איציק כרסנטי ואליעד כהן
איציק כרסנטי ואליעד כהן

היי קאובוי

איציק כרסנטי הזמין את אליעד כהן - אחד מהאייקונים הגאים הכי מפורסמים בעולם - לארוחת בשרים בסטקיית הבוקרים, ושמע ממנו על הילדות בעכו, על הפריצה בספרד ועל נישואים חד מיניים

פורסם בתאריך: 10.1.20 09:34

לאחר שנה של חיזורים אינטנסיביים, שיחות, הודעות ולו”ז צפוף של סלב בקנה מידה עולמי, השבוע נפגשתי סוף סוף עם אליעד כהן, שכונה “המשיח הגאה החדש של ישראל” בעקבות הופעתו על שער המגזין הספרדי הגאה “Oh My God”. כהן, 31, הוא המפיק של ליין המסיבות Papa, שחקן, דוגמן ויזם, ממייסדי Gayville – רשת השכרת דירות נופש גיי פרנדלי בין לאומית – וסימן ההיכר שלו היא שרשרת חי שמתנוססת לראווה על חזהו השרירי והשעיר.

הוא נחשב לאחד מהאייקונים הגאים הכי מפורסמים בעולם, שמחזיק בחשבון אינסטגרם עם – תחזיקו חזק – 1.3 מיליון עוקבים, ושלא במתכוון הוא הפך לסוג של שגריר ישראלי בלתי רשמי שמפיץ את רעיונותיו בעולם. הוא הקציב לפגישה שעה ורבע גג, ולכן אספתי אותו מתחנת הרכבת חוף הכרמל. השעון החל לתקתק, והמקום הקרוב ביותר היה סטקיית הבוקרים, שנפתחה עוד בשנת 1995 בתחנת הדלק מול קניון חיפה על ידי אושיית המסעדנות של שנות ה־90 בחיפה יוסי טוכנר, ומציעה כבר 25 שנה תפריט קרניבורי של מסעדה אמריקאית עם בשר על האש ועם תבשילי קדירה.

כהן נולד בעכו לאב ימאי ולאם מורה, והוא מעיד על עצמו שהיה ילד שובב שאהב לשחק כדורגל ולהסתובב ברחובות, סוג של ילד-גבר שמי שהיה צריך לפחד ממנו – פחד. הוא תיאר בפני מערכת יחסים מורכבת עם אביו שלא ידע לנשק ולחבק, ושכאשר חזר הביתה אחרי שלושה חודשים על הים, התמלא הבית בשאון ריבים בין ההורים. הוא, כמו כל ילד טוב, נהג להגן על אמו – ילד של אמא מאז ועד היום.

בגיל ההתבגרות מצא כהן את אהבתו הגדולה במגמת התיאטרון בבית הספר. אהבה זו מיקדה אותו והוציאה ממנו את היצירה המתפרצת לבמה. אלא שהבחור הצעיר הביט על גברים בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. בצבא נטרפו הקלפים לגמרי. בזמן שהוא שירת כלוחם במוצב אסטרה בחרמון היתה ההתנסות המינית הראשונה שלו גבר – מפקד מיחידה אחרת – והרומן בין השניים נמשך כמה חודשים. עם הזמן הוא הכיר את בן זוגו הראשון, וכעבור שישה חודשים הוא אזר אומץ וסיפר על כך לאמו. התגובה שלה, הוא סיפר לי, היתה הלם טוטאלי, אך למזלו היא ניחנה ברגישות ובהכלה וקיבלה אותו ואת בן זוגו. את האב הם מידרו.

לאחר השחרור מצה”ל עבר כהן למדריד וחי בה במשך ארבע שנים. הוא השתתף ב”הישרדות VIP” המקומית, ארגן מסיבות ענק לקהל הלהטב”י, גרף קמפיינים במגזינים נחשבים, ולאחר שמיצה את ספרד הוא חשב בגדול ועבר ללוס אנג’לס. שם הוא קיים מסיבות לאלפי גברים משולהבים, הוזמן להשקות גדולות ואפילו היה אורח בטקס האוסקר.

ואם כל זה לא מספיק, אלה הם חמשת הדברים שלא ידעתם עליו:
1. הוא בוכה בסרטים רומנטיים.
2. כשהיה בן 15 הוא זכה במקום השלישי באליפות הארץ בג’יו ג’יטסו.
3. בזמן השתתפותו ב”הישרדות” הוא ירד 12 ק”ג במשקלו.
4. במשך רוב חייו הוא היה בקשרים רומנטיים.
5. ולמעוניינים – הוא רווק טרי.

 

 

הגענו לסטקיית הבוקרים בשעה 19:00, והמסעדה היתה מלאה עד אפס מקום. התיישבנו בפינת הבר הצופה על הגריל, שבו מתרחשים הדברים החשובים באמת. אל השולחן הגיעו חמוצים טובים תוצרת בית, כרובית בטחינה, וחומוס חמוד עם גוף מלא שנתנו את אות הפתיחה לחגיגה הבשרים.

חלקנו סלט ג’רג’יר (גרגיר נחלים) עם גרעיני רימון, חמוציות, בצל סגול וגרעיני חמנייה, אשר לפי התפריט הוא מכיל 300 קלוריות (ציון הערך הקלורי הוא דבר הראוי להערכה). זה היה סלט יפה ורענן עם ברק מפתה, אך הוא היה חמוץ יתר על המידה וגם היעדר בלסמי פגע בו.

 

סלט ג'רג'יר

סלט ג'רג'יר

 

הפעלתי את שעון העצר בסלולרי ושאלתי את כהן אם הוא רואה בעצמו שגריר של ישראל בעולם לענייני גייז שמציג אותנו בניכר כעם נאור, מקבל ופתוח. “הייתי בן 22 כשהכותרת המפוצצת – ‘המשיח הגאה החדש של ישראל’ – הופיעה במגזין הספרדי, וזה הצחיק אותי. הילד מעכו והכותרת המפוצצת לא הלכו ביחד. כשהחלה הקריירה הבין לאומית שלי היו מי שחשבו שישראל שלחה אותי לייצג אותה. אני פעמיים ישראלי גאה – גאה במדינה שלי וגיי שמייצג את עצמי. אני עושה דברים שנראים לי נכון. כשאני מדבר עם צעירים בארון אני עושה את זה כ זה האני מאמין שלי”.

כשחשתי שהוא מצטנע – והוא מצטנע – ניגבתי פיסת לאפה בחומוס, הוספתי כרובית בטחינה, ושאלתי אותו על האמירה שיוחסה לו באותה הכתבה בספרד על כך שהומואים מצמצמים את המאבק על זהות ועל חופש לדיון שטחי על מראה חיצוני ואסתטי. “יש המון סוגים של גייז כמו שיש הרבה סוגים של סטרייטים”, הוא השיב, “יש כאלה שהמראה החיצוני הוא הכל בשבילם, ויש כאלה שיש בהם הרבה יותר מאשר טיפוח וחדרי כושר, והם מתעניינים בפוליטיקה, בתרבות ובעסקים. הכל עניין של בחירה”.

בחירה היא אכן דבר חשוב, ובסטקיית הבוקרים אפשר לבחור כמה גרמים של בשר תרצו לאכול. בגזרת פילה העגל ניתן להתחיל ב־150 גרם, לעבור ל־300 גרם ולסיים ב־400 גרם. אהבתי. בחרתי בסטייק פילה עגל במשקל של 300 גרם – מנה יפה והגונה. עוביו האחיד של הסטייק, הצלייה הנכונה והצריבה הנעימה יצרו סטייק בהחלט טוב, אך לא יותר מכך.

 

סטייק פילה עגל

סטייק פילה עגל

 

40 דקות עברו כמו 40 שניות, השעון לא עצר, ולכן שעטתי אל עבר סוגיית הנישואים החד מיניים. שאלתי את כהן אם הוא מתכוון להתחתן ואיך אפשר לתחזק זוגיות עם אורח חיים שמתפרס על פני חמש יבשות. “נישואים הם נישואים”, הוא אמר, “כמו לסטרייטים, גם לנו מגיע להתחתן. כשאמצא את האדם הנכון ואראה את עצמי מתבגר איתו, כמובן שאתחתן. במשך כל חיי הייתי בזוגיות מרחוק – האקסים שלי היו מברזיל, מניו יורק ומספרד – ויש לזה יתרונות וחסרונות. אני גבר זוגי ומקפיד לשמור על הפרטיות בקשרים שלי, ולראיה – לעולם לא אעלה תמונה עם בן הזוג שלי לסטורי”.

“סיפור הפרברים” יכול להיות פתיח ראוי לסרט על חייו של כהן, אך עד שהסרט ייצא לאקרנים הוא הזמין סטייק סינטה במשקל של 300 גרם ולצדו שעועית מאודה עם שומשום. המנה היתה יפה ומכובדת של נתח מבריק ורך, אך גם במקרה הזה – לא יותר מכך. שאלתי את כהן, שאכל כבר במסעדות בשרים ברחבי הגלובוס, את דעתו על הסינטה והוא ענה: “זו מנה טובה. המרקם הוא לא וואו. לא נפלתי”.

 

סטייק סינטה

סטייק סינטה

 

בדקות האחרונות שנותרו לנו ביקשתי מכהן לחזור הביתה, לעכו ולאביו שנפטר לפני שנה וחודשיים בידיעה שהבן שלו הוא סטרייט. “אבא לא ידע עד יום מותו שהבן שלו הוא גיי”, השיב כהן, “הוא השוויץ שאני ההמשכיות שלו. לא היו לי שיחות אישיות איתו. הוא היה נפגע אם היה יודע שאני גיי וזה לא היה מסייע ליציאה מהארון שלי. הוא נפטר בגיל 76, ועל הקבר שלו ביקשתי שהוא ימצא מקום טוב ואמרתי לו שאני אוהב אותו מאוד ושאני מקווה שהוא עדיין גאה בי”.

המדדים

מדד השירות: סביר. המלצר לא התמצא בתפריט האלכוהול ונאלץ ללכת ולשוב פעם אחר פעם עם תשובה לגבי ההיצע.

מדד הניקיון: בסטקיית הבוקרים נהוג לקלף בוטנים ולהשליך את הקליפות על הרצפה. זה הקטע של המקום. כך שבדיקת ניקיון היא מורכבת, אם כי השירותים היו נקיים ונעימים.

מדד העיצוב: מסעדה אמריקאית טיפוסית עם הרבה מאוד עץ על הקירות ועל התקרה, כאשר נברשות ויטרז’ מעניקות תאורה חמה ונעימה.

מדד המחירים:
סלט ג’רג’יר – 30 שקל
סטייק פילה עגל 300 גרם – 149 שקל
סטייק סינטה 300 גרם – 129 שקל
4 מרלו – 112 שקל
סך הכל – 420 שקל

הציון: 3.5 מספרי זהב

סטקיית הבוקרים
רחוב קדושי יאסי 1 
טל’: 04-8501111

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר