מזרח תיכון חדש. אבל הפעם באמת

איציק כרסנטי והדוגמן עומר גורדון יצאו לארוחה בפאטוש גאלרי - מקום שהתברר גם כיפה ביותר בחיפה וגם ככזה שמציע אוכל נהדר שמשלב מזרח ומערב - ושם פתח גורדון על הכל

פורסם בתאריך: 9.8.19 08:40

“אני לא מבין מה הדרמה. כל גבר חולם שבת הזוג שלו תימשך גם לנשים” – כך אמר הדוגמן הבין לאומי והכוכב לשעבר של תוכנית הריאליטי “האח הגדול” עומר גורדון בריאיון לאתר מאקו בעקבות הפרידה שהכתה גלים משני גולדשטיין, שאותה הוא הכיר בבית האח.

האהבה בין השניים פרצה לעיני כל בית ישראל בבית המפורסם והמצולם במדינה (גילוי נאות: גם אני הייתי שם, אם כי בעונה אחרת). היתה זו אהבת אמת שתועדה בכל מדיה אפשרית, והשניים תועדו יחדיו באין ספור השקות, אירועים ומסיבות. הקשר הזה הסתיים באקורדים צורמים בגלל הזוגיות החדשה של גולדשטיין עם עדי כרמלי – יוצאת תוכנית ריאליטי אחרת, “המירוץ למיליון”.

גורדון נולד לפני 38 שנים, וכשהיה בן שנה התגרשו הוריו. כשמלאו לו שלוש שנים נישאה אמו ציפי בשנית, לאלון פרזס שגידל אותו כאב. גורדון מספר על ילדות מאושרת כבן תפנוקים וכוכב כדורגל, שזכה להערצה אין סופית מצדן של בנות המין היפה (וכנראה גם החזק). בגיל 21 הוא מצא את עצמו לבד במילאנו. העבודה שייחל לה לא הגיעה, והיו ימים שבהם הוא לא ידע היכן יישן בלילה. ואם זה לא מספיק, תקציבו היומי לאוכל עמד על יורו בודד. אבל הוא לא ויתר. הוא המשיך להתרוצץ מאודישן אחד לשני, ואת הפריצה הגדולה הוא רשם עם קמפיין עולמי של מעצב העל סלוואטורה פרגאמו. והשאר היסטוריה.

הזמנתי את גורדון לגלריה שבעיני היא מהיפות ביותר בארץ, אשר ממוקמת ממש מתחת לאף, בעיר התחתית. זוהי פאטוש גאלרי, ששברה את כל המוסכמות, יצרה סצנת בילוי ערבית-ישראלית ומציעה בר מושקע ותפריט פיוז’ן שמחבר בין המזרח התיכון לעולם המערבי.

אבל לפני הכל, אלה הם חמשת הדברים שלא ידעתם על גורדון:
1. הוא מעולם לא התחיל עם בחורה ושתמיד הבחורות הן אלה שהתחילו איתו.
2. הוא מעולם לא נשאר לישון אצל אף בחורה ומקפיד לישון רק במיטה שלו.
3. הוא שונא פשטידות ואוכל מזרח אירופי.
4. דומניקו גבאנה מהצמד D&G הזמין אותו בכבודו ובעצמו להשתתף בקמפיין ענק.
5. הוא ביישן באקסטרים.

 

 

לא היה פשוט להביא את גורדון מתל אביב לחיפה לצורך ריאיון בגלל התקופה הסוערת שעברה ועוברת עליו, אך חיזורי העקשניים הואילו, והזמנתי אותו לבילוי מסוג אחר, כיאה לסלב שטורף את חיי הלילה של העיר הגדולה. הוא לא שאל לאן מועדות פנינו, וטוב שכך. רציתי להפתיע אותו.

מהרחוב נראתה הכניסה לפאטוש גאלרי כחלון ראווה עם תאורה אדומה בוהקת, ונדמה היה שהתור בעמדת הבידוק הביטחוני לא יסתיים לעולם. בחלל הכניסה, מאחורי קופה רושמת, מבקש בחור ערבי עם שיק היפסטרי מסוגנן 30 שקל טבין ותקילין כדמי השתתפות בחוויה הפאתושית, אך מסביר שזה רק בימים שבהם יש במקום די.ג’יי אורח.

דלתות זכוכית ועץ יפיפיות שנצבעו בשחור נפתחו בפנינו, ובפנים התגלה חלל עצום שגובה תקרותיו הוא כשמונה מטרים. המקום מואר בתאורה מסתורית ומעוצב באקלקטיות על טהרת אספנות בשווקי פשפשים ברחבי העולם. המקום שימש בעבר מחסן תבואות, ושיפוץ מקיף שנמשך כשנה וחצי הפך אותו לדבר הבא בתחום הבילוי של הדור החדש של המגזר הערבי בצפון.

בעודנו צועדים אל עבר החצר התגלה הבר – דלפק ארוך במיוחד שמצופה בפח גלי, ומאחוריו ברמנים שנראה היה ששובטו. לכולם יש זקן סמיך שעוצב בקפידה ואבו עגלה. בקומה מעל יש גלריית ישיבה עם ספות ויקטוריאניות, עם מנורות עתיקות וכמובן עם חפצי אמנות.

התיישבנו בחוץ, והנוף שנשקף לעינינו כלל עגורנים בנמל, רכבות חולפות בשעטה, שולחנות ארוכים ועשרות רבות של חבר’ה צעירים, רובם מהמגזר הערבי. “קרלוס”, אמר לי גורדון (זהו כזכור השם שדבק בי בבית “האח הגדול”), “שיחקת אותה. איזה מקום מגניב”.

הזמנו ארבע מנות מהתפריט שמורכב רובו ככולו ממטבח ערבי מסורתי עם טאצ’ים קרובים ורחוקים. שתי המנות שהגיעו ראשונות אל השולחן היו במיה מטוגנת בלימון ובכמון שהוגשה בכלי סינייה קטנה מניקל – סוג של נשנוש נהדר וקריספי לצד הקאמפרי ג’ין ותפוזים; וכופתא צזיקי – קבב בקר וכבש עם צזיקי עזים ופירה בטטה-חלווה. קציצות הקבב היו קלות ואווריריות (ולשמחתי לא רוויות בטעמים של כבש שמנוני), והשילוב בינן לבין הצזיקי המרענן וקרם הבטטה שהזכיר לי סופלה היה נעים ומשביע.

 

במיה מטוגנת

במיה מטוגנת

 

כופתא צזיקי

כופתא צזיקי

 

“מדוע חזרת לארץ אחרי הצלחה כל כך גדולה בחו”ל? מי עוזב קריירה בין לאומית?”, שאלתי את גורדון, והוא השיב: “לפני ארבע שנים אבי חלה, והגעתי לארץ יותר ויותר כדי לבקר אותו. פתאום הגיע החשק להצליח גם בארץ. בין חופשה לחופשה נבחרתי להיות פרזנטור של רנואר, גולף, פולגת, מקס מורטי, אופנת סגל, אופטיקנה ועוד. חזרתי לארץ עם הרבה כסף שחסכתי מעבודות גדולות ומקמפיינים למעצבי על, ופתחתי חנות משקפיים בכרמל. עד מהרה העסק הסתבך והגיע כמעט לכדי פשיטת רגל. איבדתי את כל החסכונות שצברתי ביזע ובדמעות. הייתי מיואש. לא שיתפתי אנשים, ופה היתה הטעות שלי. אנשים שאהבתי אותם ובטחתי בהם תקעו לי סכין בגב והפיצו עלי שמועות זדוניות. חייתי בחושך נוראי. ואז הגיעה ההצעה להיכנס לבית ‘האח הגדול’ תמורת סכום נכבד. חוץ מהשכר שהרווחתי זכיתי באהבה גדולה”.

המנה הבאה היתה לאפה שרקייה – סוג של פוקאצ’ה או עוגת לחם חמה ורכה, ומעליה בטטה, טחינה, שמן זית, סויה וכמון. היתה זו מנה חביבה אך כזו שאינה מאתגרת חובבי בצק.

 

לאפה שרקייה

לאפה שרקייה

 

גורדון נראה נינוח, וחיוך של זכייה בלוטו נמרח על פניו. ביד ימין עשיתי תנועה של “מה?”, והוא אמר: “אני מאושר”. תהיתי כיצד זה יכול להיות אחרי מה שעבר עליו, והוא הסביר: “בהתחלה היה מדהים. שני היא בחורה מדהימה שלימדה אותי מהי זוגיות ואיך להיות בה. למעשה לימדנו האחד את השנייה. אבל זוגיות מתוקשרת היא דבר קשה. בסוף עשינו רע האחד לשנייה. עזבתי את הבית מרצוני ולא חזרתי לשם יותר”.

“אז היא לא עזבה אותך בגלל נטייתה המינית?”, שאלתי, והתשובה שקיבלתי היתה: “היא לא עזבה אותי, אני קמתי והלכתי. החלטנו ביחד על הפרידה. נפרדנו לפני חמישה חודשים והיא הכירה את בת זוגה לפני חודשיים. כולם שואלים אותי אם אני בסדר ומלטפים אותי, אז אני יכול להרגיע – אני יותר מבסדר”.

סלט שחרורה עם ענבים, ערק, עלי ג’רג’יר וגבינת כבשים בולגרית חתם את הארוחה. הגבינה היתה שמנה ועשירה בטעמים, עם מרירות קלה של עלי הג’רג’יר, עם מתיקות נעימה של ענבים, עם חמיצות של המון לימון שנסחט אל הסלט, וכמובן עם טעם האניס של הערק.

 

סלט שחרורה

סלט שחרורה

 

לפני סיום אמרתי לגורדון שלמרות שהוא סלב ידוע, לא רבים באמת מכירים אותו. “חושבים שאתה סגור, שחצן, מרוחק ולא מרבה בדיבור”, הקשיתי, “מי אתה באמת?”. “בחברה לא מוכרת אני באמת מופנם ושקט”, הוא ענה, “אבל אני פתוח מאוד עם מי שאני מכיר. תבין, אני ביישן, אבל המזל הגדול שלי הוא שמול המצלמה הכל משתנה. מול המצלמה אני יכול לשחק כל דמות. מוחצנת, פרובוקטיבית, מינית, שמחה – הכל אפשרי. מול המצלמה זה המקום שאני יכול לברוח אליו ולהוציא את הכל, וברוך השם יש מה להוציא”.

המדדים

מדד השירות: נעים, חברותי, מזמין וסימפטי.

מדד הניקיון: המקום מבריק. ואם זה לא מספיק, אז התאורה המעומעמת, כיורי האמייל, ציורי הקיר וחפצי האמנות הופכים את השירותים לאטרקטיביים מאוד.

מדד העיצוב: אם הייתי יכול להעניק עשרה מספרי זהב על עיצוב הייתי עושה זאת באהבה. פאטוש גאלרי היא המקום הכי יפה בחיפה. נקודה.

מדד המחירים:
במיה מטוגנת – 28 שקל
כופתא צזיקי – 63 שקל
לאפה שרקייה – 25 שקל
סלט שחרורה – 44 שקל
קאמפרי ג’ין תפוזים – 50 שקל
ג’ין וטוניק – 50 שקל
סך הכל – 260 שקל

הציון: 4 מספרי זהב

פאטוש גאלרי
רחוב הנמל 6
טלפון: 077-2316936

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר