גן ילדים (צילום: תומר אפלבאום)
גן ילדים (צילום: תומר אפלבאום)

מרד הורים: לא נביא את ילדינו לגנים

הורים לילדים בני 4, שב-1 בספטמבר ייכנסו לראשונה לגנים העירוניים, מוחים על ההוראה להיפרד מילדיהם בפתח הגן ולעזוב את המקום, ומצהירים שהם לא מתכוונים להביא את ילדיהם לגנים. במקביל נפתחה קבוצת פייסבוק בשם "הסתגלות זו לא שטות" שבה יש כבר יותר מ-4,500 חברים

פורסם בתאריך: 19.8.20 12:06

הורים לילדים בני 4 שאמורים להיכנס לראשונה לגנים העירוניים מוחים על כך שהם מחויבים להיפרד מילדיהם בבוקר בפתח הגן ולעזוב את המקום. הורים ששוחחו עם "כלבו – חיפה והקריות" סיפרו שהם לא מתכוונים להביא את ילדיהם לגנים ב-1 בספטמבר על אף החוק לחינוך חובה.

במסגרת המחאה מתכווננים ההורים לפנות לפוליטיקאים ולפתוח עצומות בעניין במטרה לשנות את המתווה של משרד החינוך. במקביל נפתחה קבוצת פייסבוק בשם "הסתגלות זו לא שטות" שבה יש כבר יותר מ-4,500 חברים.

 

תמונת הנושא של קבוצת הפייסבוק "הסתגלות זו לא שטות"

תמונת הנושא של קבוצת הפייסבוק "הסתגלות זו לא שטות"

 

 

 

אם לילד בן 4, אשת מקצוע בגיל הרך בחיפה: "ברשויות מקומיות אחרות יצרו הגננות קשר עם ההורים והיו יוזמות מקומיות. בחיפה הדברים מתעכבים מאוד, והדבר מעורר תחושות חרדה שמחלחלות לילדים ובוודאי שגם לצוותים. ילדים בגיל הרך זקוקים לתקופת הסתגלות ולדמות הורה שתתווך את המעבר ותסייע להרגיש ביטחון במקום חדש ולא מוכר. על מנת שההורים יוכלו להיפרד מילדיהם ולהכניסם לגן בביטחון ולהפחית את החרדה, הם זקוקים לוודאות, לידע ולהיכרות בסיסית עם הגן ועם הדמויות שבידיהן הם יפקידו את הילדים".

אם נוספת: "כבר שבועות שאנחנו מנסים להבין כיצד תיפתח שנת הלימודים כדי לתווך את הצפוי לבני בן ה-4 שייכנס לראשונה לגן עירייה. אמנם יצטרפו אליו חברים, כך שכבר הלכנו והראינו לכולם ביחד את המקום מבחוץ, וגם חזרנו והדגשנו שהחברים יהיו שם, אבל עדיין לא ברור כיצד תיפתח השנה, האם ומתי נפגוש את צוות הגן ומתי נוכל אנחנו להכיר לגננת את הילד ואת הצרכים שלו. נשגב מבינתי מיהו אותו פקיד במשרד החינוך שהחליט שילדים בני 4 ו-5 יכולים להיכנס לגן חדש לבד ושהכל יהיה בסדר. יש כאן אפס מודעות לכך שילדים נכנסים לראשונה לגן. זה כל כך לא הוגן כלפי ילדים שמתקשים, ולא פחות עבור חבריהם שגם אם נכנסו רגועים בעצמם הם בוודאי יחושו את הבכי ואת הלחץ, וגם עבור הגננות שייאלצו להתמודד עם קבוצה של ילדים בחרדה. כל זה יכול היה להיפתר או לפחות להצטמצם משמעותית אם משרד החינוך היה מנחה לקיים מפגשי היכרות אינטימיים עם ההורים לפני תחילת שנת הלימודים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מנהלות גני הילדים פועלות בהתאם למסמך אורחות חיים של משרדנו אשר מאושר על ידי משרד הבריאות, וזאת תוך הקפדה על השמירה על הבריאות של כל קהילת הגן. אנו סומכים על צוותי הגנים ועל עבודתם החינוכית המיטבית, תוך ראיית צורכיהם של הילדים, ומאחלים להורים ולילדים שנת לימודים מוצלחת ופורייה ובריאות איתנה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. חיפאי מודאג

    לא מתפלא עם ראש עחר שמזמן היו צריכים להעיף אותה עם עוד אנשים מסביבה .וטוב שעה אחת קודם.

  2. חיפאי מודאג אך קשוח

    מציע שאת הילדים מגיל 4 ומטה ישחררו לבד מהבית לגן , כולל מעליות,מעברי חצייה וצמתים- נקרא לזה " משחקי הגן" ומי שיגיע לגן הראשון הוא המנצח. וגם חי…..

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ילדי שמנת – ככה גדלים, ככה מתפקדים בחיים הבוגרים, המציאות לא קלה אבל עדיף להשריש לילד שהחיים לא דבש מקטנות. . להקשיח. . כל דבר פוצי שמוצי. . לא יאומן.

  4. ש

    שתי בנותיי אמורות להיכנס לגן עירייה לראשונה בעוד שבוע וחצי. חוץ מאשר שם הגן ומיקומו אנחנו לא יודעים כלום. כ-ל-ו-ם. אפילו לא את שם הגננת. אף גננת עוד לא יצרה קשר, ואין לי מושג מה יהיה. הגדולה שלי אמורה לקבל שילוב של סייעת ואנחנו לא יודעים אפילו מי תהיה הסייעת.

  5. שרית

    אין לשלוח את הילדים ללא פיקוח
    להעניש קשות את כל הגננות עם מעצר ללא גבול
    צריכים לתלות את כל הגננות הרעות כלפי ילדים שלא יכולים להתגונן

  6. מיטל מכלוף - הסתגלות זו לא שטות

    תודה על הפרסום והעלאה למודעות
    זה פשוט מזעזע שעדיין אין תגובה הגיונית ממשרד החינוך שחושב שהילדים שלנו זה שקית טייק אווי שמשאירים ליד השער והולכים

    מוזמנים לקבוצה על מנת לקדם את המטרה
    https://www.facebook.com/groups/1250706941942756/

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר