ח"כ סימון דוידסון בדיון (צילום מתוך אתר הכנסת)
ח"כ סימון דוידסון בדיון (צילום מתוך אתר הכנסת)

התמיכה בטרור בטכניון – במרכז דיון בוועדה בכנסת

בדיון של ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת הציג ח"כ סימון דוידסון מצגת שהורכבה רובה ככולה מפרסומים באינסטנגרם של סטודנטים מהטכניון ובהם הבעת תמיכה בטרור ובחמאס. דוידסון בדיון: "נמאס מהסיפורים של האוניברסיטאות שאומרות 'אנחנו נטפל, אנחנו נטפל'. לא טיפלתם בכלום"

פורסם בתאריך: 16.11.23 11:39

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת דנה אתמול (רביעי) בהרחבה בנושא ההסתה לטרור של סטודנטים ערבים בטכניון. במסגרת דיון בנושא "התמודדות ההשכלה הגבוהה בתקופת מלחמת חרבות ברזל" הציג ח"כ סימון דוידסון (יש עתיד) מצגת שהורכבה רובה ככולה מפרסומים באינסטנגרם של סטודנטים מהטכניון, והיא הועברה לשר החינוך יואב קיש שהשתתף גם הוא בדיון.

"לא ייתכן שבמדינת ישראל ימשיך ללמוד סטודנט שמסית ומחבק את החמאס", אמר דוידסון בוועדה, "אנחנו צריכים לעצור את זה היום. נמאס לי מהסיפורים של האוניברסיטאות שאומרות 'אנחנו נטפל, אנחנו נטפל'. לא טיפלתם בכלום. תראו לי מקרה אחד שטיפלתם בו. אי אפשר להסתכל על זה אחרת – זו הסתה לטרור במדינת ישראל. רצחו לנו 1,400 אנשים ויש לנו 240 חטופים בעזה, ובאוניברסיטאות ובמכללות נותנים לאנשים האלה להמשיך ללמוד. כשראיתי את זה לא האמנתי שזו מדינת ישראל. אנחנו עוצמים את העיניים ממה שקורה בעולם, אבל אנחנו לא יכולים לעשות את זה בישראל".

 

פוסטים של סטודנטים מהטכניון מתוך המצגת

פוסטים של סטודנטים מהטכניון מתוך המצגת

 

 

בהמשך הדיון הוקרנה המצגת עם הקישורים לאינסטגרם ולפרופילים של הסטודנטים המסיתים והתרגומים של הפוסטים מערבית לעברית, ודוידסון תיאר את מה שנכתב בכל פוסט. "'בקרוב נאכל את השקשוקה של הניצחון' עם דגל פלסטין, וכתוב שבת בבוקר. הסטודנטית מהדהדת את דבריו של דובר חמאס אבו עבידה על השמדת הפרויקט הציוני. בפוסט שכתב סטודנט נוסף אשר לומד מדעי המחשב בטכניון הוא מצדיק את הטרור – 'איפה הייתם כשרצחו אותנו?', כולל שימוש בתמונת של ילד ישראלי ודברי שבח ואהדה. 'היום הכי יפה בזמננו' – הבעת שמחה על שיגור רקטות לעוטף ולעג למצב החטופות בעזה. פוסט נוסף של סטודנט מהפקולטה למדעי המחשב מצדיק באופן מובהק מעשי הטרור כי זה 'דה קולוניזציה', הסרת הכיבוש. תמונה של לב ובאמצעו ג'יפ צה"ל חטוף על כל המשתמע מכך. ובנוסף האדרת חמאס ופעולת החדירה בזמן ש'הצבא הבלתי מובס ישן'".

לדבריו של דוידסון, התופעה נפוצה במוסדות אקדמיים נוספים. קיש אמר בדיון כי לא מדובר בתופעה רחבה וכי הלחימה היא מול חמאס ולא מול הפלסטינים, והסכים עם האמירה שלהסתה אין מקום בקמפוסים ובסביבתם.

 

פוסטים של סטודנטים מהטכניון מתוך המצגת

פוסטים של סטודנטים מהטכניון מתוך המצגת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עובד

    מלחמה או לא מלחמה, מכונת הרעל הביביסטית ממשיכה לעבוד.
    איפה תגובת הטכניון? איפה איזון בכתבה?
    הטכניון הקים ועדה שבודקת כל תלונה. רובן על אנשים שבכלל לא קשורים לטכניון, חלקן סגירת חשבונות. המיעוט מטופל בחומרה.
    הפסקת לימודים והעברת המימצאים למשטרה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר