחירים. גם מחירי הדירות לרכישה באותו האזור יעלו בעקבות הביקוש. זה בדיוק מה שקרה במושבה הגרמנית כשהחלו עם דירות Airbnb. הרבה אנשים שהגיעו לישראל חיפשו דירות על בסיס יומי או שבועי וגרמו למחירים לעלות בהתאם.

דירה למכור או לקנות אפשר לבד. למה חשוב לשכור שירותי מתווך? אני מאמין שכל אחד מתמקצע וטוב במקצוע שלו. רופא, מהנדס, או כל בן אדם שעובד בעבודה אחרת בין שמונה ל-12 שעות, ויש לו אישה וילדים על הראש, התחייבויות וחוגים, וחיים יומיומיים תובעניים מאוד, הוא לא יכול להתעסק גם במכירת הדירה שלו. הוא לא יכול להרשות לעצמו להשקיע בפרסום, כפי שאנחנו משקיעים. הוא מקסימום ישים איזו מודעה אפורה בלוח דירות, שתמיד תישאר למטה, בניגוד למודעות שלנו. אין לו את קהל היעד שיש לנו, אותו צברנו במשך השנים. היום, מספיק שאני מקבל דירה ואני שולח אותה בוואטסאפ ללקוחות פוטנציאליים מהמאגר שלי, וזה לפני שאני מפרסם אותה. אין לו את האמצעים לעשות תחרות על הנכס שלו, וגם אין לו את היכולת שיש לי, לעשות ללקוח השוואה בין כמה נכסים. הוא לא מתמצא בשינויים הנעשים יום-יום בעולם הנדל"ן, שאנחנו מתעדכנים בהם, כמו מיסים, שמאות, מחירים. יש דברים שאין להם תחליף, אין מה לעשות. מתווך מביא ערך מוסף.

מתחרים: רוב הקולגות שפועלים היום בשוק הם מקצוענים מאוד, והמקצוענות הזו גורמת לכולנו לעשות שם טוב למקצוע הזה. כמובן שיש אחוזים בודדים שהם לא מקצועיים, שלא מתייחסים לתיווך כאל מקצוע ראשי ומוציאים שם רע לתחום. לשמחתי, הרוב, שעושים עבודה מקצועית, עוזרים לעצמם ולאחרים.

כסף: כסף חשוב, ומן הסתם הקלישאה שהבריאות והמשפחה יותר חשובות – נכונה, אבל בשביל שתהיה משפחה טובה ומתפקדת, צריך גם כסף. הכסף לא מוביל אותי, אלא אני מוביל אותו ואני עושה אותו בדרך הישר ולא בדרכי רמאות. כסף שבא ממקור לא טוב, או בדרך לא טובה, לא אוכל ליהנות ממנו, או להשתמש בו.

מכונית: טויוטה קורולה 2013, אני מאוד צנוע.

עסקה שלא תישכח: יש לי הרבה, אבל יש אחת מיוחדת. מכרתי בית בתוך שעתיים מהרגע שקיבלתי אותו. זו עסקה שלא אשכח. כשיצאתי מהדירה, במקרה התקשר אליי לקוח, ואמרתי לו שרציתי להתקשר אליו למחרת, לגבי דירה חדשה שגייסתי. הוא שאל איפה אני ואמר שהוא ממש קרוב אליי, שאחכה לו. בתוך דקה הוא ואשתו הגיעו, נכנסנו לדירה, הם לחצו יד וקנו אותה. זה קורה כשיש לך מאגר לקוחות טוב.

לקוח מיוחד במינו שהוא סלב: היו לי כמה סלבים, אבל אני לא רוצה להגיד שמות. הם היו מתחום התיאטרון. האמת, שבמקרה אחד התרגשתי מאוד לפגוש אותו.

ההזדמנויות של חיפה: אין הרבה הזדמנויות בחיפה היום. המוכרים פיקחים, הם רואים מה קורה סביבם בשכונה, ואנחנו ברמת מחירים אחרת היום. לפני כמה שנים היו הזדמנויות.

בועה? ככל שיש ביקוש גדול ואין היצע, המחירים רק יעלו. כשיהיה היצע, המחירים יירדו, אבל אני לא רואה את זה קורה.

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר