מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)
מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)

קליש רותם דורשת לדחות את הדיון בתוכניות למפרץ

ביום שני יידונו בוועדה המחוזית התוכנית של בז"ן להקמת תחנת כוח והתוכנית של חנ"י להקים שטחי עורף נמל ואחסון במרחב הקישון. עינת קליש רותם דורשת לדחות את הדיון כדי להיערך אליו כראוי

פורסם בתאריך: 21.11.18 18:30

ראש העיר חיפה עינת קליש רותם דורשת לדחות את הדיונים שזימנה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה ליום שני הקרוב בשלוש תוכניות חדשות למפרץ חיפה, ובהן התוכנית להקמת תחנת כוח חדשה במתחם בתי הזיקוק. כפי שחשף "כלבו – חיפה והצפון", התוכנית שיוזמת קבוצת בז"ן להקמת תחנת הכוח כוללת שני אתרים לייצור חשמל במתחם. לפי דברי ההסבר לתוכנית, התחנה מיועדת להזין בחשמל את מפעלי קבוצת בז"ן במתחם והיא "תחליף מערכי קיטור וגנרטורים בני כ-40 שנה הפועלים כיום" ותייצר 400 טון קיטור בשעה וכ-135 מגוואט חשמל.

התוכנית המשמעותית השנייה נחשפה אף היא ב"כלבו – חיפה והצפון" והיא כוללת הקמת שטחי עורף נמל ואחסון סחורות במרחב נחל הקישון בחיפה. במסגרת התוכנית שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י) נקבע כי שטחי האחסון יוקמו משני עברי נחל הקישון בשטח כולל של 534 דונם ובחלוקה לשני מתחמים.

תוכנית נוספת של חנ"י, שגם היא משובצת לדיון ביום שני, מייעדת כ-350 דונם לעורף נמל במתחם בית הספר הטכני, אך תוכנית זו היא מתארית בלבד ולא ניתן להוציא מכוחה היתרי בנייה.

 

 

קליש רותם וראש העיר החדש של נשר רועי לוי נפגשו אתמול (שלישי) ודנו בעתיד מפרץ חיפה, בעצירת התוכניות המקודמות בו וברצונם לכנס את ראשי הרשויות המקומיות הסובבות לפעולה משותפת בנושא הסביבתי.

בהודעת דוברות עיריית חיפה צוין: "גם לוי וגם קליש רותם העבירו אל הוועדה המחוזית, כל אחד בנפרד, דרישה לדחות את הדיון המתוכנן ליום שני בשבוע הבא. הדיון יעסוק בתוכניות משמעותיות במפרץ חיפה, ובכללן גם הקמת תחנת כוח במתחם בתי הזיקוק. שניהם רואים בדיון זה מחטף של ועדות התכנון ומבקשים ארכת זמן כדי לאפשר להם ללמוד את התוכניות ולהתכונן עם צוותיהם המקצועיים. למרות שמדובר בתוכניות גורליות לעתיד המטרופולין, הן עולות לדיון רק ימים ספורים אחרי כניסתם הרשמית לתפקיד ומבלי שיש באפשרותם לכנס את הוועדה המקומית לתכנון ובנייה כדי ללבן ולגבש עמדה מושכלת בעניינן. קליש רותם ולוי סיכמו על עבודה משותפת בנושא הסביבתי ועל כינונה של קואליציה פוליטית רחבה שתטפל בסוגיות מפרץ חיפה בראייה מטרופולינית".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר