נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון (צילום: יח"צ)
נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון (צילום: יח"צ)

האוניברסיטה תעניק תואר דוקטור לשם כבוד לקלינטון

נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון יקבל תואר כבוד על מחויבותו רבת השנים למדינת ישראל, לדו קיום במזרח התיכון ולקידום קיימות חברתית וסביבתית בעולם. נשיא אוניברסיטת ניו יורק לשעבר פרופ' ג'ון סקסטון יקבל את התואר על מחויבותו למצוינות אקדמית וקידום נגישות של ההשכלה הגבוהה

פורסם בתאריך: 6.12.22 15:11

אוניברסיטת חיפה תעניק תואר דוקטור לשם כבוד לנשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון ולנשיא אוניברסיטת ניו יורק (NYU) לשעבר פרופ' ג'ון סקסטון באירוע שיתקיים באוניברסיטת ניו יורק ב-12 בדצמבר.

"קלינטון וסקסטון מבטאים בפעילותם רבת השנים לקידום חברה מגוונת ושוויונית, לדו קיום ולמחויבות לקיימות חברתית וסביבתית את הערכים המרכזיים שאנחנו באוניברסיטה צועדים לאורם", אמר נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין, "אנו שמחים וגאים על הענקת תואר הכבוד החשוב ביותר של האוניברסיטה לשני אישים אלה, במה שמהווה תזכורת תמידית למחויבות שלנו לשנות ולהשפיע על האנושות כולה, לא רק בקמפוס שלנו אלא גם במדינת ישראל ובעולם כולו".

 

פרופ' ג'ון סקסטון (צילום: יח"צ)

פרופ' ג'ון סקסטון (צילום: יח"צ)

 

 

מהאוניברסיטה נמסר כי קלינטון, נשיאה ה-42 של ארצות הברית, יקבל את התואר על המחויבות העמוקה שלו למדינת ישראל לאורך השנים, על פועלו לקידום חיים משותפים ודו קיום במזרח התיכון, על ידידותו האמיצה עם ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, ועל פעילותו לקידום קיימות חברתית וסביבתית בעולם באמצעות היוזמות של קרן קלינטון שהוא עומד בראשה.

פרופ' סקסטון יקבל את התואר על מנהיגותו האקדמית חוצת הגבולות והלאומים, שקידמה ערכים של רב תרבותיות וגיוון מחשבתי ככלים לקידום המחקר והמדע, ועל פועלו לקידום מוביליות חברתית באמצעות השכלה גבוהה. סקסטון, שכיהן בעברו כדיקן בית הספר למשפטים וכנשיאה של NYU, הוביל את הקמת הקמפוסים של האוניברסיטה באבו דאבי ובשנחאי, ובכך יצר למעשה את הרשת האוניברסיטאית הגלובלית הראשונה (Global Network University) שמייצרת פעילות מחקרית ולימודית ב-12 מדינות. עם פרישתו מתפקידו כנשיא NYU הקדיש סקסטון את זמנו להנגשת ההשכלה הגבוהה למדינות המתפתחות, כולל לאוכלוסיות נרחבות של פליטים, באמצעות קרן שהקים למען השכלה אוניברסלית (The Catalyst Foundation for Universal Education).

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר