גולדמונד ספרים (צילום: אייל לבקוביץ')
גולדמונד ספרים (צילום: אייל לבקוביץ')

חנות הספרים גולדמונד עוזבת את מסדה ועוברת לשוק תלפיות

החנות גולדמונד ספרים, שמתמחה בספרי יד שנייה ושהפכה למקום מפגש לתושבי רחוב מסדה ושכונת הדר, תיסגר בקרוב ותעבור למשכנה החדש והמרווח בשוק תלפיות. הבעלים אייל לבקוביץ': "אני אוהב את השוק. האזור הזה יהפוך בעוד כמה שנים למתחם בילויים של ממש"

פורסם בתאריך: 13.2.19 10:44

ב-28 בפברואר, יותר מעשור לאחר שנפתחה ברחוב מסדה בהדר, תיסגר החנות גולדמונד ספרים לקראת מעברה למשכנה החדש ברחוב עקרון בשוק תלפיות. החנות החדשה, שהשיפוצים בה החלו השבוע, תתפרש על פני 140 מ"ר, ובעוד כשלושה שבועות היא תיפתח לציבור חובבי הספרים מיד שנייה. בעל החנות אייל לבקוביץ' מתכנן לקיים בה ערבי שירה, הופעות והרצאות.

גולדמונד ספרים הוקמה בשנת 2008, ותוך זמן קצר הפכה החנות ששטחה הוא 18 מ"ר בלבד למקום מפגש לתושבי הרחוב בפרט והשכונה בכלל. "זו לא היתה רק חנות ספרים", אומר לבקוביץ', "אנשים נכנסו אליה בגלל האווירה הטובה ובגלל שאפשר היה לפגוש בה אנשים טובים. החנות היתה חלק מהקהילה במסדה. אנשים עוברים, מעיינים בספרים שמוצבים בחוץ ומשוחחים".

בשנת 2005, בהיותו סטודנט ללימודי תקשורת ומזרח אסיה באוניברסיטת תל אביב, רכש לבקוביץ' ספרים מהספרייה העירונית בזכרון יעקב והקים דוכן באוניברסיטה ביחד עם מיקי בירקמן, מנהל חנות הספרים מובי דיק שנמצאת בקצהו השני של רחוב מסדה. הדוכן הפך להצלחה וגרם ללבקוביץ' לזהות פוטנציאל עסקי בספרי יד שנייה. בשנתיים לאחר מכן הוא קנה ספרים משומשים בכל מקום אפשרי, פתח דוכנים ויצר קשרים עסקיים. כשהבין שהגיע הזמן לפתוח חנות הוא בחר במסדה.

החנות התמלאה בספרים עד שלא נותר בה מקום, ובשנים האחרונות החל לבקוביץ' לאחסן אותם בדירתו. כאשר גם בבית נעשה צפוף הוא הבין שאין מנוס מחיפוש אחר מקום גדול יותר לחנותו, ולאחר שנתיים של חיפושים הוא מצא את מבוקשו בשוק תלפיות, התלהב וחתם על חוזה שכירות לעשר שנים. המקום שימש בעבר כמפעל הגלידה קליבנוב ולאחר מכן כנגרייה, ונדרשת השקעה גדולה כדי להפוך אותו לחנות ספרים. במהלך השיפוץ יוחלפו התשתיות, הריצוף ומערכות החשמל והמים, יותקנו מדפים מעץ אורן, ובחצר יוצבו פינות ישיבה. בחנות החדשה מתכנן לבקוביץ' להגדיל את המלאי מ-15,000 הספרים שברשותו ל-40,000 ספרים בעברית, באנגלית, ברוסית ובערבית.

 

החצר של גולדמונד ספרים (צילום: אייל לבקוביץ')

 

 

לבקוביץ', שהיה פעיל מאוד בהפקת מסיבות הרחוב במסדה, מקווה להיות מעורב באותה מידה גם בשוק תלפיות. "יש כאן אנשים שאני מעריך מאוד את היוזמה העסקית שלהם, כמו רובין פוד, המבשלה והחמארה של אילן פרון", הוא אומר, "האנשים האלו עשו מהלך אמיץ מאוד ונתנו לי את ההשראה לעבור לשם".

חבריו של לבקוביץ' הציעו את עזרתם בהקמת החנות החדשה, ולבקוביץ' מבקש מכל מי שמעוניין בכך להביא אליו לצורך עיצובה של החנות החדשה פריטים שאין להם צורך בהם כמו רהיטים, עציצים, שטיחים וגופי תאורה. "כשאין לי צורך במשהו אני אוהב להעביר אותו הלאה", הוא מסביר, "אצלנו בהדר הדינמיקה הזו היא נפוצה מאוד. רחוב מסדה הוא אחד מציוני הדרך של חיפה, אבל לצערי לא מצאתי בו נכס שיכול להתאים לצרכים שלי. אני אוהב את שוק תלפיות וחושב שהאזור הזה יהפוך בעוד כמה שנים למתחם בילויים של ממש, אבל כדי שהתהליך הזה יקרום עור וגידים הוא זקוק להתערבות מוניציפלית משמעותית".

 

אירוע רחוב בגולדמונד ספרים (צילום: אייל לבקוביץ')

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר