נמל המפרץ (צילום: רמי שלוש)
נמל המפרץ (צילום: רמי שלוש)

הוגשה עתירה מתוקנת נגד נמל המפרץ

בגרסה המתוקנת של העתירה מחדד הפורום הישראלי לשמירה על החופים את הצורך בהכרעות לגבי טענותיו שיש לבטל את אישור התוכנית בשל "המדיניות התכנונית המאפשרת לקדם תוכניות בעלות פוטנציאל פגיעה נרחב באזרחים מבלי שהציבור יוכל לדעת על מימדי הסיכונים בעוד מועד"

פורסם בתאריך: 3.1.20 11:42

עמותת הפורום הישראלי לשמירה על החופים בראשותה של הפעילה הסביבתית חנה קופרמן הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה עתירה מינהלית מתוקנת נגד התוכנית המפורטת לנמל המפרץ. בגרסה המתוקנת של העתירה חידדה העותרת את הצורך בהכרעה בטענותיה נגד הנמל החדש.

עתירת הפורום מתמקדת בהשפעות הסביבתיות של נמל המפרץ, ובמסגרתה התבקש בית המשפט להורות על ביטול החלטת ועדת המשנה לעררים לאשר את התוכנית. בעתירה נטען כי יש לבטל את ההחלטה לנוכח "המדיניות התכנונית המשתקפת באופן שבו קודמה הקמת נמל המפרץ, בחלקים-חלקים, בשיטה המאפשרת לקדם תוכניות בעלות פוטנציאל פגיעה נרחב באזרחים ובסביבתם ומבלי שהציבור יוכל לדעת על מימדי הסיכונים בעוד מועד".

לפני כחודש נענה בית המשפט בחיוב לבקשת הפורום לתקן את עתירתו בכמה היבטים, ובמסגרתם להוסיף לה התייחסות באשר לנחיצות בירורה גם לאחר חתימת ההסכם בין עיריית חיפה למשרד התחבורה לפני כארבעה וחצי חודשים לתכנון פיתוח מינורי של שדה התעופה בחיפה ולהבטחת השלמת בנייתו של נמל המפרץ. בעתירה המתוקנת נכתב בהקשר זה: "העותרת מבקשת לציין שההסכם לא משפיע על מהות העתירה מכיוון שלא נכללו בו מרבית הנושאים הסביבתיים שבהם עוסקת העתירה, ולכן יש חשיבות ציבורית בדיון בה".

 

 

העתירה המתוקנת כוללת התייחסות גם להחלטת רשות הרישוי המחוזית לאשר בקשה להיתר בנייה להקמת משרדים זמניים, כשטח התארגנות להשלמת הקמת תשתיות נמל המפרץ, בשטח המיועד להקמת נמל דלק בתחומו, ולאפשר את הפעלת המשרדים במשך שלוש שנים.

על כך נכתב בעתירה המתוקנת: "לנוכח העובדה שאושרה הבקשה להקמת משרדים זמניים בשטח הים המיובש המיועד לנמל דלק עתידי, והיות ולב לבה של העתירה הוא מניעת סיכוני חומרים מסוכנים וזיהום אוויר, בין השאר בשטח המיובש המיועד לנמל דלק, אזי אם תתקבל החלטה בקשר לבחינת סיכונים, הדבר לא יעכב בנייה בשטח התפעולי".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר