האזור שבו מתוכננת הקמת שטחי האחסון של חנ"י (צילום: רשות נחל הקישון)
האזור שבו מתוכננת הקמת שטחי האחסון של חנ"י (צילום: רשות נחל הקישון)

רשות הקישון: "הסירו את התוכניות הנמליות מסדר היום"

גובר הלחץ לדחות את הדיונים בוועדה המחוזית על התוכניות להעצמת פעילות התעשייה והנמל במפרץ. רשות נחל הקישון דורשת גם היא מהוועדה המחוזית להמתין עד שהרשויות המקומיות החדשות שנבחרו יוכלו להיערך

פורסם בתאריך: 23.11.18 08:03

גובר הלחץ הציבורי לדחיית הדיונים שזימנה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה ליום שני הקרוב בשלוש התוכניות המעצימות את הפעילות התעשייתית-נמלית במפרץ חיפה. בדומה לראש העיר חיפה עינת קליש רותם וראש העיר נשר רועי לוי, גם רשות נחל הקישון פנתה לוועדה המחוזית וביקשה לדחות את הדיונים. כבר בתחילת השבוע פנתה מנכ"לית הרשות שרון נסים ליו"ר הוועדה המחוזית איתמר בן דוד ולמתכננת מחוז חיפה ליאת פלד וביקשה להסיר מסדר היום של ישיבת הוועדה את שלוש התוכניות.

"מדובר בתוכניות משמעותיות שיש להן השפעה מרחיקת לכת על מפרץ חיפה לאורך שנים רבות", כתבה נסים בהתייחסה לתוכנית שיוזמת קבוצת בז"ן להקמת תחנת כוח חדשה ולשתי התוכניות לעורף נמל שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י).

התוכנית שיוזמת בז"ן כוללת שני אתרים לייצור חשמל במתחם בתי הזיקוק במפרץ, אשר יזינו בחשמל את מפעלי קבוצת בז"ן במתחם ויחליפו מערכי קיטור וגנרטורים בני כ-40 שנה הפועלים כיום. תוכנית המשמעותית השנייה, ששמה הוא פארק נמלי ישראל – חיפה, כוללת הקמת שטחי עורף נמל ואחסון סחורות במרחב נחל הקישון. במסגרת התוכנית שיוזמת חנ"י נקבע כי שטחי האחסון יוקמו משני עברי נחל הקישון בשטח כולל של 534 דונם ובחלוקה לשני מתחמים. התוכנית הנוספת של חנ"י מייעדת כ-350 דונם לעורף נמל במתחם בית הספר הטכני, אך תוכנית זו היא מתארית בלבד ולא ניתן להוציא מכוחה היתרי בנייה.

 

 

"תוכנית פארק נמלי ישראל לדוגמה עשויה לקבע את הפיכת מרחב הקישון לאזור רחב ידיים של אחסון לוגיסטי ואחסון מכולות על חשבון אזורים בעלי רגישות אקולוגית גבוהה במרחב הקישון", כתבה נסים לבן דוד ולפלד.

את בקשתה לדחות את הדיונים נימקה נסים בכך שיש לאפשר להנהגות המוניציפליות החדשות באזור פרק זמן ראוי להעברת התייחסות לתוכניות: "אנו סבורים כי בעת הזו, טרם מינוי הוועדות החדשות לתכנון ובנייה, נכון לתת את פרק הזמן הראוי לקבלת התייחסות ההנהגה החדשה של רשויות מוניציפליות מרכזיות במרחב, ובהן עיריית חיפה השותפה לרשות בתוכנית פארק מורד נחל הקישון, עיריית נשר והמועצה האזורית זבולון, ולבחון את האיזון הנכון בין כלל השימושים במרחב. זאת בטרם מתקבלות החלטות שישפיעו על תושבי האזור לאורך זמן. נודה להיענותכם להסרת הנושאים הללו מסדר היום ולקיום הדיון בהם במועד מאוחר יותר לאחר קבלת עמדת הרשויות המקומיות במרחב".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם קליש לא תלמד להוציא 50000 איש להפגנות, חיפה גמורה!
    המפעלים והנמל חזקים מידי!
    לא בעיה להוציא בין 20000 ל50000 איש להפגנות נגד הזיהום. צריך לשים דוכני החתמה בקניונים ובאוניברסיטה
    ולגייס את התלמידים ותנועות הנוער. ניצנים לזה ראינו במאבק על מיכל האמוניה.

  2. להלחם בכל הכח נגד העוול הזה

    אם התוכניות האלו עוברות כלומר במקום סילוק בזן העא עוד מוסיפה שתי תחנות כח פשוט תהעה הגירה מהעער הזאת. מחירי הנדלן יתרסקו. משקיעים יברחו ועסקים יעזבו את הצ'ק פוסט.
    זאת מכת מוות על חיפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר