מדריכי שחיה בצפון. תמונה ממאגר Shutterstock
מדריכי שחיה בצפון. תמונה ממאגר Shutterstock

מדריכי שחיה בצפון שכדאי להכיר

השחייה היא פעילות ספורטיבית המפעילה את הגוף כולו, וביכולתה לחזק אותו פיסית ומנטלית. כדי שתוכלו להרגיש כמו דג במים, הכנו לכם את רשימת מדריכי השחייה המומלצים בצפון, שיעניקו לכם את הליווי האישי והמקצועי ביותר בתחום

פורסם בתאריך: 20.5.19 08:35

רחלי אור – כמו דג במים

הילדים שלנו הם הדבר החשוב ביותר עבורנו, האוצר שלנו, ועדיין, לעיתים אנחנו לא נותנים להם את כל הכלים האפשריים כדי לגדול בעולם בטוח. עבור רחלי אור, מדריכת פעילות במים לפעוטות ומנהלת המרכז "כמו דג במים", זו אחת השליחויות שלה בעולם. "אני עובדת במים מעל 30 שנה" מספרת רחלי, "ועם השנים הבנתי שיש לי מטרה ופיתחתי תכנית שאחת ממטרותיה למנוע טביעה של פעוטות. אנחנו עובדים עם תינוקות ופעוטות מגיל חודשיים עד כיתה א, וילדים מגיל שנתיים וחצי עד גיל 4, לומדים אצלנו כיצד להרים את עצמם בתוך המים  העמוקים ולא לטבוע".

צילום: אנג'ליקה אנדוניס

צילום: אנג'ליקה אנדוניס

"תוך כדי למידת כלי ההישרדות החשוב הזה" אומרת רחלי "מקבלים הפעוטות חיזוק מוטורי ורגשי. ההורה והפעוט פועלים יחדיו באהבה ובמשחק ולא בכוח ובכוחניות, קופצים, צוללים ומשחקים במים. האני מאמין שלי הוא שילד שמשחק במים, הופך אותם לסביבה הטבעית שלו. דרך המשחק והכיף הוא לומד ומתקדם ותוך כדי הלימוד, הפעוט הופך להיות כמו דג במים".

צילום גל אור לוי

צילום גל אור לוי

צילום: דנה רוית

מן הגובה אל העומק

"מאז שאני זוכרת עצמי אני אוהבת  להיות במים, בבריכות, במעיינות ובמיוחד ים", אומרת רחלי. "אני מדריכת צלילה כבר 35 שנה. הייתי ספורטאית, אלופת הארץ בקפיצה לגובה וריסקתי את הקרסול. במים ראיתי כיצד הרגל חזרה לתפקוד וכך נחשפתי והבנתי את יכולות המים על עצמי. החלפתי את הקפיצה לגובה בצלילה לעומק. עבדתי שנים במים וכשהפכתי לאמא, התחזק בי הרצון ליצור חיבור בין מים לתינוקות. הילדים שלי תרמו רבות לתכנית שלי , הם היו הנסיינים שלי ועליהם למדתי. בלימודים בוינגייט, הייתי במחזורים הראשונים אבל התכנית הייתה בזרימה, לא לפי תוכנית ולא לפי גיל, אבל היה לי כיף. לי לא התאים לעבוד ככה, אז לקחתי את כל שלבי ההתפתחות של הילד, שאותם למדתי מרופאים, מקריאה, מהתבוננות ובקורסים שמצאתי, ובניתי תוכנית מסודרת של פעילויות לפעוטות במים לפי שלבי התפתחות המוטוריים, הקוגניטיביים, הפסיכולוגים ועוד. היום התוכנית שלי מתאימה לילדים מגיל חודשיים ועד כיתה א' והיא מותאמת גם לילדים עם עיכוב התפתחותי כלשהו. ילדים מאד אוהבים  את המים. זה המקום בו הם נוצרו ונמצאו במשך 9 חודשי ההיריון. בנוסף, אני עובדת גם עם נשים בהריון, מהשבוע ה-13 ועד הלידה. ההריונית מגיעה אלי לבד או יחד עם בן זוגה ועוברת תהליך מדהים של שחרור פיזי ורגשי, והכנה טובה ללידה ולהורות. אני עובדת גם עם ספורטאים שבאים אלי לשיקום במים אחרי פציעות".

צילום: דנה רוית

עם מגע ואהבה – בלי מסכים

לצד חיזוק הפעוט ומתן כלים החשובים לשלבי ההתפתחות שלו, רחלי שמה דגש גם על הקשר בין ההורה והפעוט. "המים הם כמו מיכל, שמכיל את ההורות" היא מספרת. "זה מקום טוב לחשוף אותם לחוויות חדשות, ביחד, בלי מסכים, ריחוק וניתוק, עם המון מגע, אהבה וכיף. אנחנו עם ההורים במים, עד כיתה א'. מעטים החוגים בהם ההורה מגיע להשתתף באופן פעיל עם הפעוט בחוג, פועל איתו יחדיו, לומד להכיר את הילד, לומד להכיר את עצמו  כהורה וכיצד הוא מגיב להתמודדות של הילד עם הפעילויות והמשחקים. זה גם מקום נפלא לאבות שמרגישים לפעמים קצת מחוץ לעניינים. בהרבה מקרים, האימהות מניקות, קמות בלילה ונמצאות כל הזמן עם הפעוט, והאב מרגיש שהוא לא נמצא שם מספיק. במים, עם התינוק, יש חיבור נהדר, ולאמא יש זמן לנוח ולשתות קפה בזמן החוג או להשתתף ביחד ".

הסיפוק ברגעי ההצלחה

כמו בהרבה מקצועות טיפוליים, רגעי ההצלחה הם אלו שנחרטים בזכרון ונותנים את הסיפוק האמיתי. "לראות למשל ילד שנפל ושבר רגל, היה עם גבס חצי שנה ומאז מסרב ללכת בעצמו, מגיע אליי למים, כאשר הורה אחד נמצא איתי במים וההורה השני עומד בחוץ עם דמעות, ורואים אותו פשוט מתחיל ללכת, אחרי מפגש אחד, אחרי שבבית לא היה מוכן אפילו לדרוך על הרגל או ילד שהיה רואה מים וצורח, והיה חסר בטחון ופתאום אחרי תקופה, הוא עולה על המתקנים בגן השעשועים וההורים מספרים לי כמה הוא התחזק וכמה התעצם ביטחונו העצמי. ילדים שמגיעים קופצים ומנשקים אותי, ובכלל, כל יום שאני רואה את הילדים, איך הם גדלים במים, שוחים, נהנים, משחקים ושרים את השירים שאני המצאתי עבורם – אני מאושרת!".

ומה החלום לעתיד?

"אני מסמיכה מדריכים חדשים כבר עשרים שנה. השנה פתחתי את הקורס מס' 20 שלי. הדרך שלי היא באהבה ובמשחק, לא דוחפים לפעוטות את הראש למים נותנים להם להגיע לזה לבד  דרך חקירה ובהנאה. "גם אני שמאוד אוהבת להיות מתחת למים, לא רוצה שאף אחד ידחוף לי את הראש , ואת?". וזה מה שאני מלמדת את המדריכים שלי. הייתי רוצה שיותר מדריכים ידעו לעבוד ככה ושבכל המקומות שמלמדים ילדים פעילות במים, יתייחסו אליהם כמו אל אנשים  ולא כצעצוע. שכולם יבואו ללמוד איך לעשות את זה נכון. בהמשך אני רוצה גם לכתוב ספר שיסביר כיצד לעבוד נכון עם תינוקות ופעוטות במים, כי אין ספר  כזה בעברית כיום!".

כמו דג במים – מרכז שחייה לתינוקות ופעוטות

כתובת: מגדלי אלישע, יאיר כץ 12 חיפה

טלפון: 0542500499

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק

מעבר לעמוד האינסטגרם


עולם המים של אורי סלע – שיטת השחייה שתיקח אתכם למקסימום בהתאמה אישית

קורסי שחייה רבים מציעים תכנית מובנית בה המתאמן צריך לדבוק בדרך להצלחה. אורי סלע, הידרותרפיסט, הבעלים של "עולם המים", ומפתח שיטת  WEST לשחייה (Water World Swimming Therapy), הוכיח כי קיימת דרך אחרת ללימוד שחייה וטיפול באמצעות המים: "לכל אחד מאתנו יש מבנה גוף שונה, טווחי תנועה משתנים, חוזקות וחולשות פיסיות איתן אנחנו חיים. לכן סגנון השחייה חייב להיות מותאם למבנה הגוף, למשקל ולזוויות בהן הגוף מניע את עצמו. כמו שיש תפריט תזונה מותאם לפי צרכים אישיים, כך גם סגנון השחייה, ועל העיקרון הזה מבוססת שיטת הWEST", מסביר סלע. השיטה שפיתח היא השיטה הטובה בעולם לטיפול בבעיות גב וצוואר, קצב ההתקדמות בה מהיר, והיא מוכחת כשיטה המסייעת בהתמודדות עם פחד ממים.

מאמנות עולם המים חימום וינגייט מתחת למים. Moment

מאמנות עולם המים חימום וינגייט מתחת למים. Moment

האהבה של סלע והחיבור שלו למים התחילו כבר בילדות: "אני זוכר את החופשות המשפחתיות בסיני, מגיל צעיר כבר היה לי שנורקל בפה", נזכר סלע ומחייך, "הרגשתי כמו דג במים. חלק מהותי מהחוזק הפיסי והמנטלי שלי הגיע מהשחייה. בבית הספר התמודדתי עם הקנטות מצד הילדים מעצם היותי ילד תזזיתי עם בעיות קשב וריכוז, אבל במים הרגשתי חופשי משיפוטיות. ככל שהזמן עבר ותחום השחייה התחזק אצלי, הביטחון העצמי שלי פרח והתחלתי להרגיש שווה בין שווים. השחייה עזרה לי להשתפר גם מחוץ למים".

סלע סיגל לעצמו אורח חיים בריא וספורטיבי, אך לאחר השירות הצבאי התחיל לחוש כאבי גב חמורים שפגעו באיכות חייו: "הכאבים לא אפשרו לי להתאמן. הייתי כבול במצב של חוסר יכולת לנהוג או לזוז בצורה חופשית. המפלט היחיד שלי היה המים, וגם שם פתאום הבנתי שיש סגנונות שחייה שאני לא מסוגל לבצע". האתגרים שחווה הובילו אותו ללימודי הידרותרפיה במכון וינגייט, לימודי שיאצו, וחקירה עצמית של סגנונות שחייה שונים, באמצעותם הצליח למצוא את אלו שסייעו לו להתחזק ולשפר את מצבו הבריאותי: "לאט לאט, בשיתוף הידרותרפיסטים ובשילוב טכניקות טיפול מגוונות התחלתי לבנות את שיטת הWEST, לימדתי והתאמתי באופן נקודתי סגנונות שחייה שעזרו לפתור בעיות פיסיות שונות. העובדה שאדם סובל שנים רבות מבעיות גב לדוגמא, לאו דווקא מנבאת סבל תמידי. המים מסייעים בצורה חלקה וטבעית לשנות את הלחץ על הגב, ותמיד ניתן למצוא פתרון", מסביר סלע.

כל שחייני עולם המים יוצאים ביחד צילום תת מימי. Moment

כל שחייני עולם המים יוצאים ביחד צילום תת מימי. Moment

השיטה שמה דגש על שתי נקודות עיקריות בגוף – האזור בין השכמה לעמוד השדרה והגב התחתון. האזור הראשון אחראי על הנפש ובו מצטברים לחצים רבים, והשני מתפקד כמרכז המשקל של הגוף ובמצבים רגשיים בהם מופר האיזון, כמו למשל מעבר דירה או מקום עבודה, נישואין או ילדים, מתחילים להופיע כאבים שעלולים להחמיר ללא הטיפול הנכון: "באמצעות השחייה אנחנו משחררים את האזורים הבעייתיים, מסייעים לגוף לצוף בצורה טובה יותר ומשפרים את יכולת השחייה", מציין סלע.

"עולם המים", המרכז שהקים, מתמחה בעשרים השנים האחרונות בלימוד שחייה מפעוטות ועד מבוגרים; אימוני מים פתוחים בים; התעמלות הידרותרפית; שחייה טיפולית המסייעת בין היתר לתהליך החלמה מתאונות דרכים ואופניים, שיקום לאחר ניתוחים, פרקינסון ועוד.

שיטת WEST הפכה לשם דבר ברחבי העולם, ונלמדת גם באמצעות קורס אינטרנטי במאה ושישים מדינות. הקורס מכיל מידע תאורטי והדרכה מעשית ויסודית, שמסתכמת במאה שיעורים הכוללים סרטונים מצולמים מתחת ומעל לפני המים. ההתאמה האישית נקבעת בין היתר לפי בדיקות גמישות ומדדים המבוצעים באופן עצמאי בהתאם להנחיות הניתנות בקורס. אם גם אתם רוצים להתנסות בשיטה ולהגיע לאיכות חיים מקסימלית ולסגנון השחייה המדויק לכם, אתם מוזמנים להתנסות בקורס המקוון במחיר מיוחד דרך הלינק.

עולם המים – אורי סלע

טלפון: 073-7579019 

שעות פעילות: ימי ראשון – 18:00 – 21:00, ימי רביעי – 19:00 – 21:00

קישור לאתר

קישור לדף הפייסבוק

סניפי הרשת:

נתניה פולג – שולמית 2
רמת השרון – משה סנה 199
תל אביב- נווה אביבים יהודה הנשיא 34
רמת גן – תרצה 15 שכונת מרום נווה
רמת חן – יאיר 43
ראשון לציון – מרכז ספורט וקהילה 360, רח’ העצמאות 37, נחלת יהודה
חיפה- מועדון ספורט דניה, רח’ גרינבוים 18, הוד הכרמל, חיפה

מחנה אימון אילת הים האדום

מחנה אימון אילת הים האדום

 


 


כתבה שיווקית 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר