שמואל וולף (צילום: DAN KASHEN)
שמואל וולף (צילום: DAN KASHEN)

שחקן התיאטרון שמואל וולף הלך לעולמו

שמואל וולף, שחקן התיאטרון העירוני חיפה בעבר, נפטר בגיל 85. וולף זכה בפרס קיפוד הזהב ובפרס אמ"י על מפעל חיים, והשתתף גם בסרטים "סאלח שבתי", "שמונה בעקבות אחד", "איריס", "חצי חצי", "עזית הכלבה הצנחנית" ו"שוד הטלפונים הגדול" ובסדרת הטלוויזיה "משפט קסטנר"

פורסם בתאריך: 24.2.19 13:46

שמואל וולף, שחקן התיאטרון העירוני חיפה בעבר, נפטר אתמול (שבת) בגיל 85. וולף, שנמנה עם צוות השחקנים הקבועים של התיאטרון עד שנת 2000, למד משחק אצל הבמאית והמחזאית נולה צ'לטון, ושיחק במשך כמה עשורים בתיאטראות רבים, ובהם האוהל, המרתף ובימת השחקנים. ב-1970 הוא השתתף בהצגת "זה מסתובב" בבימויו של יוסף מונדי שהציגה על הבמות יותר מ-2,000 פעמים, ובשנת 2000 הוא קיבל ציון לשבח על משחקו בהצגה "לפעמים עוברים כאן פילים" בפסטיבל עכו.

בשנת 2009 זכה וולף בפרס קיפוד הזהב על מפעל חיים, חמש שנים לאחר מכן הוא קיבל את פרס אמ"י למפעל חיים, ובשנת 2011 היה מועמד לפרס קיפוד הזהב על בימוי ההצגה "אנטומיה של הנפש". הוא השתתף בסרטים "סאלח שבתי", "שמונה בעקבות אחד", "איריס", "חצי חצי", "עזית הכלבה הצנחנית" ו"שוד הטלפונים הגדול" ובסדרת הטלוויזיה "משפט קסטנר".

 

 

וולף נולד ב-1934 בבודפשט, הונגריה. כשהיה בן 10 נרצח אביו על ידי אנשי מפלגת צלב החץ הפרו־נאצית, שפעלה בהונגריה בזמן מלחמת העולם השנייה. ב-1944 הוא עלה לארץ מצרפת במסגרת עליית הנוער.

הלווייתו של וולף תתקיים מחר (שני) בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא. הוא הותיר במותו אשה, מיקי מרמור, ושתי בנות – דפנה ורוני. יצוין כי ב-2017 יצרה בתו רוני וולף סרט תיעודי בשם "אבא בגיל של סבא" שהיה מעין פרידה מאביה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר