פשוט ללדת. אילוסטרציה ממאגר Dollarphotoclub
פשוט ללדת. אילוסטרציה ממאגר Dollarphotoclub

מגיע לך פשוט ללדת

בנחת, בשמחה, כשאת במרכז וכולם סביבך קשובים רק לך ולתינוק שבדרך. שרון פלד, מנהלת המרכז "פשוט ללדת", מסבירה שלידה יכולה להיות חוויה אחרת, בטוחה ונטולת פחד ולחץ, אם רק נשנה את הגישה

פורסם בתאריך: 4.12.18 10:28

הלידה השלישית של שרון פלד כמו נלקחה מסרט דמיוני. היא שכבה על המיטה, נינוחה, ובמבט מהצד נראתה שקועה בשינה עמוקה, נטולת חלומות וטרדות. המיילדת הצמודה, שמצאה את עצמה מחוסרת עבודה, הכינה לעצמה קפה וישבה בפינת החדר, צופה בשלווה על העניינים. "יכולת להסתדר גם בלעדי, עשית את זה לגמרי לבד", היא תגיד לפלד אחרי הלידה המוצלחת בכל קנה מידה – נפשי ופיזי כאחד, שהיתה כל כך שונה מהלידות הקודמות שלה אשר דמו לחוויה המפוחדת שרובנו עוברות.

ההתוודעות לשיטה המיוחדת "פשוט ללדת" שהפכה את הלידה השלישית שלה לחוויה מתקנת הובילה את פלד, מדריכת הכנה ללידה ודולה תומכת לידה, לשנות כיוון מקצועי ולהפוך לאחת ממקימות מרכז פשוט ללדת. במסגרת המרכז פועלות כיום בפרישה ארצית כ-70 מדריכות ודולות שמלוות נשים לפי עקרונות השיטה ומסייעות להן להגיע ללידה ללא פחד וסטרס, שהם נחלתן של רוב הנשים מאז ומעולם, ומכאן שעם הרבה פחות התערבויות. "בשקט-בשקט מתרחשת מהפיכה. נשים כבר שומעות מהרבה חברות שאפשר ללדת אחרת, שאשה לא חייבת לעבור גיהנום על מנת להיות אמא, והן מגיעות ללידה כשהן יודעות מה הצרכים שלהן, מה לבקש ומה לשאול".

מעבר לפגיעה הנפשית שכל המתח הזה לפני הלידה, במהלכה ופעמים רבות גם אחריה גורם לנו, הפחד גם מזיק מבחינה פיזית, מה שחושף את כל מהלך הלידה לסיכונים ולסיבוכים. "נשים המכווצות מפחד מפסיקות לנשום", מסבירה פלד, "והמתח גורם להזרמת הדם לאזור הגפיים כדי להגן על הגוף במקום לרחם, שזקוק לדם כדי למקסם את פעילות שרירי הרחם וזרימת החמצן לתינוק. כל אלה עשויים לעכב את הלידה ולסכן את האם והתינוק. בשיטה של מרכז 'פשוט ללדת' הנשים ומלוויהן מקבלים הכנה וליווי שבמהלכם הם רוכשים ידע, ביטחון ותפיסה חדשה על לידה: האשה בהצגה הזו היא במרכז, בתפקיד הראשי, והמשפחה והצוות הרפואי נמצאים שם בשבילה כשחקני משנה. האשה מגיעה ללידה עם סט כלים המאפשר לה להתנהל נכון יותר פיזית במהלך הלידה, וכך להימנע מהתערבויות מיותרות ולמנוע מעצמה ומהתינוק סבל מיותר".

השיטה לתמיכה לקראת הלידה ובמהלכה במרכז "פשוט ללדת" נשענת על שלושה עקרונות מרכזיים. העיקרון הראשון, שמתבסס על התפיסה ש-90 אחוז מהלידות לא אמורות להסתבך, אומר שהגוף הנשי יודע כיצד ללדת, כך שיש לתת לו קרדיט בנושא ולהתערב כמה שפחות, תוך מתן כלים וידע ליולדת המאפשרים לה להקל על עצמה ללא תלות באפידורל.

בבסיס העיקרון השני עומדת התפיסה שהרפואה אינה מיותרת, ואולם היא רק שחקן משנה בהצגה, כלומר יש להשתמש בכלים הרפואיים כמו זירוזים שונים ואחרים רק בעת הצורך ולא באופן גורף.

ואילו העיקרון השלישי מדגיש כי לקיחת אחריות על הלידה באמצעות הכנה וידע היא נדבך משמעותי בהפיכתה של הלידה לבריאה ולנעימה המאפשרת ליולדת ולמלווה הלידה שלה לקבל החלטות בריאות יותר במהלך הלידה.

פרטי התקשרות 

קישור לאתר

קישור למייל

טלפון: 054-2223003

QR קןד

  


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר