עו"ד סרי חוריה בדיון בהארכת המעצר (צילום: דוברות המשטרה)
עו"ד סרי חוריה בדיון בהארכת המעצר (צילום: דוברות המשטרה)

בוטל מינויו של חוריה ליו"ר מוקד שפרעם של לשכת עורכי הדין

יו"ר ועד מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין עו"ד שאדי סרוג'י הודיע לעו"ד סרי חוריה כי "לאור מעצרך והחשדות המיוחסים לך בדבר הסתה ותמיכה בארגון טרור, ולאחר התייעצות עם חברי ועד המחוז, הריני להודיעך על ביטול מינויך ליו"ר מוקד שפרעם בלשכה"

פורסם בתאריך: 9.11.23 08:34

ועד מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין ביטל את מינויו של עו"ד סרי חוריה, שהסית ותמך בטרור, ליו"ר מוקד שפרעם בלשכה. במכתב ששלח יו"ר ועד המחוז עו"ד שאדי סרוג'י לחוריה נכתב: "לאור מעצרך והחשדות המיוחסים לך על ידי משטרת ישראל בדבר הסתה ותמיכה בארגון טרור, ולאחר התייעצות עם חברי ועד המחוז, הריני להודיעך על ביטול מינויך ליו"ר מוקד שפרעם בלשכת עורכי הדין. חברי ועד המחוז מגנים כל התבטאות מתלהמת או גזענית ומסיתה. כל ביטוי של הסתה, תמיכה בטרור או גזענות יטופל במלוא חומרת הדין על ידי כל הגורמים הרלוונטיים".

חוריה, בן 52 שמתגורר בשפרעם ועובד במשרד עורכי דין בחיפה, נעצר ביום ראשון על ידי שוטרי מחוז צפון לאחר שהביע הזדהות עם ארגון הטרור חמאס. חוריה, שנעצר במשרדו בחיפה, משמש מזכיר מפלגת חד"ש בשפרעם. מהמשטרה נמסר כי מחומר החקירה עולה שהוא פרסם דברי שבח ותמיכה בחמאס, קרא להשמדת "הכובש" וכתב: "חמאס נתן מכה שתשכיח את ההפסדים הערביים".

 

 

בדיון בבית משפט השלום בעכו הוארך מעצרו ביומיים אך שמו נאסר לפרסום. בשל האינטרס הציבורי בפרסום שמו הגישה היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב גליל ערעור על החלטת בית המשפט. בדיון שנערך ביום שלישי בבית המשפט המחוזי בחיפה החליט השופט אבי לוי להתיר את פרסום שמו וציין כי "בעיצומה של לחימה קשה, כאשר טובי בנינו הנלחמים יום-יום שעה-שעה מעבר לקווי האויב כדי להשיב לכולנו את הביטחון שהוא כה חשוב למדינתנו, אינו יכול לסבול גילוי עידוד שבח או הסתה של האויב בתקופה שכזו ולהבליג".

בתוך כך, בדיון שהתקיים אתמול (רביעי) בבית משפט השלום בעכו הוארך מעצרו של חוריה עד ליום שבת, והשופט עמית רוזינס ציין בהחלטתו כי "אין צורך להסביר את המסוכנות הנשקפת מאפשרות של פתיחת זירות נוספות של אלימות ומלחמה שעלולה להיגרם מפרסומים מסוג זה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אזרח

    זה צעד לא מרתיע צריך לשלול ממנו את תעודה הרישיון ולא לייצג בשם מדינת ישראל
    עורך דין זבל קורא להשמיד מדינה ישראל וממשיך לעבוד

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר