משקפיים לילדים עד גיל 8 (צילומים: באדיבות אופטיקנה, דוברות כללית)
משקפיים לילדים עד גיל 8 (צילומים: באדיבות אופטיקנה, דוברות כללית)

החל מ-1 ביולי בכללית: משקפי ראייה לילדים עד גיל 8 בהשתתפות עצמית נמוכה

פורסם בתאריך: 19.7.23 23:42

החל מ-1 ביולי, זכאים ילדים מגיל לידה ועד ליום ההולדת 8 למימון משקפי ראייה במסגרת סל הבריאות הציבורי. ילדי כללית בקבוצת גיל זו יוכלו להצטייד במשקפי ראייה, הכוללים עדשות אופטיות ומסגרת, בהשתתפות עצמית של 10.90 שקלים בלבד וכן למשקפי ראייה עם עדשות מיוחדות בהשתתפות עצמית של 39.90-29.90 שקלים. הזכאות החדשה נכנסת לתוקפה הודות להחלטת ועדת הסל להכליל מימון משקפי ראייה לילדים עד גיל 8 במסלול הציבורי.

ד"ר לילך צולר, המנהלת הרפואית של כללית מחוז חיפה וגליל מערבי, בירכה על המהלך ואמרה: "ישנה חשיבות רבה לבדיקות ראייה תקופתיות אצל ילדים צעירים, כך שנוכל לאתר ליקויים ולטפל בהם בזמן. אני מברכת על ההחלטה החשובה ועל היישום המהיר של כללית, אשר תנגיש לכל ילד שיימצא זקוק למשקפיים את האפשרות לרכוש אותם בעלות סמלית".

לקוחות כללית יוכלו להתאים את משקפי הראייה ברשת אופטיקנה, שנבחרה לספק של כללית, ולה פרישת סניפים רחבה בארץ.

 

 

תהליך ההתאמה יחל בבדיקת ראייה מקדימה אצל רופא עיניים. עם המלצת הרופא על משקפי ראייה, תונפק הפניה לאופטומטריסט לצורך התאמת המשקפיים. עם טופס ההתחייבות שמקבלים במרפאה, פונים לאחד מסניפי אופטיקנה, שם אופטומטריסט מוסמך יבצע בדיקה להתאמת המשקפיים כולל התאמת סוג העדשות והמסגרת. ניתן לבחור מסגרת מתוך מגוון מסגרות במגוון צבעים ודגמים, המחולקות לפי מידות ורמות גיל. הקולקציה משלבת גם מבחר דגמים טרנדיים ואופנתיים מקולקציית מיני-מי.

ד"ר אורן מן, מומחה לרפואת עיניים בכללית: "מערכת הראייה בילדות נמצאת בתהליך התפתחות, ולכן ישנה חשיבות לבצע בדיקות עיניים ובדיקות ראייה תקופתיות מתוכננות, כדי לגלות בשלב מוקדם ככל האפשר מחלות וליקויים שעלולים לפגוע בהתפתחות התקינה של מערכת הראייה. ליקויים שלא טופלו בילדות עלולים לפגום בהתפתחותה התקינה של הראייה, ולא תמיד ניתן לתקנם בגיל מאוחר יותר. נוסף על כך, ליקוי הראייה יכול להשפיע על התפקוד של הילד והילדה במהלך הלימודים ועל התפתחותם. חשוב לבצע בדיקות ראייה תקופתיות מתוכננות, ובכל מקרה של חשד לקושי בראייה מומלץ להגיע לבדיקת עיניים ייעודית“.

טיפים להתאמת משקפיים לילדים

  • הצורך במשקפיים בקרב ילדים הוא לרוב לתיקון ראייה ושיפור הראייה, במקרים כגון פזילה ועין עצלה. לכן, חשוב שהמשקפיים יכסו את כל חלל העין באופן מרבי, כדי לספק הגנה מלאה לעין וטיפול יעיל בסיבה שבגינה נדרשה הרכבת המשקפיים.
  • מומלץ שהמסגרת תהיה במידה הנכונה ובהתאמה לתווי הפנים. יש לשים לב לכך שהגשר של המשקפיים מותאם לאף; המוט מסתיים בסוף האוזן של הילד/ה; העדשה מכסה את כל חלל העין.
  • נוחות וקלות לשימוש: יש לשים לב שהידיות הן גמישות וחזקות עם מסגרת המתאימה לילד/ה.
  • עמידות ואיכות: חשוב לבחור משקפיים שמתאימים לפעילויות יומיומיות של הילד/ה וכאלה המיוצרים מחומרים איכותיים ועמידים שמחזיקים לאורך זמן.
  • עלויות: משקפיים רגילים – 10.90 שקלים; קוצר ראייה או אסטגמטיזם של SPH-7 וחמור מכך: 29.90 שקלים; רוחק ראייה או אסטיגמטיזם של SPH+5 וחמור מכך: 39.90 שקלים. הזכאות היא לזוג אחד של משקפיים (כולל מסגרת ועדשות) לכל שנה קלנדרית.
  • הזכאות החדשה לילדים עד גיל 8 מחליפה הזכאות שהייתה קיימת ללקוחות כללית פלטינום.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר