מוצג במוזיאון פנינה וזהר גריף למודלים מיניאטוריים
מוצג במוזיאון פנינה וזהר גריף למודלים מיניאטוריים

מוזיאון חדש ייפתח בינואר בחיפה

ב-1 בינואר ייפתח בנוה שאנן מוזיאון פנינה וזהר גריף למודלים מיניאטוריים. במוזיאון יציג דרור דורון כ-1,000 מודלים מוקטנים שמתארים את ההתפתחות הטכנולוגית בעולם - הטיס, השיט, הרכב, חקר החלל וההיסטוריה הצבאית

פורסם בתאריך: 18.12.19 10:01

מוזיאון פנינה וזהר גריף למודלים מיניאטוריים ייפתח ב-1 בינואר 2020 ברחוב אדם הכהן 25 בשכונת נוה שאנן. פתיחת המוזיאון היא יוזמה של דרור דורון, תושב חיפה, שמציג במוזיאון באמצעות כ-1,000 מודלים מוקטנים את ההתפתחות הטכנולוגית בעולם – הטיס, השיט, הרכב, חקר החלל וההיסטוריה הצבאית – בדגש על המאה ה-20.

דורון: "המוזיאון מציג יותר מ-1,000 מודלים, שהראשון שבהם נבנה בשנת 1962. המוזיאון יתפתח בהדרגה, ומעת לעת יתווספו אליו מודלים חדשים מתוך כוונה להציג גם פרקים מהמאות שעברו, כולל מהעת העתיקה. למיטב ידיעתי, המוזיאון הזה הוא היחיד בארץ שמציג פרקים מתולדות מלחמות העולם ונושאים נוספים כמו מלחמת המפרץ".

 

 

למה בחרת להציג את האוסף באופן פרטי ולא באמצעות אחד המוזיאונים בארץ?

"במקור היה המוזיאון אמור להיפתח בארצות הברית על ידי קצין בכיר בצי האמריקאי, אבל פטירתו הורידה את הנושא מהפרק. לאחר פטירתו החלטתי לפתוח את המוזיאון כאן. המוזיאון נמצא בדירתם של הורי שהלכו לעולמם. אמי פנינה ניהלה בעבר את בית הספר יזרעאליה והקדישה את חייה לחינוך וללימוד דורות רבים של תלמידים. בצעירותה היא היתה חברה בהגנה ובפלמ"ח, לחמה במלחמת השחרור ושירתה בצה"ל בימיו הראשונים. לאחר פרישתה לגמלאות היא הקדישה את זמנה לעזרה לנוער במצוקה והיתה פעילה בהסתדרות המורים. אבי זהר שירת בצי המלכותי הבריטי לפני ובזמן מלחמת העולם השנייה. עם הצטרפותו לפלמ"ח הוא נלחם בגזרת ירושלים במלחמת השחרור. הוא היה ממקימי חיל הים הישראלי ושירת בו כקצין מכונה במשחתות. לאחר פרישתו הוא היה ממנהלי התעשיות האלקטרוכימיות בארץ".

לדבריו של דורון, כרטיס כניסה למוזיאון יעלה 30 שקל, ואת הביקור יש לתאם מראש בטל' 054-5451284 "כדי שכל מבקר יקבל הדרכה ותשומת לב מלאה".

 

מוצגים במוזיאון פנינה וזהר גריף למודלים מיניאטוריים

מוצגים במוזיאון פנינה וזהר גריף למודלים מיניאטוריים

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ערבי פלסטיני

    במוזיאון היהודי מוצגים לרוב כלים של מלחמה זו התרבות של היהודים

  2. אזרח ותיק

    בשלושים שקל אני קונה במק ארוחת ילדים ומקבל עןדף.
    בשלושים ושניים שקל אני קונה ארוחת צהריים בבנין הנדסה באוניברסיטת תל אביב בגודש שאני מתקשה לסיים.

  3. יאיר

    רק שלא יעבירו את המוזיאון לאחריות של למנהל התפעול במוזיאוני חיפה
    המקום תוך מספר חודשים פשוט ידעך

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר