על יין ודיני מיסוי

איציק כרסנטי הזמין את עו”ד אלי דורון - מבעליה של פירמה שמעסיקה כ־100 עורכי דין בישראל, בקפריסין וברומניה - אל בר היין של אנדרי סוידאן. השניים נהנו ממנות נהדרות, מיין משובח ומשיחה מרתקת על הקשר בין סייבר לרשויות המס

פורסם בתאריך: 12.7.19 09:03

בזמן שמרכז הכרמל איבד את ההדר האלגנטי שדבק בו משנות ה־60 ועד לשלהי העשור הראשון של שנות ה־2000 והפך למתחם של פיצוציות, המבורגריות, פיצריות ובשר על האש, מסתתרת לה בשדרות הנשיא, מול מלון Bay View (לשעבר מלון נוף), פינת חמד שנראית תלושה מהמקום שבו היא בחרה לשכון ומציעה טעימות של מזון אנין ויין. למעשה היא מציעה קודם כל יין ורק אחר כך אוכל.

זהו בר היין של אנדרי סוידאן – בן למשפחת אצולה ערבית נוצרית ומומחה גדול ביין, שחנותו ספיישל ריזרב היתה החלוצה שהביאה לחיפה את תרבות היין.

אל בר היין הזמנתי אושיה מקומית מסקרנת – עו”ד אלי דורון, מבעליה של פירמת עורכי הדין דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס ועמית גרוס. הפירמה הזו, מהמובילות בישראל, מונה כ־100 עורכי דין ומחזיקה סניפים בחיפה, בתל אביב, בקפריסין וברומניה. בזמן שגופים כמו מס ההכנסה ומע”מ מעוררים בעיני רבים חרדות ואימה, אצל דורון הם מעוררים תשוקה, והוא נחשב לאשף בכל הקשור בדיני מסים.

ולפני שנרחיב על עיסוקיו ועל הארוחה שסעדנו ביחד, אלה הם חמשת הדברים שלא ידעתם עליו:
1. הוא מניח תפילין בכל בוקר.
2. חלום הילדות שלו היה להיות חקלאי, ובילדותו הוא התאהב בריח הרפת במושב גהה שבו גדל.
3. הוא בוחן כל סכסוך משפטי במשקפיים “מיסויות”.
4. הוא מחלק את חייו בין חיפה לתל אביב – יום פה ויום שם.
5. התחביב שלו הוא פילוסופיה.

 

 

דורון בן ה־53, גרוש פלוס 2, חי ב־15 השנים האחרונות בזוגיות מאושרת עם בת זוגו האוסטרית מרטינה. לאחר שסיים את לימודי המשפטים הוא הצטרף אל השירות הציבורי ושימש סגן בכיר לפרקליט המחוז – תפקיד שאותו הוא מתאר כשליחות שגרמה לו לסיפוק רב. אחרי חמש שנים בפרקליטות, הוא פתח משרד עצמאי עם שותפו עו”ד ורו”ח ירון טיקוצקי, ומשם הדרך להצלחה היתה סלולה.

דורון ואני התיישבנו ברחבה הנושקת מצד אחד למדרכה ומצד שני לחלל הבר העצום ויוצא הדופן של סוידאן. נר דלק על השולחן, מסביבנו התענגה השמנא והסלתא של חיפה על כוסות מעוצבות, ואת השקט של הרחוב השומם הפרו מדי פעם אנשי ג’וגינג שחלפו לידינו.

סוידאן ניגש אלינו והציג בפנינו את התפריט. ככה זה כשאתה גם הבעלים וגם המומחה ליין, מה עוד שאתה אוחז בתואר אביר מסדר יינות טוקאי. הוא הסביר לנו בסבלנות על היינות המשובחים שלו והציע כמה נשנושי ביסטרו, ואנחנו נתנו לו את ברכת הדרך להוציא אל השולחן כטוב בעיניו.

אני פתחתי את הערב עם מרק עגבניות פראיות שלא בושלו עד הסוף (וזה, כך נראה, הוא סוד קסמו) עם הרבה פלפל שחור גרוס (יחי ההבדל בין פלפל טרי שנטחן במקום לפלפל גרוס שקונים בסופר) וממעל גבינת פיקורינו. המרק הלוהט גרם לגבינה האיכותית לשנות מצב צבירה לנוזל ולהתמזג בגאון במרק הפרובנסיאלי הכפרי.

 

מרק עגבניות

מרק עגבניות

 

דורון בחר בסלט עם גבינת בוראטה, עגבניות מיובשות, חסה ושני אלמנטים מנצחים – בלסמי מעולה שהעיף קרעי חסה משעממים אל הכוכבים שמעלינו, ושמן כמהין. שמן כמהין עלול להחריב בקלות כל מנה, אך המינון היה מדויק ויצר הרמוניה נהדרת בין כל המרכיבים.

 

סלט גבינת בוראטה

סלט גבינת בוראטה

“מסים זה כל הסיפור?”, שאלתי את עו”ד דורון, והוא סיפר לי שהפירמה שלו מורכבת משדרה של בוטיקים. לשמע המילה הזו – בוטיקים – התחדדו אוזני, ודורון המשיך וסיפר שכל אחד מהבוטיקים הללו עומד בזכות עצמו ויש בו נבחרת של עורכי דין מקצועיים ששמים דגש על יחס אישי לכל לקוח. מלבד נושא המיסוי עוסקת הפירמה גם בליטיגציה, בדיני עבודה, בשוק ההון, במיזוגים וברכישות משלב הרעיון ועד לקוקטייל בבהמאס, ובהנפקות בבורסות השונות ברחבי העולם.

יש רגעים שבהם בא לך להטביע את עצמך בטיפה המרה מרוב אינפורמציה. בבר היין, שבתפריטו מופיעים לא פחות מ־115 יינות, אין דבר קל מזה. סוידאן המליץ לנו על שאטו רמו גרנד בלנד – יין של יקב כחול-לבן ממעלה הגליל אשר מופק מענבים שמקורם הוא ברמת הגולן וטעמו עשיר בתבלינים כמו קינמון ואגוז מוסקט. ברור שלקחנו, וגם דאגנו לרוקן את הבקבוק.

המנה הבאה – קיש בטטה עם גבינת גורגונזולה עשירה בטעמים מתפרצים – הפתיעה אותי מאוד. מה כבר יכול לרגש בקיש, אתם שואלים? ובכן, קלתית צרפתית מבצק חמאה נפלא ופריך, ובה ריבועי בטטה רכים ומתובלים כהלכה וחגיגת הגבינה המותכת מעל, עם סלט מדויק לצדה וכוס יין תואם – זה ריגוש.

 

קיש בטטה

קיש בטטה

 

דורון הזמין פלטת גבינות שהדיפו את ניחוחן/צחנתן (מחקו את המיותר) אל חלל האוויר. הוא דיווח שהן נפלאות ועזות טעמים, ואני בחרתי להימנע.

 

פלטת גבינות

פלטת גבינות

 

נחזור אל התשוקה של דורון לענייני מסים. “התעמקות ובקיאות בחומר נותנות לך להבין כמה התחום הזה הוא מרתק ומתפתח, הן במישור הפלילי והן במישור האזרחי”, הוא אומר בעיניים נוצצות, “מי שלא צולל פנימה עשוי לחשוב שזהו תחום משעמם, אך מי שצולל אל תוך המטריה נפעם מהעוצמה ומהחדשנות בתחום הזה. רשויות אכיפת החוק עושות היום שימוש בטכנולוגיות צבאיות לטובת איתור עברייני מס, זה מספיק מרתק? טכנולוגיות מעולם הסייבר מאפשרות לגופי מיסוי לפעול בדרכים שלא היו מביישות את יחידת 8200 של חיל המודיעין, וכעורך דין אתה צריך לדעת להתמודד מול הקידמה והטכנולוגיה. זה מרתק מאוד”.

כל אחד והריתוק שלו, ומה שריתק אותי היו פרוסות הרוסטביף שהגיעו לשולחן. הפרוסות – כולן בעובי אחיד של ארבעה מ”מ – היו עסיסיות ועשירים בטעמים של חרדל ופלפל שחור, והן הצליחו לרתק גם את דורון. ביני לבין עצמי הרהרתי אם הוא מתייחס לבשר בהיבטים מיסויים או קרניבוריים.

 

רוסטביף

רוסטביף

 

קשה לא לשבת מהופנט מול האיש המבריק הזה. משהו בענווה ובידע העצום שלו מושך אותך לדלות עוד ועוד מידע מעולם שבאופן מפליא צועד גם הוא לעבר קידמה ביונית. “מהו האתגר הבא שעומד בפניך לנוכח ההתפתחות הטכנולוגית?”, שאלתי, ודורון השיב בלי לחשוב פעמיים: “האתגר שלי נמצא בממשק שבין דיני המס, דיני הבנקאות ודיני הלבנת ההון. חלק נכבד מהשחקנים החדשים הם צעירים יוצאי יחידות קרביות שצברו סכומי כסף גדולים במטבעות דיגיטליים, בעודם חיים בעולם ‘נטול מסים’, ובמילים פשוטות – בללה לנד. האתגר שלי הוא להכשיר את ההתנהלות שלהם ואת ההון שלהם ולנטרל חשיפה פלילית אפשרית. הליך ההכשרה הזה מתבצע באמצעות הסכמים פרטניים שאני עורך עם רשות המסים כדי שכל צעיר כזה יפתח דף חלק אל מול המדינה, יתנהג כמו אדם נורמטיבי וישלם מסים כחוק”.

כמו שאמרתי קודם – איש איש ואתגריו. האתגר האחרון שנותר לי היה הקינוח, והזמנתי עוגת גבינה אפויה עם ריבת משמש. נתחיל בריבה – כמי שגדל בבית שבו אם המשפחה קידשה את המשמש, התאכזבתי לקבל נוזל מימי וחמצמץ שלא הזכיר ריבה במאומה. העוגה עצמה היתה קשה משום מה, לא מתוקה מספיק ולא עשירה בטעמים. חבל, כי הקינוח עמד בניגוד גמור לארוחה המצוינת.

 

עוגת גבינה עם ריבת משמש

עוגת גבינה עם ריבת משמש

 

המדדים

מדד השירות: מקצועי ביותר, קשוב ואדיב. פשוט מושלם.
מדד הניקיון: הרחבה שבה ישבנו היתה נקייה ופורחת. השירותים בחצר היו מבריקים ומצוחצחים כמו בית מרקחת.
מדד המחירים:
מרק עגבניות – 30 שקל
סלט גבינת בוראטה – 45 שקל
קיש בטטה – 45 שקל
פלטת גבינות – 79 שקל
רוסטביף – 75 שקל
עוגת גבינה עם ריבת משמש – 35 שקל
שאטו רמו גרנד בלנד – 150 שקל
סך הכל – 459 שקל

הציון: 4 מספרי זהב

בר היין של אנדרי סוידאן
שדרות הנשיא 98
טל’: 050-4274556

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר