נוי אליהו (צילום: אלבום פרטי)
נוי אליהו (צילום: אלבום פרטי)

המנהלת החדשה של חטיבת הביניים עירוני א': "לתת לתלמידים תחושה שהם יכולים"

נוי אליהו, רק בת 31, וכבר אימא לשלושה ילדים, בעלת תואר ראשון במתמטיקה ובחינוך מיוחד ותואר שני בניהול מערכות חינוך, ובימים אלה שוקדת על הדוקטורט. החזון שלה: "התלמידים צריכים מקום שיוכלו לגבוה בו ואנשי חינוך שיעזרו להם עם התקרה"

פורסם בתאריך: 17.8.22 15:03

נוי אליהו תושבת נשר (31), נשואה + 3, נבחרה למנהלת החדשה של חטיבת הביניים עירוני א'.  לאליהו תואר ראשון במתמטיקה ובחינוך מיוחד ותואר שני בניהול מערכות חינוך. היא בוגרת קורס הניהול "אבני ראשה", דוקטורנטית בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך שבפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה וחברת נבחרת הדוקטורנטים המצטיינים של אוניברסיטת חיפה. כמורה חינכה אליהו כיתות במסגרות החינוך הרגיל והמיוחד, שהוא תחום התמחותה. בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" היא מסבירה למה בחרה דווקא בעירוני א'.

את מתמחה בחינוך מיוחד, אבל בחרת לנהל את עירוני א', שהוא בהגדרתו בית ספר רגיל. מדוע?

"אני אמנם מתמחה בחינוך מיוחד, אבל לימדתי גם כיתות רגילות וריכזתי את שכבת כיתות ט' בחטיבת הביניים בנשר, שחלק ממנה היו תלמידי החינוך המיוחד".

אם במכרז הייתה אופציה של ניהול בית ספר לחינוך מיוחד במה הייתי בוחרת?

"בעירוני א', מהסיבה הפשוטה – בעיניי, כל מורה צריך להתמחות בחינוך מיוחד בגלל כל המורכבות וכל הצרכים הנדרשים. אני חושבת שעצם העובדה שאני באה מהמקום של החינוך המיוחד, הרווחתי בונוס מאוד גדול. כולם צריכים עזרה ואני לא חושבת שזה נכון לסווג את זה לפי מסלולים. הניסיון שלי מלמד שלכל התלמידים מגיע מענה ויחס אישי בשילוב עם אסטרטגיות למידה, שאותן אני מביאה הלכה למעשה. אין שונות והבדל בין תלמיד בחינוך המיוחד והרגיל או תלמיד מצטיין. כולם צריכים את אותו היחס ואת אותם הכלים כדי להצליח. התלמידים צריכים מקום שיוכלו לגבוה בו, ואנשי חינוך שיעזרו להם עם התקרה. כולם צריכים את העזרה וההכלה, ואת המקום הזה של לפרוץ גבולות ומוסכמות. כמי שהצליחה לשבור מוסכמות, אני אומרת שבאמת הכל אפשרי".

אילו מוסכמות שברת?

"גיל והעובדה שאני אימא לשלושה ילדים שעושה דוקטורט. הכל אפשרי. אני אוהבת להיות בעשייה, ולדעתי עשייה היא דבר מידבק. ככל שעושים יותר, אפשר יותר להצליח ולהתקדם. תמיד אפשר להגביה עוד את התקרה, וזה מה שאני מתכוונת להראות לכולם ולשמש מודל".

 

 

לדברי אליהו, כשהמורים נותנים את הנשמה התלמידים מרגישים את זה. "התלמידים רוצים להיות במקום כזה שרואים אותם. זה דגש מאוד משמעותי בכל בית ספר, ועם זה אני מתכוונת גם לבוא לעירוני א'".

עירוני א' נחשב לאחד מבתי הספר המאתגרים ביותר בעיר בגלל הרכב אוכלוסייתו. איך את נערכת לאתגר?

"עירוני א' הוא בבואה של החברה הישראלית. בעיניי, זה מדהים, ומבחינתי, יש פה רב תרבותיות, וזה מקום עם השראה. בעיניי, זה מקום לעוצמה ולצמצום פערים לצד מתן שוויון הזדמנויות, והכי חשוב – לתת לתלמידים תחושה שהם יכולים, כי באמת הכל אפשרי. אני וצוות אנשי החינוך מאמינים בהם וניתן להם את התמיכה כדי לגרום להם להאמין בעצמם. כל זה לצד שימוש בטכנולוגיות ופדגוגיות מתקדמות. נקדם יוזמות חדשניות, נגרום לתלמידים להיות מעורבים ונסייע להם ללמוד בצורה עצמאית. כל תלמיד יהפוך לחוקר וכל מורה יהפוך למנחה. החוויה תהיה הרבה יותר מעשירה ועוצמתית ולא חד גונית".

מהו החזון החינוכי שלך אותו את מביאה לבית הספר כמנהלת?

"יחס אישי, יצירת חינוך ערכי שמטרתו לצמצם פערים בעזרת הקניית אסטרטגיות למידה שמשלבות תמיכה רגשית, חיזוק הביטחון ותחושת המסוגלות לצד חדשנות ומעורבות בקהילה. בית הספר צריך להיות מסגרת תומכת ומאפשרת, מקום מעצים, מכיל ופתוח, יחד עם הצוות החינוכי וכל השותפים שנמצאים פה שיוצרים את קהילת בית הספר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בהצלחה

    היא נשמעת אלופה ובן אדם עילוי
    מעניין מתי היא מספיקה לישון אם בכלל ??
    ילדים קריירה וכל כך הרבה תוכן בחייה
    בהצלחה רבה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר