חגית פלח (צילום: אלבום פרטי)
חגית פלח (צילום: אלבום פרטי)

המנהלת החדשה של חטיבת הביניים אליאנס: "מאמינה בפדגוגיה חדשנית"

חגית פלח, בעלת תואר ראשון במתמטיקה ובפיזיקה ותואר שני בהוראת המתמטיקה: "המומחיות שלי היא חטיבת ביניים, וזאת מתוך בחירה ומתוך תשוקה. אני אוהבת את הגיל הזה. חטיבת ביניים זו פנינה, אי שחשוב לשמר"

פורסם בתאריך: 16.8.22 17:24

חגית פלח (49), נשואה + 3, נבחרה לנהל את חטיבת הביניים אליאנס. לפלח, תושבת קרית מוצקין, תואר ראשון במתמטיקה ובפיזיקה ותואר שני בהוראת המתמטיקה עם התמחות בהערכה ומדידה דיסציפלינארית. היא בוגרת קורס הניהול "אבני ראשה" ותכנית ההכשרה של מנהלי מצוינות יישוביים. בשש השנים האחרונות היא ניהלה את אשכול הפיס בקרית ביאליק שהוא  מרכז מדעים וחקר עירוני. היא בעלת 27 שנות ניסיון בתחום החינוך המתמטי-מדעי-טכנולוגי.

את דרכה בעולם החינוך החלה פלח כמורה בחטיבת הביניים אורט דפנה בקרית ביאליק. בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות", היא אומרת: "יש לי משפט השראה שמלווה אותי כבר שנים שאומר: 'המורים הטובים הם אלו שמראים לתלמידים שלהם לאן להסתכל, אבל לא אומרים להם מה לראות'".

למה בחרת להגיע דווקא אליאנס?

"הפרופיל של בית הספר נראה לי מאוד מתאים מבחינת המטרות שאני חותרת אליהן, שהן מצוינות וערכים. אליאנס הוא בית ספר עם 'נשמה' מבחינת הצוות והתלמידים ומבחינת מה שבית הספר משדר לאוכלוסייה ולקהילה. הגעתי לניהול מאחר שאני מאוד רוצה להשפיע, ואת כל זה מצאתי באליאנס. המומחיות שלי היא חטיבת ביניים, וזאת מתוך בחירה ומתוך תשוקה. אני אוהבת את הגיל הזה. בשנים האחרונות ההתמקצעות שלי הייתה בעיקר במתמטיקה בכיתות מדעיות, כיתות למצוינות והוראה בינתחומית".

 

 

חטיבת ביניים זו גם התמודדות עם ילדים שהופכים לנערים בעולם תזזיתי שמשתנה חדשות לבקרים, איך את מתכוונת להתמודד עם האתגר הזה?

"חטיבת ביניים זו פנינה, אי שחשוב לשמר. החטיבה מאפשרת את זה. האתגר הוא לימוד מקצועות המחר, ולנו בחטיבת הביניים יש יתרון גדול. יש לנו את כל האפשרויות לשלב מיומנויות, ערכים וחשיבה בסולם גבוה יחד עם שיתופיות ועבודת צוות. אנחנו חלק מהרצף השש-שנתי של בית הספר ולנו יש את האפשרות להתחיל אותו עם שילוב בינתחומי ופדגוגיה חדשנית המלווה בחינוך מותאם אישית שמצריך שיטות הוראה מגוונות ושימוש במרחבי למידה מגוונים. יחד עם זאת, הדבר הראשוני שצריך לבנות הוא יחסי אמון בין כולם. יחס אישי ושיתוף פעולה בין כל באי בתי הספר – תלמידים, מורים, הורים ואנשי הקהילה. להגביר את תחושת השייכות וליצור תחושה של מעורבות".

כמי שבאה מתחום המתמטיקה שנחשב למקצוע ה'שנוא' ביותר על תלמידי ישראל. האם את מתכוונת לשפר משהו בתחום הזה באליאנס?

"אני מאמינה גדולה מאוד בפדגוגיה חדשנית ובהחלפת סביבות למידה גם במתמטיקה. אני מלמדת מתמטיקה באמצעות 'קופסאות בריחה' ו'חדרי בריחה'. אני מומחית בלבנות 'קופסאות בריחה'. זו יוזמה שלי שהוכרה על ידי משרד החינוך. אפילו גיאומטריה, שהיא עקב אכילס של המתמטיקה, הצלחתי ללמד בצורה כזו בהצלחה. כשמלמדים מתמטיקה נכון, אפשר לגרום לתלמידים לאהוב את המקצוע. אני מתכוונת להעביר את המודל הזה לצוות הפדגוגי".

מהו החזון החינוכי שלך אותו תיישמי בחטיבת הביניים?

"אני מאמינה שאנשי הצוות חייבים כל הזמן להתמקצע ולהתקדם ולעודד למידה חדשנית תוך יצירת אמון ותקשורת מקרבת. אני רואה בתפקידי שליחות בהנחלת ערכים בינאישיים וגם ערכי מורשת. אני דוגלת במתן הזדמנות שווה לכל השותפים ושימוש בדרכי הוראה וסביבות למידה מגוונות. שיתוף ובניית אמון בין כל באי בית הספר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר