ד"ר יוסי בן דב (צילום: אריאל מזרחי)
ד"ר יוסי בן דב (צילום: אריאל מזרחי)

ביום חמישי: מפגן תמיכה בריאלי ובמנהליו

במהלך השימוע שיתקיים למנכ"ל בית הספר הריאלי ד"ר יוסי בן דב ולמנהל בית בירם מנדי רבינוביץ' תתקיים הפגנת תמיכה בבית הספר ונגד סתימת פיות במערכת החינוך. מארגן ההפגנה ד"ר אבי עופר: "הם לא בוגדים אלא אנשי חינוך אמיתיים, ולדעתי הרוב חושב שהחינוך במדינת ישראל צריך להיות כזה"

פורסם בתאריך: 24.1.21 17:21

הפגנת תמיכה בבית הספר הריאלי ובמנהליו ונגד סתימת פיות במערכת החינוך תתקיים ב‏‏יום חמישי ‏בשעה ‏‏8:30 מחוץ לבניין משרד החינוך ברחוב השלושה 2 בתל אביב. בשעה 9:00 יחל השימוע למנכ"ל בית הספר הריאלי ד"ר יוסי בן דב ולמנהל בית בירם מנדי רבינוביץ'.

מארגן ההפגנה הוא ד"ר אבי עופר, קיבוצניק ממענית, פעיל חברתי ותיק וממובילי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. עופר היה גם ממובילי המאבק נגד גירוש מסתננים ובעד קליטתם בקיבוצים, ועל פעילות זו היה מועמד לפרס נובל לשלום. באיוונט שהוא פתח בפייסבוק קורא אופק לבוא ולחזק את רבינוביץ' ש"הוזמן לשימוע לפני פיטורים משום שהעז להביא בפני התלמידים מגוון דעות הכולל גם שיחה עם מנכ"ל בצלם. זהו עוד צעד נגד הדמוקרטיה והחינוך במדינת ישראל שמוביל שר חינוך חסר כל הבנה בחינוך בממשלה מושחתת וכושלת שכדוגמתה טרם היתה".

בהפגנה יישאו דברים מנהל גימנסיה הרצליה זאב דגני, מנהל תיכונט רם כהן ובוגרת הריאלי והפעילה החברתית שרי קורן גור. עד כה נאספו יותר מ-3,900 חתימות, רובן של אנשי חינוך, שחתמו על עצומה של פורום חינוך לזכויות אדם ועל מכתב גלוי לשר החינוך יואב גלנט.

עופר, המחאה חוצה אזורים גיאוגרפיים.

"סתימת פיות היא משהו שקורה בכל מדינת ישראל. הייתי פעיל נגד גירוש הילדים הפיליפינים – נושא שגם הוא קשור במערכת החינוך – ואני פעיל בעניינים של חופש הביטוי והאפשרות לחינוך הולם ונכון, בלי משטרת מחשבות. באופן טבעי, כמה אנשים מהמחאה בבלפור אמרו כל אחד בנפרד שחייבים לארגן משהו, אז לקחתי על עצמי לארגן את ההפגנה".

מה אתה עושה כשאתה לא מוחה?

"אני דוקטור לארכיאולוגיה מקראית ואיש הייטק. עבדתי באינטל, וכעת אני מלמד בטכניון. בשלוש השנים האחרונות, רוב העיסוק שלי מתמצה באקטיביזם".

לא ראיתי שפרסמתם את קיומה של ההפגנה בקבוצות חיפאיות אלא בקבוצות של המחאה נגד ראש הממשלה.

"יידענו את מנכ"ל בית הספר ואת מנהל בית בירם על המחאה. לא חשבתי על ההיבט הלוקאלי כי מבחינתי זה משהו ארצי, כמו שהיה עם אדם ורטה (המורה מקרית טבעון שהביע דעות שמאלניות בשיעור ופוטר; ח"ה). עם זאת, יש פה היבט מקומי ששווה לפרסם בחיפה".

 

 

אתה חושב שלהפגנה יש משקל או השפעה על מי שיפסוק בעניין?

"אנחנו מתכננים להגיע ב-8:30 ולקבל את פניהם כשהם מגיעים, ולהיות שם במשמרת לאורך כל ההליך. מבחינתנו זה דומה מאוד להפגנות שקיימנו, כשהביאו את אמיר השכל לדיון בבית המשפט. לצערנו אנחנו מתורגלים בזה וזה דפוס מחאה מקובל אצלנו – אם יש דיון, אנחנו באים לחזק את האנשים ולהראות שיש להם גב ציבורי. לפוסקים קל יותר לשפוט כשהם רואים שלא כל העם חושב שמדובר בבוגדים. הם לא בוגדים אלא אנשי חינוך אמיתיים, ולדעתי הרוב חושב שהחינוך במדינת ישראל צריך להיות כזה".

השימוע כבר נדחה פעם אחת. נראה לך שהוא יתקיים בסופו של דבר?

"מאוד דבילי שבכלל קבעו את השימוע הזה. אם תשווי בין שני שרי החינוך האחרונים, אז נפתלי בנט היה יותר קיצוני מיואב גלנט אבל הוא לא טיפש והוא הבין שאין לו מה להזמין לשימוע מנהלי בתי ספר שעשו דברים דומים, ואף יותר מכך – שממש הפרו הוראות. הוא ידע שאין שום בסיס לערוך להם שימוע כי יעיפו אותו מכל המדרגות. הוא יצא נגד מנהלי בתי ספר אבל אף פעם לא הזמין אותם לשימוע. מה שאני מנסה לומר זה שלא אתפלא אם השימוע יבוטל. מבחינתם של גלנט ומשרד החינוך, זה הדבר הכי חכם שהם יוכלו לעשות בפרשה המטופשת הזו. יש פה שיקולי בחירות, זה ברור".

 

מנדי רבינוביץ' (צילום: שרון בן טוב)

מנדי רבינוביץ' (צילום: שרון בן טוב)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

30 תגובות
  1. יגיל

    מערכת החינוך צריכה לתת חינוך ממלכתי. כל חינוך לקיצוניות צריך להיות מחוץ לכתלי בי"ס .
    לדרוש לא להכניס קיצונים ושקרנים לבי"ס זה לא נקרא סתימת פיות . חופש הביטוי לא פותח פתח לעסוק ולזמן קיצוניים לדבר מכל צד שהוא. מה גם שקיצוניים גם לרוב משקרים כדי להצדיק את עצמם .
    יש מקום לכל דבר. ידוע שצעירים יכולים ליפול בקלות לקיצוניות אז למה לעודד לזה ולתת לזה במה רחבה יותר מערכים ראויים.
    אלה לא אנשי חינוך ראויים אם הם דואגים לחנך לקיצוניות ולשוליים של החברה.
    ולא כל דבר פותרים בהפגנת כח, הפגנות ומחאות. מי שטעה צריך לשלם והם ישלמו בכך שיסתלקו או שבי"ס בכללותו ישלם בגדול. מה עדיף לכם?

  2. דניאל

    כשמדובר בשמאל הנאור המתקדם הליברלי הכל דמוקרטיה ונאורות אבל כשמדובר בימין זה פשיזם וצריך להשתיק ומהר . צריך לפטר ומייד את כל מי שאחראי לפארסה הזאת של להביא לבית ספר הרצאה של יהודים עוכרי ישראל.

  3. אילנה

    במשטר רודני אסור להשמיע דעה מנוגדת לדעת המשטר. המתנגד, יורעל, ירצח או יכלא, למען יראו וייראו. במשטר נאור אפשר להשמיע דעות שונות , גם סותרות והאדם החושב יסיק את מסקנותיו לפי הבנתו. מי שחושש לשמוע דעות שונות או מנוגדות לשלו, סימן שאינו שלם עם אמונתו.

  4. בומרנג!

    דר' אבי עופר, אתה לא עושה למנכ"ל הריאלי טובה, נהפוך הוא!
    רמז דק: ככל שההפגנות בבלפור קולניות ומתמשכות, השמאל מתרסק והימין מתחזק! אך המפגינים מחפשים אקשן וכותרת לא ממש הישגים ולכן לא חדלים.

  5. סתימת הפיות האמיתית היא לא למכל הריאחי אלא לרוב השפוי

    בקיצור כלבו מראיין רק צד אחד, פעילי שמאל קיצוני. אין במה לרוב השפוי בכלבו ובעיתון הארץ האנטי ציוניים.

  6. במדינת הגמדים רעש מהומה

    הצבא לבוש מדים…… .ובראש הגדוד עומד גלנט המפקד

  7. המטרה:החרבת ישראל

    המנהל הזמין לא רק את "בצלם" אלא גם הרצאה בעד מסתננים מאפריקה וארגוני ההפגנות נגד ראש הממשלה. המשותף לכל הארגונים האלה הם מליוני יורו ודולרים שזורמים מחו"ל שמקורם עלום ושמממנים את הארגונים הנ"ל בנוסח הקרן החדשה לישראל. המטרה היא למצוא כל תפר בחברה הישראלית לפרום אותו עד שהחברה תיקרע לגמרי לא תהייה יהודית לא תהייה ציונית תהייה חסרת זהות מינית(ארגוני להט"בים שמבטלים את רישום הורינו כ"אב" ו"אם") גברים ונשים יילחמו חברתית ביניהם (תמיכה באירגוני הנשים) וכך תושג מטרת האנטישמיות המוסווית שהיא חיסול ישראל והקמת פלסטין על חורבותיה.

  8. גילה

    אילנה דעות שונות אבל לא שוליים קיצוניים המבוססים על שקרים .
    תמשיכו לרמות את עצמכם אבל לא תצליחו באמצעות סיסמאות של חופש הביטוי לסמא את כלל הציבור.
    הסכנה בבי"ס שדווקא שם קל למשוך את הצעירים לכיוונים קיצוניים מסוכנים.
    הנהלת בחה"ס שגתה, ככה לא מחנכים צעירים.

  9. בוגר ריאלי: בעיני, שיתביישו על הפגיעה בחוק

    המפקד (והחוק) לא תמיד צודק, אבל הוא תמיד המפקד
    התביישתי ממעשי מנהל הריאלי, שפגעו בעיני בשלטון החוק
    וכעת מסכנים זכות הקיום של בית הספר בו לומדים ילדיי

    פשוט מעשה מכפיר בעיני, שמילא אותי בגועל

  10. אתיקה עיתונאית באמת שאין פה

    בצלם משלם מאות אלפי שקלים לעיתון הארץ להפיץ את מנשרי ההסתה
    הריאלי משלם מאות אלפי שקלים לכלבו עבור פרסום חיובי
    תעשו 1+1 ותבינו למה כל הסיקור כל כך חד-צדדי באופן מביך ובניגוד לכל אתיקה עיתונאית.

  11. חיפאית

    עוד קיבוצניק שמאלני…רק שמהפגנה להפגנה, נחלש השמאל, עולה הימין! וטוב שכך!

  12. אילן

    לסלק את כול הזבל האלה מהמדינה כמו שסלקו את עזמי
    בשארה כולם בוגדים

  13. אא

    הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות. מה ששמאלנים מנסים לעולל למדינה הזו מהווה יריקה בפרצוף של אותם מעפילים שברחו על אוניות רעועות מהשואה כדי להגיע למדינה אשר נשלטת ומנוהלת על ידי יהודים. והנה באים היום שמאלנים אגואיסטים אנוכיים מתחסדים ומלאים בחשיבות של האידאולוגיה הדגנרטית שלהם, ומנסים לכפות על היהודים הצפה של זרים, חלקם או רובם עוינים, אל תוך המבצר של היהודים. מי שמנסה לקדם נזק כזה כתוצאה מהפרעה הנפשית שלו, שיעשה את זה על חשבון זמנו הפרטי. מי שמנסה לזהם את מוחם של ילדים עם הזבל הזה בבית הספר, צריך להעיף אותו מכל המדרגות.

  14. ניצה

    ומה חושבים במשרד הביטחון? הם גם מממנים את המוסד היוקרתי המאכסן את הפנימייה הצבאית המובחרת. האם בצלם הוא הגוף הראוי להשפיע על דור העתיד של קציני צה"ל?

  15. !Too smart for his own good

    במדינת הפסאודו-חכמים, מספקים חומרי תעמולה לאויבנו. החיזבללה מתגאים שכל חומרי התעמולה שלהם נלקחים מכתבי השמאל בישראל ("הארץ" ודומיו) וחיילי צהל הפכו מזמן לחיילי שוקולד עם ידיים כבולות. (מהרצאה של נפתלי הילגר, עיתונאי שראיין את בכירי החיזבאללה).

  16. גולדי לאן...

    ,אין לאפשר לאף אחד להכנס לבתי ספר,בלנסות, להשפיע על תלמידים, אין זכות למנהל לעשות זאת, חוצפה, כי אחורי הרצאות, יש כוונות, לא לשחק תמים, ולנצל נערים, ונערות, את הדעה שלהם, הימצאו אותה בחוץ.

  17. חגי רותם בתחילת המאה ה 21 סותמים פיות סוף הדמוקרטיה

    בתחילתהמאה ה21

  18. בוגר ריאלי

    בן דוב תתפטר! אתה לא מעל החוק. קיבלת הנחיה, התעלמת, עכשיו לך הביתה.

  19. חיפאי

    תודה לאל שילדי כבר לא בביהס הזה, בושה, נותנים במה למופע אימים של שקר ופוגעים בחיילים ובטחון המדינה. יש לפטר את האחראים העלובים.

  20. מנה

    דוקטור למה הוא במדעי הטימטום וחוסר הבנה בחסות הדמוקרטיה הוא מקדם את מנצלי הדמוקרטיה שבאים ל לאי,בה

  21. עדי

    גלנט הוא לא שר החינוך,אלא צר החינוך!
    מטרת החינוך היא לאפשר לתלמידים להתמודד עם דיעות שונות,לחוות פלורליזם,,ההתנהלות של גלנט מביאה פאשיזם.

  22. תלמידת בית בירם

    אני לא מגיעה למפגן. לא כי אני לא תומכת במנהלי בית הספר, יש לי ניסיון אישי מצויין עם יוסי בן דוב והוא עזר לי מאוד במהלך תחילת כיתה י והגעה לתיכון. למרות כל זאת, המעשה שהם עשו היה פסול. אנחנו התלמידים הפגנו נגד ההרצאה של מנכ"ל בצלם וקריאותינו לא נענו. מנכ"ל בצלם הוא אנטי ישראלי אנטי ציוני והוא קרא לחיילי צה"ל רוצחים. אנחנו מלש"בים, חלקנו חווינו צער רב של איבוד בן משפחה במהלך שירות בצה"ל, להביא אדם שמכפיש את שם החיילים זה חוסר התחשבות ואחריות.

  23. אמא ריאלית

    התלבטתי רבות אם לרשום את בני לכיתה א בבית ספר הראלי. זה יקר אבל אמרו לי שבית ספר מעולה וטוב לרזומה. עכשיו בכלל לא נראה לי שזה טוב לרזומה. הנהלה פשיסטית לא עושה לי חשק להפרד מלא מעט כסף בשביל חינוך שאפשר בחינם ובלי מנדי שמנדי ובן דב שמן דב

  24. תלמיד מן העבר

    בית ספר נטראלי הפך שמאלני ולא מקיים הוראות. זאת לא הדוגמא שמצפים מבעלי סיסמת "הצנע לכת"

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר