סגול בחדר השינה (צילום: שניר דיזיין)
סגול בחדר השינה (צילום: שניר דיזיין)

אזעקת טרנד: הצבע של 2022

הסגול-כחול הוא הצבע שנבחר על ידי חברת פנטון העולמית לככב בשנה הקרובה בעולמות העיצוב והאופנה. בפנטון אומרים שהצבע הנבחר ממחיש את המיזוג של החיים המודרניים במציאות הפיזית עם העולם הדיגיטלי. המעצבים, שפחות מתלהבים מהבחירה, ממליצים לא להיסחף איתו, ואם בכל זאת רוצים לשלב אותו בעיצוב הבית, אז לעשות זאת בנגיעות קטנות

פורסם בתאריך: 16.12.21 16:40

מדי שנה בחודש דצמבר, עם סיומה של שנה אזרחית אחת והמעבר לשנייה, מכריזה חברת הצבעים העולמית פנטון על הצבע שיסמל את השנה החדשה. בשנת 2021 היו אלו צבעי הצהוב והאפור הבהירים, ואילו הצבע החדש הבא עלינו לטובה ויסמל את 2022 נע בין כחול לסגול, ושמו Very Peri.

בהודעת פנטון נמסר, כי הצבע הנבחר מייצג נוכחות אמיצה וכושר המצאה ומדרבן ליצירתיות אישית. הצבע מייצג אפשרויות בחירה רבות העומדות בפני האדם. הצבע ממחיש את המיזוג של החיים המודרניים במציאות הפיזית עם העולם הדיגיטלי בדרכים חדשות ופותח את הדלת לעולם וירטואלי דינמי, שבו נוכל לחקור ולייצר.

כורסה זוגית של יפרח בן צבי (צילום יח"צ)

כורסה זוגית של יפרח בן צבי (צילום יח"צ)

סגנית נשיא חברת פנטון, לורי פרסמן: "בחירת צבע השנה שלנו משקפת את החדשנות והטרנספורמציה העולמית המתרחשת. החברה ממשיכה לזהות צבע כצורה קריטית של תקשורת, ודרך להביע ולהשפיע על רעיונות ורגשות, לעסוק ולהתחבר. המורכבות של הגוון הכחול האדום והסגול החדש, מדגיש את האפשרויות הרחבות שעומדות לפנינו".

ברברה ברזין, בעלת בית ספר לעיצוב פנים: "הסגול של פנטון הוא צבע רוחני ומעט מסתורי. חשוב להבין שרוב האוכלוסייה אמביוולנטית כלפיו. כלומר, או שמאוד אוהבים אותו או שממש לא – אין באמצע. לדוגמה חלל ציבורי לא יהיה בסגול, כי הוא ירתיע את רוב הציבור. אני, אישית, רואה בו עגמומיות ולא מתחברת אליו. צבע משמים. צבע שצריך לשמח אותו עם כתומים, ורודים וירוקים. זה צבע לאוהביו בלבד".

סיר יציקה של סולתם (צילום: גל בן זאב)

סיר יציקה של סולתם (צילום: גל בן זאב)

גם מעצבת הפנים אודליה ברזילי אומרת שהיא פחות מתחברת לסגול שנבחר על ידי פנטון, אולם, לדבריה, מי שאוהב אותו בהחלט יכול לשלב אותו בעיצוב, אם כי בנגיעות חמות וקטנות – בכריות, אקססוריז, שטיחים ועוד".

מעצבת הפנים הדס רוט מ"הלל אדריכלות": "בסופו של דבר, הכל זה עניין של מינונים. כשרוצים לשלב צבע בחלל צריך לעשות זאת בנגיעות". לדבריה, בצבע הנבחר יש סוג של אינטימיות, כזה שנעים לשלב בחללים כמו חדרי שינה, חדרי ילדים ופחות בחללים מרכזיים.

טאץ' קטן יספיק (צילום: שניר דיזיין)

טאץ' קטן יספיק (צילום: שניר דיזיין)

מעצב הרהיטים יפרח בן צבי: "צבע השנה של פנטון מאותת על הלך הרוח. מצד אחד, צבע דומיננטי, ומצד שני, צבע שאפשר לייחס לו רוגע. זה צבע שאפשר להעז איתו אך גם לייצר באמצעותו שקט. זו שנה אמביוולנטית. שנה של שקט ורעש, שנה של תעוזה, אבל גם שנה של אופטימיות. זה צבע שמתאים לאלו שרוצים 'לצעוק' עיצוב, וצבע שמתאים לאלו שלא. הכל עניין של מינון והכל בעיני המתבונן".

המעצבת ענת אגסי, מנהלת תחום אדריכלים ושיווק בחברת אלוני: "הצבע very peri משדר עומק ורוגע ובעל נוכחות מרשימה. אני ממליצה לשלב את הסגול של פנטון עם גוונים של שחור וניקל ליצירת מראה אלגנטי ויוקרתי".

לילך שמול, מעצבת הום סטיילינג בחברת שניר נדל"ן וחוקרת עיצוב ואמנות: "הצבע שנבחר על ידי פנטון, משויך למלוכה וליצירתיות. הוא שילוב של הכחול הרגוע והאדום המרגש. הצבע יכול להעשיר את החלל ולייצר אווירה מיוחדת ביותר. מקור הצבע הוא בזמנים שבהם מלכים ומלכות היו היחידים אשר היו מורשים ללבוש בגדים בצבע זה, משום שיצירת הצבע הייתה סוגיה יקרה ומורכבת. כיום הצבע הוא של כולנו, אך עדיין האמירה מאחוריו היא של כוח, חוכמה ויצירתיות".

שמול ממליצה לעשות בצבע שימוש מושכל בעיצוב הבית. "תוכלו לצבוע קיר כוח בצבע הזה ולשלב עליו יצירות אמנות של רישום ליצירת רוך. אפשר גם לשלב את הסגול בכריות נוי או בשמיכת טלוויזיה רכה על ספה בצבעי אפור".

חיפוי קיר של אלוני (צילום: אסף לוי)

חיפוי קיר של אלוני (צילום: אסף לוי)

ענת פרץ דוידי, סמנכ"לית השיווק בקבוצת חמדיה גרופ: "הבחירה של פנטון היא לא עוד 'טרנד מקומי', אלא בחירה שמשפיעה על כל העולם. המשמעות היא שנראה את הצבע בכל תחום".

מיטל רובין עובדיה, מנהלת השיווק של חברת סולתם: "אל הצבע הסגול בעיצוב יש להתייחס כמו לשימוש בתבלינים בבישול, כלומר, הכל שאלה של מינון. כמות קטנה מהצבע בהחלט מספיקה בעיצוב. סגול הוא צבע או שאוהבים או ששונאים אותו. משום מה הוא מעורר הרבה תגובות רגשיות. בין השאר בגלל האיכויות הרוחניות".

פותחים דלת לצבע החדש (צילום: אלי גרוס לדלתות חמדיה)

פותחים דלת לצבע החדש (צילום: אלי גרוס לדלתות חמדיה)


גם אתם רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו לדוא"ל: [email protected]


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר