בית הספר ליאו באק (צילום: אריאל מזרחי)
בית הספר ליאו באק (צילום: אריאל מזרחי)

התנאי של העירייה להסרת האסבסט בליאו באק

נגמרו המילים: במכתב ששלח מנכ"ל עיריית חיפה אוהד שגב למנכ"ל מרכז החינוך ליאו באק הרב אופק מאיר הוא מתנה את הטיפול של העירייה בהסרת האסבסט בבית הספר בשליחת הודעת הבהרה להורים על כך שהיא פעלה בנושא ללא רבב

פורסם בתאריך: 30.7.20 15:39

עיריית חיפה מתנה את הטיפול בהסרת האסבסט במרכז החינוך ליאו באק בכך שבית הספר ישלח הודעת הבהרה להורים על כך שהיא פעלה בנושא ללא רבב – כך כתב אתמול (רביעי) מנכ"ל העירייה אוהד שגב למנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר.

כזכור, לפני כעשרה ימים שלח מאיר מכתב להורים שבו נטען כי העירייה אחראית לעיכוב בביצוע העבודות: "מכיוון שביצוע ההסרה הוא באחריותה של העירייה, היא כמזמינת העבודה ביקשה לצאת למכרז לצורך בחירת הקבלן שינהל את הפרויקט כולו. משכך, גם קבלן האסבסט, מפקח האסבסט והמעבדות שעמם כבר נוצר קשר ראשוני, צריכים להיבחר מחדש על ידי הקבלן של העירייה שזכה במכרז. קיבלנו הודעה על בחירתו של הקבלן, והוא זה שיבחר את קבלני המשנה שחייבים על פי חוק להיות מאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה. כמובן שלא נתחיל במלאכת ההסרה אלא לאחר שהמשרד להגנת הסביבה יאשר את ביצוע העבודה לפי תוכנית שתוגש לו בימים הקרובים". בהקשר זה יצוין כי המשרד להגנת הסביבה העביר למרכז החינוך ליאו באק חמישה מיליון שקל לצורך הסרת אסבסט.

עוד כתב מאיר להורים כי "העירייה מודעת להשלכות של העיכוב האפשרי על פתיחת שנת הלימודים, ובכוונתה לעשות ככל שביכולתה על מנת לעמוד בלוחות הזמנים כפי שנקבעו, מתוך כוונה לאפשר את פתיחת שנת הלימודים כמתוכנן. אנו מנהלים שיחה רציפה איתם וחושבים ביחד עם מינהל החינוך של העירייה על פתרונות לאתגרים שעלולים להיגרם כתוצאה מהעיכוב".

בעירייה זועמים על ליאו באק ועל מנהלו, ובמכתב ששלח שגב למאיר נכתב כי אם בית הספר לא יעמוד בתנאים שקבעה העירייה, היא תבטל את ההרשאה שהתקבלה להסרת האסבסט ותחזיר אותה למשרד החינוך. "עמדת משרד החינוך היא כי הפרויקט יבוצע על ידי העירייה ובאחריותה בלבד, וההרשאה התקציבית תועבר לעירייה ולא לליאו באק", כתב שגב, "ברי כי קיימת גם אופציה חלופית לביטול ההרשאה ולהשבתה למשרד החינוך, אך בנסיבות העניין ומתוך דאגה כנה ואמיתית לבטיחותם ולשלומם של התלמידים ובאי בית הספר וסביבתו, העירייה תסכים ליטול על עצמה את ביצוע הפרויקט בכפוף לתנאים הבאים – שהנהלת ליאו באק תשגר באופן מיידי וללא כל דיחוי הודעת הבהרה לוועד ההורים ולהורי בית הספר שלפי העירייה פעלה ללא כל רבב בכל הקשור לפרויקט זה, וכי אין לה כל אחריות לעיכובים/למצגים/לפעולות בקשר עם ביצוע הפרויקט להסרת האסבסט הפריך; ההתקשרויות שבוצעו, אם בוצעו טרם נדרשה העירייה לסייע בפרויקט וזאת לבקשת בית הספר, הן באחריותו המלאה של ליאו באק, וככל שיוגשו תביעות ו/או דרישות נגד העירייה בגין התקשרויות אלו, ליאו באק ישפה את העירייה מיד עם דרישתה הראשונה לעשות כן; וככל שיתברר כי עלות הפרויקט בפועל תהיה גבוהה מהתקציבים שיועברו לכך על ידי משרד החינוך, ליאו באק יישא בכל העלות הכספית הנובעת מהפרש זה וישפה את העירייה גם במצב שבו התקציבים לא יועברו ו/או יועברו בסכום נמוך מזה שצוין בהרשאה".

 

 

נוסף על כך כתב שגב: "משהתברר כי קיים יותר מקבלן אחד שמוסמך לבצע את הפרויקט ואשר נמצא ברשימת הקבלנים המאושרים על יד המשרד להגנת הסביבה, העירייה תפעל לפרסום מכרז פומבי – הליך שכמובן יעכב את ביצוע הפרויקט, אך נדרש ומתחייב על פי דיני מכרזים".

את מכתבו סיים שגב בהזהרה: "למען הסר ספק, רק אישורכם לתנאים לעיל והמצאת הודעה הבהרה שנשלחה להורים תחל העירייה להתניע את המכרז לבחירת הקבלן המבצע".

מליאו באק נמסר בתגובה: "העירייה וליאו באק עובדים בשיתוף פעולה לביצוע הפרויקט לפי כל הדרישות המקצועיות הקבועות בחוק. עתה, לאחר שהפרויקט תוקצב על ידי המשרד להגנת הסביבה ותקציב זה הועבר לעירייה באמצעות משרד החינוך, ליאו באק והעירייה משלבים ידיים לקידומו של הפרויקט החיוני. ליאו באק מודה לעירייה על כל מאמציה עד כה ועל הנכונות לקידום המטרה החשובה המשותפת לכולנו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. נוגה

    האמת צריכה להיאמר: המדינה משלמת על כך כל גרוש ולא מכספי העירייה.
    התלמידים יצאו לחופשה לפני הזמן כדי לאפשר לעבודות להתחיל. וכשהעבודות כבר התחילו העירייה חיבלה ושמה מקלות בגלגלים.
    עירייה חבלנית ודרישותיה לא אמיתיות. מה הקשר למכתב להורים?
    רוצים לשקר לנו? אנחנו יודעים את האמת.
    רק שהעבודות שהעירייה תזמן לא יהיו ברמת המנהלים של העירייה כי חיי ילדי העיר תלויים בכך.
    באמת ילדי העיר – זה באמת לא מעניין את ראש העיר וסובביה. סגניה , יועציה, מנכ"ל שבחרה ועוד ועוד שהיא ממנה יום-יום.
    להתבייש בהנהגת העיר הנוכחית ודרך התנהלותה

  2. הורה לתלמיד בליאו בק

    לא יאומן במה העירייה מתעסקת. מה שחשוב זה מי יתנצל? למה תמיד הכל הולך לכיוון אישי והעלבויות.
    אולי במקום לבזבז זמן על ניסוח מכתבים בדרישה להתנצלויות, המנכל הנכבד יטפל בפתרון הבעייה?
    הרי לשם כך הוא מקבל מאיתנו שכר מכובד.

  3. אילנה

    ??? הנהלת בה"ס צריכה להודיע שהעיריה פועלת ללא רבב. שאינה אחראית… ?? אדם אחראי לעצמו ואם העירייה פועלת ללא רבב, עליה להכריז על כך בעצמה. אף אחד לא יכול להיות אחראי על מעשיה, אלא היא בעצמה

  4. גלי

    עיריית חיפה התנהלות לא ראויה בעניין זה
    ובהרבה עניינים אחרים בעיר
    במקום ליחצן את עצמכם תעבדו
    במקום להזדרז לטפל בבעיה מעכבים מאשימים ומבקשים יחסי ציבור. עוד מעט מתחילה שנת הלימודים ועבודה שהייתה צריכה להסתיים טרם החלה. באמת אין מילים כבר לגבי ההתנהלות הגרועה של עיריית חיפה והעומדים בראשה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר