פרופ' אורי סיון (צילום: דוברות הטכניון)
פרופ' אורי סיון (צילום: דוברות הטכניון)

"הטכניון לא ייגרר לפרובוקציות ולא ינהל הליכי משמעת בתקשורת"

במכתב תשובה חריף לסגן יו"ר הכנסת נסים ואטורי דחה נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון את הטענות על כך שהמוסד נוקט יד קשה נגד סטודנטים שפועלים נגד תומכי טרור בקמפוס: "אני רוצה להאמין שהוטעית, ואני ממליץ לך ולאחרים להניח להליך להתנהל כסדרו ולהימנע מטענות שאין להן אחיזה במציאות"

פורסם בתאריך: 8.3.24 08:55

נשיא הטכניון עונה לסגן יו"ר הכנסת. השבוע שלח סגן יו"ר הכנסת ח"כ נסים ואטורי לנשיא הטכניון פרופ' אורי סיון מכתב חריף שבו הוא איים לפעול נגד הטכניון אם המוסד לא יבטל זימון לוועדת משמעת של הסטודנט נתנאל סייגלר מהפקולטה להנדסה אזרחית ויחזיר אותו ללימודים. סייגלר, שפועל נגד תומכי טרור בטכניון, זומן לשימוע לאחר שארגן הפגנה נגד הנהלת הטכניון ביום פתיחת שנת הלימודים.

אתמול (חמישי) שלח סיון מכתב תשובה לואטורי. "צר לי שמכתבך אלי נשלח לתקשורת ופורסם בה עוד לפני שהגיע אלי, וחבל שלא בדקת איתי את העובדות לפני הפצתו", כתב נשיא הטכניון. לאחר פירוט של ההטבות שהעניק הטכניון לסטודנטים המשרתים במילואים ציין סיון כי "בניגוד לטענות הסטודנט, לקובלנה שהוגשה נגדו אין שום קשר להתבטאויותיו או פעולותיו הקודמות. במקרה המדובר עבר הסטודנט, כפי שהודה, על נהלי הטכניון בכוונה מראש, בניגוד להוראה מפורשת ולמרות התראה נוספת שקיבל. כמארגן ההפגנה היה זה הוא שפנה למחלקת הביטחון בבקשה לקיום ההפגנה במקביל לאירוע פתיחת השנה. הוא נענה בשלילה, כפי שהיה נענה כל אחד אחר, מאחר והאירוע הוקדש לזכרם של הנרצחים, החטופים והנופלים הרבים מקרב משפחת הטכניון, ולא היה זה ראוי לחלל את קדושת ההתייחדות של משפחת הטכניון עם נרצחיה, נופליה וחטופיה בהפגנה כלשהי, ללא קשר לתוכנה. לראיה, פעילות בעלת מסר זהה אושרה והתקיימה שבועיים מאוחר יותר באותו מקום וללא כל מניעה מצד הטכניון".

לדבריו של סיון, "הניסיון לקשור בין התבטאויותיו של הסטודנט להליך המשמעתי הוא חסר שחר, וכך גם הניסיון לקשור לטכניון התנהלות סלחנית כלפי ביטויי תמיכה בטרור. כידוע לך, במקרים שבהם פרסמו סטודנטים ביטויי אהדה לחמאס ולזוועות 7 באוקטובר ננקטה יד קשה, הוגשו תלונות לבית הדין המשמעתי, והסטודנטים הורחקו מהלימודים ומהקמפוס. מכאן שהטענה שהסטודנט חולק את ספסל הלימודים עם תומכי טרור מורשעים בטלה, ואין בה אלא כדי ללבות את היצרים וליצור מצג שווא שכולו נועד להסיט את הדיון מעבירת משמעת למחוזות אחרים. גם הטענה השקרית כי 'המשכנו לרדוף' את הסטודנט בגלל שסיפורו התפרסם בתקשורת משוללת כל יסוד. העבירה שבה הודה הסטודנט, הפתיחה בהליך המשמעתי והודאתו בעבירה התרחשו זמן רב לפני שהסטודנט פנה לתקשורת, ופרסום דבריו לא שינה ולא ישנה במאומה את ההליך המתנהל על פי תקנות המשמעת לסטודנטים".

 

 

עוד כתב נשיא הטכניון כי "הניסיון לנצל את שירותו של הסטודנט במילואים כסיבה ראויה להימנעות מהליך משמעתי הוא מיותר ומקומם. ראשית, על פי הקובלנה המשמעתית, העבירה נעשתה באופן מתוכנן ומכוון מראש, כאשר הסטודנט נמצא בקמפוס הטכניון ולא בשירות מילואים. חמור מכך, שירות במילואים אינו מהווה רישיון לביצוע עבירות מכוונות, לא פליליות ולא משמעתיות, לא במערכת האזרחית ולא במערכת הצבאית".

את מכתבו סיים סיון במילים: "אני רוצה להאמין שהוטעית, ואני ממליץ לך ולאחרים להניח להליך להתנהל כסדרו ולהימנע מטענות שאין להן אחיזה במציאות, כשהסטודנט מנסה למלט את עצמו מהדין בהאשמות שווא וברתימת גורמים אחרים המנצלים זאת למטרותיהם. הרי ברור לך ששום ארגון לא יכול להתנהל, במיוחד בתקופה מאתגרת כתקופה הנוכחית, בהתעלמות מעבירות משמעת, ובוודאי מעבירות מכוונות ומתוכננות מראש כנגד איסור מפורש. הטכניון לא ייגרר אחר פרובוקציות ולא ינהל הליכים משמעתיים בתקשורת אלא ימשיך לדבוק בתקנון המשמעת על כל הוראותיו".

 

נתנאל סייגלר במילואים

נתנאל סייגלר במילואים

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יפני

    בושה למוסד שרודף כך סטודנט שכל חטאו היה לארגן הפגנה כנגד תומכי הטרור

  2. גלי

    מה שמקומם הוא הטלת אשמת שווא על סטודנט בשל התארגנות ספונטנית של הסטודנטים שרצו למחות ולא אפשרתם להם מסיבות לא מספיק מוצדקות. יום תחילת הלימודים זה היה היום המתאים ולא שבועיים אחר כך ובסתר.
    הנפגעים בסוף גם מואשמים ומובאים לדין. זה האבסורד.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר