מתוך הסרט "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה" (צילום: יח"צ)
מתוך הסרט "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה" (צילום: יח"צ)

נחשפו הסרטים שישתתפו בתחרות בפסטיבל הסרטים

תשעה סרטים, רובם סרטי ביכורים, ישתתפו במסגרת המרכזית של תחרות הקולנוע העלילתי. הסרט "מסתור" של ערן ריקליס ינעל את הפסטיבל

פורסם בתאריך: 29.8.17 14:29

תשעה סרטים עלילתיים ישראליים ישתתפו במסגרת התחרותית המרכזית של פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-33 בחיפה. הפסטיבל שיתקיים בחול המועד סוכות, 14-5 באוקטובר, יכלול כמה מסגרות, ובהן תחרות קולנוע תיעודי ישראלי, תחרות לסרטים קצרים ולסרטי אנימציה ומסגרות שונות של קולנוע עלילתי שאינן תחרותיות. רשימת האורחים (הבמאים והשחקנים), ההקרנות הרטרוספקטיביות ורשימת הסרטים המתארחים הן עדיין בגדר סודות שמורים.

הנהלת הפסטיבל חשפה את רשימת הסרטים שיתחרו על הפרס העיקרי, שרובם הם סרטי ביכורים.

ברשימה נכללים הסרט "אווה" בבימויו של חיים טבקמן (במאי הסרט "עיניים פקוחות") העוסק ביחסים בין בני זוג שאחת מהם היא שורדת שואה ובסוד הנשמר ביניהם. בסרט משתתפים אבי קושניר ואפרת בן צור. הסרט "אל תשכחי אותי" הוא סרט הביכורים של רם נהרי, והוא מוגדר כ"קומדיה שחורה המלמדת שבסופו של דבר צריך להיות לא נורמלי כדי להתאהב". בסרט משתתפים ניתאי גבירץ, מון שביט, כרמל בתו ורונה ליפז מיכאל. סרט הביכורים של אסף סבן "בית בגליל" יוקרן בפסטיבל בהקרנת בכורה עולמית והוא עוסק ביחסיהם של בני זוג הבונים את בית חלומותיהם במקביל להתפוררות הקשר ביניהם. בסרט משתתפים נועה קולר, אודי רצין, ליאורה רבלין וגדליה בסר.

נדמה שמספר הסרטים העוסקים בסכסוך הישראלי-פלסטיני השנה הוא קטן יותר. ברשימה העלילתית נמצא רק סרטו של צחי גראד "הבן דוד", שעוסק בנושא דרך דמותו של פועל ערבי שנחשד בפגיעה בנערה ומעסיקו מנסה לגונן עליו. גראד גם משחק בסרט ביחד עם עלה דקה ואסנת פישמן.

 

"הבן דוד" (צילום: איתן חתוכה)

מתוך הסרט "הבן דוד" (צילום: איתן חתוכה)

 

"מונטנה" הוא סרט הביכורים של לימור שמילה, על אהבה בין שתי נשים המתרחש בעכו. הסרט מגיע לפסטיבל הישר מהקרנת הבכורה בפסטיבל טורונטו ומשחקת בו נועה בירון. סוללת שחקנים מסקרנת, ובהם קרן מור, חנה לסלאו, אניה בוקשטיין וטוביה צפיר, משתתפת בסרטו הארוך הראשון של גלעד אמיליו שנקר "המועדון לספרות יפה של גברת ינקלובה" – אגדה אפלה על מועדון סודי של נשים שהופכות גברים לקורבנותיהן.

הסרט "מוצא אל הים" של דניאל מן מציג את סיפורו של אדם שמוצא עצמו מול השאלה אם לנסות לתקן את מהלך חייו או להתחיל מחדש במקום אחר. בסרט משחקים גל הויברגר, סוזן גשוונדטנר ואמנון וולף. ב"העדות" של עמיחי גרינברג נמצא במוקד העלילה היסטוריון חוקר שואה שנחשף לעדות חסויה המרסקת את זהותו ואת אורח חייו. בסרט משחקים אורי פפר ורבקה גור. שמוליק מעוז, שזכה בעבר בפרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה על הסרט "לבנון", משתתף במסגרת התחרותית עם הסרט "פוקסטרוט" על משפחה שמתפרקת ומתאחה ועל הפער בין דברים שבשליטתנו לבין אלה שאינם.

עוד נחשף כי את הפסטיבל ינעל סרטו של ערן ריקליס "מסתור". הסרט, שתסריטו נכתב לפי הספר "החוליה" של שולמית הראבן, מספר על סוכנת מוסד שנשלחת להמבורג כדי לשמור על משתפת פעולה לבנונית.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר