"הקרן לחיפה": 35 שנים של פילנתרופיה למען העיר חיפה. צילום: צבי רוגר
"הקרן לחיפה": 35 שנים של פילנתרופיה למען העיר חיפה. צילום: צבי רוגר

"הקרן לחיפה": 35 שנים של פילנתרופיה למען העיר חיפה

"הקרן לחיפה" שפועלת מזה 35 שנה, עוסקת בגיוס כספים ומימוש פרויקטים במאות מיזמים ברחבי העיר לרווחת התושבים ובמטרה לפתח את חיפה. הקרן עוסקת בפיתוח העיר ושגשוגה במגוון רחב של תחומים

פורסם בתאריך: 6.3.19 09:30

אם אתם גרים או מבקרים בחיפה, בוודאי הבחנתם בשלטי ההוקרה המוצבים ברבים מגני המשחקים והכיכרות ברחבי העיר ובהם הלוגו של "הקרן לחיפה". הקמת מיזמים אלו הם חלק מהפעילות הענפה של הקרן במטרה לתמוך בתחומי עשייה רבים הכוללים: פיתוח אורבני וקידום פרוייקטים בתחומי החינוך, הרווחה, הבריאות, הספורט והפנאי.

הקרן היא עמותה שנוסדה ב-1983 על ידי ראש העיר אריה גוראל ואנשי ציבור חיפאיים במטרה לגייס תרומות בארץ ובעולם לפיתוח העיר. הקרן פועלת בשיתוף עם עשרות גופים ומוסדות ברחבי העיר ובשיתוף עיריית חיפה, במטרה לתת מענה לצרכיה הרבים והמשתנים של העיר.

בועז הירש, מנהל התפעול של הקרן לחיפה, אומר: "הקרן הוקמה במטרה לגייס תרומות ולבצע מגוון רחב של פרויקטים לרווחת תושבי העיר חיפה. התורמים בוחרים את מידת מעורבותם בפרוייקט ואנו משמשים כמתווכים בין העירייה ובין התורמים לקרן, כדי לבצע את הפרויקטים החשובים ביותר עבורם. הקרן מלווה את התורמים לאורך שלבי המיזם השונים, מבחירת הפרויקט המתאים, דרך קבלת האישורים הנדרשים  ועד להקמתו בפועל. בין הפעילויות הבולטות של הקרן ניתן למנות: סיוע למועדוניות לילדים ונוער בסיכון, הקמת מרכזים לקידום למידה, הקמת מרכזי ספורט, שיפוץ תיאטרון חיפה והמרכז לתרבות ולאמנות, תמיכה במרכזי יום לקשישים, שיפוץ ותחזוקה מתמשכים של גן החיות הלימודי חיפה, הקמת גני משחקים וגנים ציבוריים בעיר, שיפוץ בית העם הטמפלרי במושבה הגרמנית, סיוע בהקמת 'דרך נוף חיפה', התקנת מתקני כושר באוויר הפתוח בחוף הים, מעבדות טכנולוגיות בבתי ספר תיכוניים, סיוע לבית הגפן בהקמת ספרייה רב-לשונית ומרכז תרבותי, התקנת ספסלי הנצחה בגנים ציבוריים, הקמת כיכרות נוי ומצפורי נוף ועוד פרוייקטים רבים. בשנת 2010 ו-2016, בעת אירועי השריפות בכרמל, גייסה הקרן תרומות משמעותיות לשיקום נזקי השריפות בפרט ושיקום העיר בכלל.

לאילו פרויקטים משמעותיים אחראית הקרן לחיפה עד כה?

"חשוב לציין, כי הקרן פועלת למען תושבי חיפה ולמען פיתוח העיר. אנו מקפידים על כך שהגופים הנתמכים ע"י הקרן ייצגו נאמנה את הפסיפס האנושי הרבגוני המאפיין את העיר. התרומות שאנו מגייסים מסייעות לתמוך בילדים, נוער ומבוגרים, בתושבים ותיקים ובעולים חדשים, באוכלוסיות מוחלשות ובפרויקטים למצויינות כאחד. הפרויקטים המשמעותיים בהם היינו מעורבים לאחרונה: הקמת מרכז קלור בשכונת חליסה – באמצעות תרומה משותפת של קרן קלור ועיריית חיפה נבנה מרכז קהילתי חדש ורחב ידיים לתושבי חליסה והשכונות במזרח העיר. בנוסף, תמכנו בשיפוץ פארק הספורטק בנווה שאנן, אשר הוקם לפני 15 שנה בתרומת משפחת פיינר – תורמים של הקרן מארה"ב. הקרן לחיפה סייעה בחודשים האחרונים בחידושו ושיפוצו של הספורטק והתושבים מוזמנים להינות מפארק מהנה, בו מתקני משחקים, מגרשי ספורט ופינות ישיבה. כמו-כן, תרמנו באחרונה להקמת מעבדת מחשבים בביה"ס עירוני ה'. לאורך השנים הקרן לחיפה הקימה בשיתוף עיריית חיפה עשרות גנים ציבוריים, חידשה גנים קיימים והתקינה בהם מתקני שעשועים, הקימה כיכרות נוי, ומתחמי מתקני כושר ברחבי העיר . לאחרונה נחנך מחדש גן סלעי בכניסה לשכונת דניה, הגן הוקם היכן שמשתלת סלעי הוותיקה פעלה עד שנות ה70 וחודש בזכות תרומה של ילדיו של סלעי. שיתוף פעולה של הקרן לחיפה עם חברת ספנות חיפאית הביא לתרומה עבור הקמת חדר מוסיקה אלקטרונית בביה"ס אופקים- בית הספר לחינוך מיוחד בכרמל. זאת ועוד, בחודש שעבר נרכש ציוד ל"חצר הנשית" בשכונת הדר, המהווה בית חם לנערות במצוקה. התרומה הגיעה  מתורם מארה"ב , יליד העיר שביקש לתרום לעיר הולדתו. פרויקט נוסף העומד להתבצע לטובת ילדים ונוער שוחרי מוסיקה הוא הקמת כיתת מוסיקה אקוסטית בקונסרבטוריון רובין, ברחוב הפרסים וזאת בזכות תרומה של קרן משפחתית של תושב העיר חיפה שהלך לעולמו. 

צילום: צבי רוגר

צילום: צבי רוגר

מהו התמריץ עבור התורמים לקרן?

"באמצעות קרן חיפה, התורמים יכולים להנציח, את יקיריהם בפרויקטים שונים אשר ינציחו את שמם וזכרם. דוגמא חיה לכך היא שיקום הכיכר הצמוד למגדל המים ברחוב הגליל, בנווה שאנן, שנתרמה ע"י משפחת דווידוביץ, מוותיקי השכונה. חלק מהתורמים חיים בעיר ומעוניינים לתרום לפיתוחה ואחרים הם בעלי זיקה לעיר בשל קשרי עבר שלהם או מקורביהם. באמצעות הקרן לחיפה ניתן לממש את חווית הנתינה וההנצחה של היקירים לכם".

מה המשמעות של חיפה עבורך, ועבור חברי הקרן?

"חיפה משמשת כמטרופולין של הצפון. היא עיר מדהימה ורבגונית המשלבת מפעלי תעשייה, הייטק, מגזר עסקי פעיל, מוסדות אקדמיים איכותיים, בתי חולים, נמל ולצידם אוכלוסיה מגוונת ורבת פנים וצרכים. שפע של סטודנטים צעירים ודינמיים אשר מצעידים את העיר קדימה, ולצידם מגוון של כוחות חזקים שהופכים את העיר לבירת הטכנולוגיה של הצפון. זו עיר שמחברת מגוון של קהילות: חילוניים ודתיים, ערבים, יהודים, דרוזים, ופסיפס אנושי מיוחד המהווה את הלב הפועם של העיר, המקנה לה את הצביון המיוחד והכל כך פתוח שלה".

מהם הפרויקטים הבאים של הקרן לחיפה?

"התחלנו בגיוס תרומות עבור הקמת קמפוס בית ספר בסמ"ת בשכונת נוה דויד. בשנת 2016 הועתק בית הספר ממיקומו ההיסטורי בהדר לקמפוס רחב ידיים במבואות הדרומיים של העיר. בית ספר בסמ"ת המחודש מחזיר עטרה ליושנה וממצב עצמו כבית ספר טכנולוגי שש-שנתי בדגש על מגמות המחשבים, הסייבר, הרובוטיקה והמדעים . הקרן לחיפה, בשיתוף עמותת הבוגרים של בית הספר בסמ"ת, שמו להם כמטרה לגייס תרומה משמעותית לשם הרחבת בית הספר והקמת מעבדות מחשבים חדשניות באמצעותן יינתן חינוך טכנולוגי מהמעלה הראשונה לאלפי תלמידים, דור העתיד של חיילי סייבר בצה"ל ומהנדסי התעשייה הטכנולוגית של ישראל. כמו-כן, אנו פועלים לטובת פיתוח תרבות הפנאי בעיר בדגש על שיפוץ מוזיאונים, טיילות ופארקים פתוחים. פרוייקט אותו היינו שמחים לקדם ושאנו שוקדים בימים אלה על איתור תורם הוא הקמת פארק משחקים ובו מתקני שעשועים מדעיים המנגישים לילדים מושגי יסוד מדעיים  בצורה מהנה וחוויתית".

לכבוד 35 שנים להקמת הקרן יצאנו בקמפיין חדש תחת הכותרת "לפעמים זכרונות מתגשמים". הקרן לחיפה מזמינה את תושבי חיפה והציבור הרחב בעל זיקה לעיר, לפנות אלינו ולמצוא את הפרוייקט המתאים להגשים את החלום ולממש את הזיכרון וזאת באמצעות פרויקט הנצחה עפ"י בחירה במרחבי העיר חיפה.

המעוניינים – נא לפנות למשרדי הקרן – דרך העצמאות 1, טלפון 04-6305130 או בדוא"ל – [email protected]

"הקרן לחיפה": 35 שנים של פילנתרופיה למען העיר חיפה. צילום: צבי רוגר

"הקרן לחיפה": 35 שנים של פילנתרופיה למען העיר חיפה. צילום: צבי רוגר


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נפתלי

    לא רואים כל עשיה שהיא בקרית חיים שרק משלמת לחיפה מיסים כל השנים-האם קרית חיים היא "יתומה"??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר