מופע האורות בהונג קונג (צילום: Kroot)
מופע האורות בהונג קונג (צילום: Kroot)

משרד התיירות מאיים בהפסקת פרויקטים בחיפה

במשרד מקשיחים עמדות מול עיריית חיפה וראש העיר עינת קליש רותם בנוגע לפרויקט "נמל האורות" התקוע. מנכ"ל המשרד אמיר הלוי שלח מכתב לקליש רותם שבו נכתב: "אני נאלץ להודיע לך שהוחלט על הקפאה מיידית של תקצוב הפרויקט ועל הפסקת כל פעולה הנוגעת אליו"

פורסם בתאריך: 31.7.19 17:15

משרד התיירות מאס בהתנהלותן של עיריית חיפה והעומדת בראשה עינת קליש רותם בנוגע לפרויקט "נמל האורות" התקוע. במכתב ששלח אתמול (שלישי) מנכ"ל המשרד אמיר הלוי לקליש רותם, בעקבות חילופי הדברים בין הצדדים שפורסמו ב"כלבו – חיפה והצפון"  בשבוע שעבר, נכתב: "לאחר שהנהלת המשרד שקלה את הדברים בכובד ראש, אני נאלץ להודיע לך שהוחלט על הקפאה מיידית של תקצוב הפרויקט ועל הפסקת כל פעולה הנוגעת אליו".

במכתב פירט הלוי את הסיבה להקפאה: "החלטה זו באה בעקבות סחבת בקבלת החלטות, חוסר שיתוף פעולה מצדכם והפרת סיכומים עמכם בנוגע לקידום הפרויקט, אשר גרמו נזק אדיר לתיירות בחיפה וויתרו למעשה על פרויקט דגל ברמת בין לאומית ומוצר לילה איכותי שהיה מושך לעיר מדי שבוע אלפי תיירים ומעלה את התפוסה בבתי המלון".

הלוי המשיך וכתב כי "מכיוון שמדובר בנזק לפעילות המשרד, המשרד שומר לעצמו את הזכות למצות את מלוא זכויותיו בנוגע לפרויקט ולהסכם המסגרת עם עיריית חיפה", ובסיומו הוא שולח רמז עבה על שיתופי פעולה עתידיים בין משרדו לעירייה: "הדבר ישפיע על היתכנות המשרד לאשר פרויקטים עתידיים בחיפה לנוכח התקדים החמור של הפסקה חד צדדית בקידום פרויקט כה משמעותי מצד העירייה, וזאת ללא כל סיבה או שינוי בנסיבות".

 

 

מנכ"ל משרד התיירות התייחס גם לדברים שכתבה קליש רותם בתשובה למכתבו הקודם ("אם נסכם על המשך הפרויקט נצטרך לטפל בהמשך ניהולו בצורה תקינה") וכתב: "לעניין זה, יש לציין שמשרד התיירות ועיריית חיפה כבר סיכמו, התקשרו וחתמו על ביצוע הפרויקט, ואין בכוונתנו לפתוח התקשרות זו לדיון מחדש. לעניין ניהולו התקין של הפרויקט, הרי שמבחינת משרד התיירות תקצוב הפרויקט והדיונים המקצועיים בנושא נעשו באופן תקין ועל פי הנהלים, וככל שאת מתכוונת לדוח הביקורת הפנימי של עיריית חיפה, הרי שזהו עניין פנימי של העירייה ואיננו רלוונטי לדיון זה".

כזכור, העבודה פרויקט "נמל האורות" החלה ביוזמתם של ראש העיר הקודם יונה יהב ומשרד התיירות במטרה ליצור בחיפה אטרקציה תיירותית בדמות מופע אור קולי בדומה לפרויקט "סימפוניה של אורות" בהונג קונג. שני הצדדים התחייבו להעביר עשרה מיליון שקל כל אחד לטובתו של הפרויקט, אך עם כניסתה של קליש רותם ללשכת ראש העיר היא הקפיאה פרויקטים לצורך בחינה מחודשת ולמידה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. יופי של הישגים לקליש והגועליציה שלה

    מסתכסכים עם משרדים ממשלתיים, מאבדים תקציבים ומייבשים את חיפה.
    קליש מביאה בהתנהלותה לפגיעה בעיר, סגניה מקבלים שכר וחברי הגועליציה שלה שותקים.

  2. היא ברוך לא קטן

    וקליש תהפוך את חיפה לעיר מושכת תיירים….חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איפה כל הקוטרים שיגידו שזה סתם בזבוז כסף על חשבון הציבור ????? פתאום נהיו לי אנשי אכפת לי*???? הרי אם קליש הייתה יוזמת את זה היו הפגנות נגדה על הבזבוז כספי ציבור מיותר!!!!!!! צבועים מגיעלים !!! יהב דרדר את חיפה ועשה אותה עיר ענייה!!! אז עכשיו לבזבז על משהו שטותי 10 מיליון על חשבוננו????????????

  4. הלחץ במשרד התיירות מריח שחיתות למרחקים

    במשרד התיירות חתומים על פרויקטים כושלים מאד כמו באר אברהם בבאר שבע (שומם) או מזרקת הטיבריום בטבריה (הרוס)
    מה בוער להם כל כך הפרויקט הזה הם מקורבים לבכירי המשרד עמדו לקבל מכרזים במליונים ובוער להם לפני הבחירות לקדם
    מהר מהר את השחיתות החדשה?
    לבטל את השטות הזאת שלא תביא אפילו תייר אחד לפה.

  5. לדרוש חקירת מבקר המדינה

    שימו לב מה כתבו בתגובה:
    "לעניין זה, יש לציין שמשרד התיירות ועיריית חיפה כבר סיכמו, התקשרו וחתמו על ביצוע הפרויקט, ואין בכוונתנו לפתוח התקשרות זו לדיון מחדש".
    תרגום: מי שהיה צריך לזכות מטעמנו במכרז התפור כבר זכה ואין לנו שום כוונה לבצע בדיקה ומנהל תקין כי כל המטרה להזרים מהר את הכסף לכיסים שלהם ומהם לשלנו.."

  6. רפי

    ואולי החליטה להעביר את הכסף לשינויי בחזות העיר שנראת כמו כפר ערבי ישן

  7. יא רעים

    אתם לא רואים איך העיר פורחת? אנחנו לא צריכים את הכסף של משרד התיירות , יש לנו מספיק כסף לבד בזכות הארנונה הכי גבוהה בארץ. תחי מדינת חיפה. תחי נשיאת מדינת חיפה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר