בלי הומור שאלוהים ישמור. צילום: איציק עמנואל
בלי הומור שאלוהים ישמור. צילום: איציק עמנואל

מהומה על לא מאומה: השיטה של ד"ר חיוך להתמודד עם הקושי של כולנו

יוסי עמנואל המוכר לכם כד"ר חיוך, חשף לראשונה את התרופה הסודית שלו למחלה שכיחה מאוד בקרבנו שהיא בעצם "השד הרע" השוכן בתוכנו וגורם לנו להרס עצמי עצום

פורסם בתאריך: 9.9.19 17:28

הכצעקתה?

אף אחד כמעט לא מדבר על המחלה הארורה הזו. היא גורמת לנו לראות את המציאות במשקפיים שחורות ואפלות בה רואים זבוב בגודל של פיל. המחלה המוזרה הזו נקראת "מהומה על לא מאומה". היא בעצם גורמת לנו לאזעקות שווא של פחד בלי אבחנה. בכתבה הזו "נוציא את השד מהבקבוק" בעזרתו האדיבה של דוקטור חיוך.

בלי חיוך המצב יהיה הפוך. צילום: גד בן אברהם

בלי חיוך המצב יהיה הפוך. צילום: גד בן אברהם

הגעתי לקליניקה של ד"ר חיוך והחלטתי לבחון מקרוב מהי בעצם המחלה הזו ומה בכלל הקטע של דוקטור חיוך. האם באמת כצעקתה? שאלתי את דוקטור חיוך, ממה נובעת המחלה הזו ולמה אנחנו בעצם רואים סערה בכוס מים: "גיליתי כי בכל פעם שמשהו מטריד את מנוחתי ואני חש חוסר שקט פנימי, אז בהכרח פחד כלשהו השתלט על מוחי. וברגע שהפער בין המצוי לרצוי בחיי היה מספיק גדול וללא תחושת מסוגלות עצמית לגשר על פחדי הסרק האלה, אז אזעקות השווא גרמו לי להרס עצמי כתוצאה מהניסיון הנואש לגשר על הפער בין המצוי לרצוי. וככל שהפחד קשור יותר לתחושת החשיבות שלנו בעיני עצמנו ובעיני אחרים, אז הפחד מקבל ביטויי אכזרי יותר. אבל הבעיה הכי גדולה היא שאצלי ואצלך זה לא באמת קיים", ממשיך יוסי עם חיוך בבדיחות הדעת.

‏"כלומר, הבעיה הכי גדולה שהייתה לי פעם נובעת מכך שהפחדים האלה לא קיבלו מספיק במה ולא הייתי ער לקיומם", הוא מוסיף.

אז מהם בעצם תסמיני מחלת "הזבוב בגודל פיל"?  

"מתח בכתפיים ובשכמות, אובדן החיוך, ראש מנוע עובד למחצה, החכמה מסתלקת מאיתנו, אנחנו שומעים רק את עצמנו, לא רואים את הפתרון מתחת לאף שלנו, וצריכה מוגזמת של דלק פנימי".

 איך זה קיבל ביטוי בחיים שלך?

"אם אני נורא פוחד מהביקורת שאקבל על הספר שאני עומד להוציא לאור, אז בוודאי שאני צפוי לקבל ביקורות כאלה שיגרמו לי לצאת מדעתי ואולי אף לוותר מתוך פחד על הוצאתו לאור. הפחד הזה בדיוק גרם לי לדחות בשלוש שנים את הוצאתו לאור של ספר הביכורים שלי, וכמעט ויתרתי על התענוג העילאי של להחזיק במו ידי את פרי יצירתי שלי".

זוהי תרפיה שאינה עולה מאומה. צילום: יוסי עמנואל

זוהי תרפיה שאינה עולה מאומה. צילום: יוסי עמנואל

למרבה המזל זה לא המקרה כיום

"הפחד הכי שכיח שחוויתי נבע מכך שאולי אנשים קרובים לא באמת "סופרים אותי" גרם לי להתפרץ ולהיראות "דביל" לחלוטין. לא לחינם אני כיום רק בן 3, כי נולדתי מחדש בגיל 40. הפחד שלי בעבר להתבזות כאשר דיברתי בפני אנשים, גרם לי לפתח קול גרוני וחנוק, מה שגרם במשך מרבית חיי לשמש כמושא ללעג חברתי על חשבוני.

"הפחד שלי לגלות שיש ידע שאחרים יודעים ואני לא, גרם לי במשך שנים להיות נרקומן של ידע בשיווק העסק שלי. ובמקום להיות עסוק בליישם ידע קיים, הייתי עסוק באופן מתמיד בלרכוש ידע חדש. ואנחנו הישראלים לא מסוגלים לסבול את זה שמישהו אחר יודע משהו חשוב שאנחנו לא יודעים. זה כמו ללכת למסעדה ולהזמין את כל המנות בתפריט ולנסות לאכול הכל. התוצאה תהיה מן הסתם שנקיא הכל וזמן קצר לאחר מכן נהיה שוב רעבים".

"הפחד שלי מכך שאולי חברים אמתיים או וירטואליים לא אוהבים אותי מספיק, גרם לי להציץ שוב בפייסבוק כל 10 דקות ולהשתוקק ללייקים ותגובות. לעיתים פייסבוק זו העבודה היחידה בעולם בו השכר משולם בלייקים כאילו היה ממש כסף אמיתי.

"הפחד שלי להתבזות כאשר רציתי להעביר את ההרצאה הראשונה שלי גרם לי להפוך לעגבנייה במשך שעות בטרם עליתי על הבמה הראשונה שלי".

לדברי ד"ר חיוך, הפחד שלנו כישראלים לצאת פראיירים גורם לנו לכעוס באופן לא פרופורציונלי וכתוצאה מכך איננו מצטיינים יתר על המידה בלהקשיב לדברי האחר ואנחנו מתפרצים לדבריהם בלי אבחנה. לעיתים אפילו איננו שומעים כלום מלבד את עצמנו, וכל חוכמתנו מסתלקת מאיתנו בן רגע.

נראה לי שהבנו את הרעיון לא?!

אז מהי בעצם התרופה שאתה מציע בכדי להחזיר את הזבוב הענק לגודלו האמיתי?

"'דיה לצרה בשעתה', אמרו חז"ל. בכל פעם שאני מזהה בעצמי או באחרים תגובה לא מידתית על גירוי שנתפס כשלילי, אני מבין שיש כאן התפרצות של  אחד מתסמיני המחלה שנקראת  "מהומה על לא מאומה".

פיתחתי תרופה עוצמתית אישית במישור הטיפול ואף במישור המניעה נגד המחלה הזו שאינה עולה לי מאומה. היא אינה גוזלת לי כיום כמעט זמן ואינה דורשת יכולות מיוחדות. היא מדידה לחלוטין, היא יעילה ומהירה באופן בלתי נתפס. השאלה הראשונה שאני שואל את עצמי, ועונה עליה בדיבור מחויך לעצמי היא: "ממה אני מפחד עכשיו?"

"התרופה שלי היא שני תרגילים ייעודיים מתוך שיטת "ספורטתרפיה עם ד"ר חיוך". תרגיל תרפיית החיוך הזה גורם לנו להיות במיטבנו תוך 5 דקות. יש לי גם תרגיל לשחרור כעס ועצבנות ב30 שניות".

איך נוכל לחוות את התועלת של התרפיה הזו?

"בשביל זה אתם הקוראים יכולים להזמין אותי להרצאה הזו בקבוצתכם, או לרכוש כרטיס ואגלה לכם את הסודות הכי כמוסים שלי. ההרצאה היא חווייתית, קלילה ואקטיבית. הקהל לא נשאר אדיש גם הרבה אחריי.

"תוכלו ליצור איתי קשר בוואצאפ כאן ועולם חדש של אפשרויות יפתח בפניכם".

מוזמנים להכיר את ד"ר חיוך בפייסבוק

או ליצור קשר טלפוני: 052-6264419

 


אין במידע כל עצה רפואית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם רופא 


 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ואוו מרתק, בדרך כלל אני לא קורא כתבות אבל זאתי באמת גרמה לה לחשוב אחרת על החיים.
    מעניין מאוד !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר