קלפי (צילום: תומר אפלבאום)
קלפי (צילום: תומר אפלבאום)

הקורונה והבחירות: קלפי סטרילית לשוהים בבידוד

במתחם משרד הרישוי ברחוב אדיסון 2 במפרץ חיפה תקים ועדת הבחירות האזורית בחיפה קלפי סטרילית. הקלפי תמוקם בתוך אוהל, והיא מיועדת לאנשים ששוהים בבידוד מחשש לחשיפה לווירוס הקורונה

פורסם בתאריך: 1.3.20 12:12

ועדת הבחירות האזורית בחיפה תקים קלפי סטרילית במתחם משרד הרישוי ברחוב אדיסון 2 במפרץ חיפה. הקלפי תמוקם בתוך אוהל, והיא מיועדת לאנשים ששוהים בבידוד לפי צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש).

לדבריו של מנהל הוועדה יהודה כהן, הקלפי מיועדת לאזרחים שהגיעו לארץ במהלך 14 הימים האחרונים מסין, סינגפור, מקאו, תאילנד, הונג קונג, דרום קוריאה, יפן ואיטליה, ולאזרחים שהיו במגע הדוק עם חולה בנגיף הקורונה.

ההצבעה תתבצע במעטפה כפולה, והבוחר רשאי להגיע לקלפי אם הוא אינו סובל מאחד או יותר מהתסמינים: חום, שיעול או קושי בנשימה. הבוחר יוכל להגיע לקלפי רק לאחר קבלת אישור מרופא המחוז וקבלת תשובה שלילית מבדיקה למציאת נגיף הקורונה. בקלפי חייב הבוחר לעטות מסיכת פה-אף או בד זמין אחר, ואם הוא יגיע ללא מסיכה הוא אמור לקבל אחת בעמדת חיטוי שתוקם במקום. על פי ההנחיה, הבוחר יגיע לקלפי ברכב פרטי, ורצוי ללא מלווים. אם הוא יגיע עם מלווה, גם המלווה יחויב לעטות על עצמו מסיכה או בד.

 

 

עם ההגעה לקלפי ימתין הבוחר לתורו תוך שמירה על מרחק של שני מטרים לפחות מהסובבים אותו. כדי להזדהות בפני ועדת הקלפי יידרש הבוחר להסיר את המסיכה, ובתום הזיהוי הוא יעטה אותה שוב, יחטא את ידיו בתכשיר על בסיס אלכוהול ויעטה כפפות. הבוחר ימלא הצהרה שלפיה הוא מבקש לבחור בקלפי המיועדת לאנשים בבידוד, וירשום את פרטיו על מעטפה חיצונית. אם הבוחר ישתמש בעט שתסופק לו בקלפי יהיה עליו לזרוק אותה לאחר השימוש ואז להיכנס לתא המכוסה בפרגוד. בתום הצבעה יש להשליך את הכפפות.

הנחיות משרד הבריאות עוסקות גם בחברי ועדת הקלפי המיוחדת שנמצאים מחוץ למתחם הקלפי ובמתחם עצמו ובמאבטחים במקום: עליהם לעטות חלוק, מסיכה וכפפות בכל זמן שהקלפי פתוחה, לשמור על מרחק של שני מטרים מהבוחרים, ובזמן הזיהוי לשמור על מרחק של לא פחות ממטר אחד. אם נוצר מגע פיזי ישיר עם חלק מגופו של הבוחר, יש להחליף כפפות. לאחר שהבוחר יאסוף את תעודת הזהות שלו יש לחטא את שולחן הוועדה עם חומר חיטוי בתמיסת כלור על ידי אדם ממוגן. עם כניסתו של חבר הוועדה לאזור שבו מוצבים הפרגוד ותיבת ההצבעה, עליו ליטול ידיים ולהחליף כפפות. בתום הבחירות יאוורר מקום הקלפי למשך שעה אחת לפחות לפני ביצוע ניקיון רגיל. גם המגע עם הקלפיות, לרבות בעת שינוען וספירת הקולות, יתבצע עם כפפות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר